mboost-dp1
Din favorit søgemaskine
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Google.. mest fordi den er fandens hurtig at loade, da der ikke er alt muligt crap og så fordi at det er en vane..
Bing er dog ikke så dum endda, i sær deres kort tjeneste er ret god imo..
Bing er dog ikke så dum endda, i sær deres kort tjeneste er ret god imo..
Så længe at google ikke putter mere crap på deres søgemaskine vil jeg altid være loyal mod google.
Når jeg søger vil jeg KUN have en tekstbox og muligtvis en OK knap. Jo mindre jo bedre.
Andre gode ting ved google er :inurl og images.google.com
En ting der dog kunne være nice ville være e fuktion der gjorde at links automatisk åbner i en ny tab......
Så jeg slipper for at holde ctrl nede
Når jeg søger vil jeg KUN have en tekstbox og muligtvis en OK knap. Jo mindre jo bedre.
Andre gode ting ved google er :inurl og images.google.com
En ting der dog kunne være nice ville være e fuktion der gjorde at links automatisk åbner i en ny tab......
Så jeg slipper for at holde ctrl nede
Bubbi (4) skrev:Findes der andre end Google? :p
Har i hvert flad på ingen måde brug for en der kan noget
Google ikke kan.
Google kan det den kan, dels fordi der findes andre.
Min brug af google er meget en tillidssag og så selvfølgelig det at det er den bedste søgemaskine.
Men uanset hvor meget beddere end google, bing en dag skulle gå hen og blive, ville jeg aldrig begynde at benytte bing som min primære søgemaskine.
Aldrig vil jeg på nogen måde, gørre mig afhængig af MS' teknologier og derved deres politik.
MS har formodet at overbevise mig om, at de kun har et formål, hvilket er total herrerdømme og dominans. - Det handler ikke om at give forbrugerene de bedst mulige produkter. kun i det omfang det er en nødvendighed.
Men uanset hvor meget beddere end google, bing en dag skulle gå hen og blive, ville jeg aldrig begynde at benytte bing som min primære søgemaskine.
Aldrig vil jeg på nogen måde, gørre mig afhængig af MS' teknologier og derved deres politik.
MS har formodet at overbevise mig om, at de kun har et formål, hvilket er total herrerdømme og dominans. - Det handler ikke om at give forbrugerene de bedst mulige produkter. kun i det omfang det er en nødvendighed.
wooooo.... ensidet afstemning :o
Ikke fordi jeg havde forventet meget andet. Google er ret populær her i Danmark. Og specielt stærkt i de mere nørdede kræse.
Har ikke haft de store problemer med bing heller, men google har nu altid haft et noget mere simpelt layout, selvom jeg synes de er begyndt at lave en masse underlige ting. Det er ikke bare søgeresultater mere, men alle mulige funktioner. Dens søgeresultater er også ved at være mere og mere upræcise, synes jeg. Høst bliver til host og sådan.
Ikke fordi jeg havde forventet meget andet. Google er ret populær her i Danmark. Og specielt stærkt i de mere nørdede kræse.
Har ikke haft de store problemer med bing heller, men google har nu altid haft et noget mere simpelt layout, selvom jeg synes de er begyndt at lave en masse underlige ting. Det er ikke bare søgeresultater mere, men alle mulige funktioner. Dens søgeresultater er også ved at være mere og mere upræcise, synes jeg. Høst bliver til host og sådan.
Det lyder mærkeligt, men jeg husker tydeligt den første gang jeg brugte Google i omkring 2000.
Jeg demonstrerede den for en ven, da jeg havde fået at vide at den kun havde seriøs information, f.eks. komponent datablade.
Så jeg søgte på pamela anderson for at vise at den ikke returnerede andet end seriøse resultater.
Men det gjorde den jo så... :-)
Jeg demonstrerede den for en ven, da jeg havde fået at vide at den kun havde seriøs information, f.eks. komponent datablade.
