mboost-dp1

Bruger du den numeriske sektion på PC'ens tastatur?

Gå til bund
Gravatar #1 - TullejR
21. dec. 2005 23:06
altid godt at se at resultatet af pollen i toppen af denne side ikke matcher det til venstre... hmm

http://hackersbay.org/pub/screenshots/newz.dk.poll...

måske en rewrite af den poll-fætter var på tide efterhånden =)

stemte desuden at jeg ikke har numerisk tastatur da jeg heldigvis ikke sider med et 17" lige knapt slæbbart "bærbart" skrummel
Gravatar #2 - <3Thinkpads
21. dec. 2005 23:10
Har droppet min stationære fuldstændig, så nu har jeg kun min bærbar.. Desværre har den ikke numerisk sektion, men det er helt sikkert noget jeg skal have anskaffet mig som USB tilbehør, da jeg i form af min skolegang, bruger det meget.
Gravatar #3 - Snoop
21. dec. 2005 23:14
Mit ICQ/telefonnummer sidder i fingerne med det numeriske tastatur. Ved ikke hvordan jeg nogensinde skulle få det skrevet med de tal over bogstaverne.
Gravatar #4 - trylleklovn
21. dec. 2005 23:27
Jeg skriver næsten udelukkende på min bærbar uden nummerisk tastatur. Da jeg skulle konvertere var jeg ved at blive sindsyg men nu har jeg vænnet mig til det og kan næsten ikke finde ud af at bruge nummerisk tastatur mere ...
Gravatar #5 - BurningShadow
21. dec. 2005 23:50
Jeg bruger det ikke, og jeg skulle nok undlade at brokke mig, hvis producenterne blev enige om at kyle den del i havnen.

Det ødelægger også fornøjelsen ved at lave tegntabeller, for lige som det går allerbedst, så kommer den stak ¤$£#@%& taster, man lige skal tage højde for :-(
Gravatar #6 - Onde Pik
21. dec. 2005 23:50
Jeg bruger stort set aldrig talne øverst. Kun når jeg er på den bærbare. (Eller når jeg skal bruge tegn !"#¤%&/()= i ved)

Nu bruger jeg telefonen en del i mit arbejde, så defor falder det naturligt at bruge en numpad.
Gravatar #7 - m910q
21. dec. 2005 23:57
Jeg har lige siddet og lavet matematik rapport på bærbaren, det er godt nok provokerende, man skal ligefrem til at tænke når man skal skrive tal.

Jeg har 17"... og så uden numpad :(
Gravatar #8 - mazing
22. dec. 2005 00:06
Bruger numpad hver gang jeg skal taste et nummer ind :)
Gravatar #9 - Bundy
22. dec. 2005 00:17
Jeg kunne godt tænke mig at de erstattede , med . på numpad, for nemmere IP skrivning.
Gravatar #10 - BurningShadow
22. dec. 2005 00:27

Men da det jo nu engang er "," og ikke ".", hvordan ville du så have det med at Shift+"," gav et "."? Ville det være brugbart, i et eller andet omfang, og hvad siger andre til det?
Gravatar #11 - wazari
22. dec. 2005 02:42
Selvfølgelig. Tror jeg har det efter min mor. Den eneste person der er mere nørd end jeg selv, i familien.

Ville aldrig nogensinde undvære den. Heldigvis findes der en hel del bærbare med numpad i tastaturet.

Anyway, ville jeg aldrig kunne undvære det.
Jeg synes snart man kunne kalde det en helt naturlig ting. Det er jo kendt fra lommeregnere, mobiltelefoner, fjernbetjeninger, trådløse telefoner osv. Kan nogen overhovedet sige, at de ikke kender layoutet? Stof til eftertanke.
Gravatar #12 - massman
22. dec. 2005 03:41
keysonic/zippy WK-620 Kanske udmærket tastatur.
Gravatar #13 - Windcape
22. dec. 2005 04:31
Numerisk tastatur er et must, på alt andet en laptops, ligesom #4 var jeg også ved at blive skør, da jeg først skulle lære at skrive uden.

Men numerisk tastatur er dejligt, og tror også at bank arbejderne kan lide det, morer mig ihvertfald lidt over at den numeriske del i banken, er ved siden af det normale keyboard :D

Kunne være man skulle fixe sådan et, til usb, til laptoppen.
Gravatar #14 - Disky
22. dec. 2005 07:13
Jeg bruger det hverdag, absolut det hurtigste til indtastning af tal.

Eneste lidt irriterende er at det numeriske tastatur, dankorts automater, telefoner osv, ikke er enige i placeringen af tallene :-(
Gravatar #15 - lundeman
22. dec. 2005 07:41
Hmm.. hvorfor er det lige at man ikke kan vælge: "Derhjemme ja, men ikke på arbejdet."

Når man nu sidder med en bærbar (uden numpad) på arbejdet, men med en staionær derhjemme.

