mboost-dp1

DR @ Shoutcast

Gå til bund
Gravatar #1 - MaDmAxTOAO
13. dec. 2002 02:16
Mig og en ven sad og diskutterede lidt musik på nettet her til aften/nat :), og vi blev hurtigt enige om at DR P3 burde sendes via shoutcast da vi begge ikke gad bruges DR's nuværende Flash player, og ville bruge resultatet af en afstemning til at overbevise DR
Gravatar #2 - Gruesome
13. dec. 2002 07:36
Tjoooh.... det kan da godt være. Nu høre jeg ikke så meget DR pga de ikke lige spiller noget musik jeg brydder mig om normalt. Ved faktisk ikke helt hvordan det virker. Skal man have nogen tredie parts programmer installeret for at høre deres musik eller er det bare lagt ind så man kan se det fra en frisk install?
Hvis man kan, så kan jeg godt se hvorfor de ikke vil skifte da det skal være "Radio for alle". Ellers så er shoutcast et naturligt og godt valg IMHO.
Gravatar #3 - Cyrack
13. dec. 2002 18:55
DR er absolut ikke en "install og brug" kanal... det virker ikke på min Mandrake box :-( ... men efter sigende kan mplayer (ikke Windows Media Player!) klare dr's streams...

~ZyBo
Gravatar #4 - Yotus
13. dec. 2002 21:15
Hvis man vil høre Boogie og diverse andre med mplayer i Linux så er det bare at bruge følgende adresser:

Boogie SKUM: mms://drlive.dr.dk/e06ch1kb64
Ghetto SKUM: mms://drlive.dr.dk/e05ch1kb64
Electric SKUM: mms://drlive.dr.dk/e05ch2kb64

Altså fx:
mplayer mms://drlive.dr.dk/e06ch1kb64

(Dog skal du være opmærksom på at du nok skal sætte cache-størrelsen ned i /etc/mplayer.conf)
Gravatar #5 - Cyrack
14. dec. 2002 23:10
@ #4

Hmmm.... har du nogen idé om hvordan man får GUI til at virke med mplayer? har brugt den i et stykke tid, men det irritere mig at jeg ikke kan få den til at kører i andet end konsol (kører med kde 3.0 på mandrake 9.0) jeg har "gui = yes" i /etc/mplayer/mplayer.conf og den bliver også indlæst, men mplayer vil bare køre i konsol.... hvsi jeg starter den med en genvej afslutter en igen med det samme... :(

~ZyBo
Gravatar #6 - sKIDROw
15. dec. 2002 00:11
Helt klart ind på shoutcast med dem, WMP er et belastende format.
Også selvom man kan få MPlayer til at acceptere det, så er det langt at foretrække at få et format der virker 'out of the box'.. ;)
Gravatar #7 - MaDmAxTOAO
15. dec. 2002 22:30
#2,
Gravatar #8 - MaDmAxTOAO
15. dec. 2002 22:32
#2 man kunne på et tidspunkt vælge om man ville høre via wmp eller real player, og jeg er helt klart mere til Real, så de burde kunne lave 2 streams igen så man havde en valg mulighed, dette ville jo også hjælpe til "radio for alle"
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login