Så jeg søgte på pamela anderson for at vise at den ikke returnerede andet end seriøse resultater.
Men det gjorde den jo så... :-)
røvskæg (12) skrev:Jubii er powered by google
ja, de sak vel bagud af Lycos valgte at sælge Jubii...
en søgemaskine uden engine virker ikk så godt :D
Jeg har prøvet at give Bing en chance flere gange, men er hver gang blevet skuffet, fordi den har givet dårlige resultater på det jeg har søgt efter, hvor Google har givet bedre resultater hurtigere.
Måske er det bare mig der søger forkert, det ved jeg ikke, men for mig virker Google bare bedst!
Måske er det bare mig der søger forkert, det ved jeg ikke, men for mig virker Google bare bedst!
røvskæg (9) skrev:Aldrig vil jeg på nogen måde, gørre mig afhængig af MS' teknologier og derved deres politik.
Ret mange store websites kører på Microsoft-baseret software, så indirekte er ret mange af os afhængige af Microsofts teknologier, om vi kan lide det eller ej :-)
En webside kan lave et link sådan at det ikke åbnes i samme faneblad (med mindre man bruger en browser der kun kan have en side åben ad gangen), men det er så vidt jeg ved meget begrænset hvad inflydelse websiden har på om siden i så fald åbnes i et nyt vindue eller et nyt faneblad.oskark (8) skrev:#3 Du kan i indstillinger sige at du vil have søgeresultater til at åbne i et nyt vindue. Det er i hvertfald lidt derhen af :D
Det vil sige, at hvis du vælger en indstilling der hedder nyt vindue, så vil det i praksis betyde enten et nyt vindue eller et nyt faneblad afhængigt af hvilken browser du bruger og hvordan du har indstillet browseren.
røvskæg (9) skrev:Min brug af google er meget en tillidssag og så selvfølgelig det at det er den bedste søgemaskine.
Godt for dig at du har tillid til Google, andre der ikke har, sidder efterhånden med et ret stort problem... Idag kan man jo næsten ikke besøge nogen hjemmesider uden at de bruger et Google produkt (AdWords / Analytics / YouTube osv.), og så har vi Chrome og Android, hvorfor tror du Google har udviklet det? bare for at være flinke eller hvad?
Google har næsten opnået det du er sur på MS for at forsøge, de gør det bare ved at levere noget du efterspørger.
og så lige for at tage fat i det du siger om MS politik...
"If you have something that you don't want anyone to know, maybe you shouldn't be doing it in the first place," [Eric Emerson Schmidt - Google CEO]
...det er virkelig noget der vækker tillid for mig, når en direktør for et firma der sælger information, lukker sådan noget ud!
Og nej, jeg er ikke den store MS fan, forsøger selv at undgå MS produkter, hvilket er noget lettere end at undgå Googles...
Jeg vil da mene at jeg til en hver tid kan lade være med at benytte googles proudukter og finde alternetiver. - Jeg er ikke bundet af google.
Jeg er derimod mere bundet af MS. Office formater der kun kan læses af MS. produkter og nu flere og flere hjemmesider der begynder at benytte silverlight.
Jeg vil da mene at jeg til en hver tid kan lade være med at benytte googles proudukter og finde alternetiver. - Jeg er ikke bundet af google.
Jeg er derimod mere bundet af MS. Office formater der kun kan læses af MS. produkter og nu flere og flere hjemmesider der begynder at benytte silverlight.
God fornøjelse med at finde alternativer til alle de hjemmesider der bruger videoer fra YouTube eller dem der bruger Picasa Web Albums :)
AdSense og Analytics kan man jo blokere.
Hvilke MS Office formater kan du da ikke åbne i nogen anden Office pakke? Har ikke haft nogen MS Office produkter selv de sidste i mange år, og har ikke haft problemer med at åbne nogle dokumenter længe nu. Lige efter MS Office 2007 kom frem var der problemer med de nye formater der i, men andre office pakker har nu længe kunne bruge dem.
