mboost-dp1
DR @ Shoutcast
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Mig og en ven sad og diskutterede lidt musik på nettet her til aften/nat :), og vi blev hurtigt enige om at DR P3 burde sendes via shoutcast da vi begge ikke gad bruges DR's nuværende Flash player, og ville bruge resultatet af en afstemning til at overbevise DR
Tjoooh.... det kan da godt være. Nu høre jeg ikke så meget DR pga de ikke lige spiller noget musik jeg brydder mig om normalt. Ved faktisk ikke helt hvordan det virker. Skal man have nogen tredie parts programmer installeret for at høre deres musik eller er det bare lagt ind så man kan se det fra en frisk install?
Hvis man kan, så kan jeg godt se hvorfor de ikke vil skifte da det skal være "Radio for alle". Ellers så er shoutcast et naturligt og godt valg IMHO.
Hvis man kan, så kan jeg godt se hvorfor de ikke vil skifte da det skal være "Radio for alle". Ellers så er shoutcast et naturligt og godt valg IMHO.
Hvis man vil høre Boogie og diverse andre med mplayer i Linux så er det bare at bruge følgende adresser:
Boogie SKUM: mms://drlive.dr.dk/e06ch1kb64
Ghetto SKUM: mms://drlive.dr.dk/e05ch1kb64
Electric SKUM: mms://drlive.dr.dk/e05ch2kb64
Altså fx:
mplayer mms://drlive.dr.dk/e06ch1kb64
(Dog skal du være opmærksom på at du nok skal sætte cache-størrelsen ned i /etc/mplayer.conf)
Boogie SKUM: mms://drlive.dr.dk/e06ch1kb64
Ghetto SKUM: mms://drlive.dr.dk/e05ch1kb64
Electric SKUM: mms://drlive.dr.dk/e05ch2kb64
Altså fx:
mplayer mms://drlive.dr.dk/e06ch1kb64
(Dog skal du være opmærksom på at du nok skal sætte cache-størrelsen ned i /etc/mplayer.conf)
@ #4
Hmmm.... har du nogen idé om hvordan man får GUI til at virke med mplayer? har brugt den i et stykke tid, men det irritere mig at jeg ikke kan få den til at kører i andet end konsol (kører med kde 3.0 på mandrake 9.0) jeg har "gui = yes" i /etc/mplayer/mplayer.conf og den bliver også indlæst, men mplayer vil bare køre i konsol.... hvsi jeg starter den med en genvej afslutter en igen med det samme... :(
~ZyBo
Hmmm.... har du nogen idé om hvordan man får GUI til at virke med mplayer? har brugt den i et stykke tid, men det irritere mig at jeg ikke kan få den til at kører i andet end konsol (kører med kde 3.0 på mandrake 9.0) jeg har "gui = yes" i /etc/mplayer/mplayer.conf og den bliver også indlæst, men mplayer vil bare køre i konsol.... hvsi jeg starter den med en genvej afslutter en igen med det samme... :(
~ZyBo
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.