Silverlight: Hvis en hjemmeside bruger det, er det sikkert ikke en side der er noget værd :P
Jeg ser næsten aldrig sites med Silverlight, eneste jeg lige kender til er Tv2 Sputnik, og jeg vil ikke til at starte et andet OS for at se den...
AdSense og Analytics kan man jo blokere.
Hvilke MS Office formater kan du da ikke åbne i nogen anden Office pakke? Har ikke haft nogen MS Office produkter selv de sidste i mange år, og har ikke haft problemer med at åbne nogle dokumenter længe nu. Lige efter MS Office 2007 kom frem var der problemer med de nye formater der i, men andre office pakker har nu længe kunne bruge dem.
Silverlight: Hvis en hjemmeside bruger det, er det sikkert ikke en side der er noget værd :P
Jeg ser næsten aldrig sites med Silverlight, eneste jeg lige kender til er Tv2 Sputnik, og jeg vil ikke til at starte et andet OS for at se den...
baloo (28) skrev:God fornøjelse med at finde alternativer til alle de hjemmesider der bruger videoer fra YouTube eller dem der bruger Picasa Web Albums
Det er jo ikke det det handler om. Hvad folk ligger på deres sider må de vel om. Spørgsmålet er om alle frit kan tilgå det.
Jeg ikke er tvunget til at køre android eller chrome for at se youtube.
MS laver teknologier der forudsætter at man bruger deres produkter for at kunne anvende teknologierne.
Du siger det jo selv :
baloo (28) skrev:Jeg ser næsten aldrig sites med Silverlight, eneste jeg lige kender til er Tv2 Sputnik, og jeg vil ikke til at starte et andet OS for at se den...
Prøv at kom med et andet eksembel, hvor det er en google teknologi, der tvinger dig til at købe et google produkt.
Hvad åbner du Project og Visio filer i?baloo (28) skrev:Hvilke MS Office formater kan du da ikke åbne i nogen anden Office pakke? Har ikke haft nogen MS Office produkter selv de sidste i mange år, og har ikke haft problemer med at åbne nogle dokumenter længe nu. Lige efter MS Office 2007 kom frem var der problemer med de nye formater der i, men andre office pakker har nu længe kunne bruge dem.
arne_v (33) skrev:Der er noget som hedder OpenOffice. Prøv det !
Synes ofte jeg oplever at document layoutet ikke er helt ens.
Men det er da klart langt bedere nu, end det var for bare 5 år siden.
- Thank you EU.
arne_v (34) skrev:De to produkter kommer faktisk ikke med Office pakken. MS har bare tilføjet "Office" til deres navne.
De ligger da ellers i listen af Office produkter, http://office.microsoft.com/da-dk/products/ - Ja okay, de er ikke med i de standard pakker man kan købe. Men Microsoft gruppere dem som produkter under MS Office, på deres hjemmeside, versionsnummer serier, samt i installationen.
Så på den baggrund vil jeg mene det er en del af MS Office.
#38 Morten og Peter... hmmm.... tror ikke de læser newz. ;-)
Men med stemmer på Jubii har du selvfølgelig en pointe.
Men med stemmer på Jubii har du selvfølgelig en pointe.
Stemte naturligvis google...
men lige inden jeg skiftede permanent til google brugte jeg
dogpile.com som viser søgeresultater fra både google/live/yahoo/andre..
egentlig ret nice, men er for tungt at trække ifh google
men lige inden jeg skiftede permanent til google brugte jeg
dogpile.com som viser søgeresultater fra både google/live/yahoo/andre..
egentlig ret nice, men er for tungt at trække ifh google
til jer der er bange for at blive tracket og er lidt paranoide kan jeg anbefale
http://eu.ixquick.com/
af samme firma
http://startpage.com/
http://eu.ixquick.com/
af samme firma
http://startpage.com/
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.