Nååå.. så må man jo vælge "sjældent", da jeg jo trods alt bruger den bærbare mere end den stationære... Men det er i hvert fald IKKE pga. tastaturet.

/lundeman
Gravatar #16 - KozmoNaut
22. dec. 2005 08:00
Jeg bruger det meget ofte, til så godt som alle tal jeg taster ind. Jeg var engang tæt på at overveje det tastatur som #12 anbefaler, men jeg kunne absolut ikke undvære mit numeriske tastatur. Og så er det jo godt at man kan få et Logitech UltraX.

Men på den blærbare klarer jeg mig nogenlunde uden, selvom jeg til tider overvejer at anskaffe et seperat numerisk keypad...
Gravatar #17 - martin5000
22. dec. 2005 08:02
Hvis den numeriske del er tilstede på et tastatur bruger jeg det hver gang jeg skal skrive tal. Især mit password er et helvede uden den numeriske del da der bla. indgår 36 cifre.
Gravatar #18 - Yasw
22. dec. 2005 09:11
Temmelig sjældent. Når jeg spiller Civilization er det eneste tidspunkt jeg kan komme i tanke om hvor jeg bruger det sådan rigtigt :)
Gravatar #19 - rasmoo
22. dec. 2005 09:56
Enter tasten bliver brugt en del i samarbejde med musen (tommel over på kp-enter).
Gravatar #20 - Erroneus
22. dec. 2005 10:19
Der mangler en "Ja hjemme, men ikke på arbejde" funktion for os der bruger laptops på arbejde :)
Gravatar #21 - Jokse
22. dec. 2005 10:47
Bruger dem ofte... Man ka jo ikke andet når man har arbejdet i supermarked i 2½ år :D
Gravatar #22 - Razzia
22. dec. 2005 11:21
Jeg bruger begge dele, og begge dele falder mig naturligt. Hvis det bare er et husnummer eller lignende jeg skal skrive, så vælger jeg tallene over bogstaverne og er det lidt mere end 3-4 cifre, så vælger jeg det numeriske.

Jeg lærte også rigtigt, at bruge det numeriske tastatur da jeg arbejde som videokoder hos postdk. Når man skal taste ~4000 postnumre i timen, så bliver man nødt til at bruge det numeriske.. :)
Gravatar #23 - Znoo
22. dec. 2005 12:11
Ja, den numeriske del bruger jeg ofte på hjemmefronten. På arbejdet er det meget savnet, da enklte maskiner som bruges tit, ikke har det. Det er &"%¤&"¤/"¤% irriterende :(
Gravatar #24 - Bundy
22. dec. 2005 12:21
#10 : tjah, det ville det vel. Nu flytter jeg bare venstre hånd over på punktum.
Gravatar #25 - mat
22. dec. 2005 16:02
Jeg bruger den næsten aldrig, og har aldrig gjort det. Måske er det fordi jeg er venstrehåndet og ikke finder det ligeså naturligt at flytte den hånd, who knows? Men nu skriver jeg heller ikke særligt tit lange tal.
Gravatar #26 - mim
22. dec. 2005 16:20
Jeg bruger det stort set aldrig. Jeg plejer at bruge min bærbare, der slet ikke har et numpad, og selvom jeg sidder på computere med numpad, så er det hurtigst for mig bare at benytte de almindelige tal (man kan vel sin blindskrift), med mindre der er store mængder tal der skal indskrives, da man alligevel lige skal vænne sig til numpad'et.
Gravatar #27 - ZM4573R
22. dec. 2005 16:45
Bruger det ofte, er ligesom #25 venstrehåndet, men har vænnet mig til at være "højrehåndet" når jeg sider ved en computer, bruger også musen med højrehånd, kan ikke finde ud af andet.. :P
Gravatar #28 - Der^Roboter
22. dec. 2005 17:07
Sad og lavede et par wiki-artikler om forskellige musik-albums idag, og jeg ville da blive skør hvis jeg ikke kunne bruge Numpad til at indtaste tal.

Og ligesom #22 - ved videokodning er Numpad et must :D
Gravatar #29 - neckelmann2
22. dec. 2005 21:54
Har aldrig brugt numpad'en til andet end civilization tror jeg :)

Jeg forstår ikke hvorfor det skulle være nemmere at bruge numpad'en til at taste mange tal ind med? Ja måske sidder tasterne tættere, men til gengæld kan man ikke bruge begge hænder som det er tilfældet med de normale taltaster.

Men okay nu er det også sjældent at jeg kun taster tal ind; mine tal er altid blandet med bogstaver.

For min skyld måtte tastaturet gerne være 20% kortere :P
Gravatar #30 - -xero-
23. dec. 2005 01:09
har en labtop hvor de ikke er der... men brugte dem heller aldrig på min gamle stationære.. :S
Gravatar #31 - Raekwon_
23. dec. 2005 08:59
#29:
Jeg bruger næsten hele min arbejdsdag på at taste tal/data ind på computeren, tal særligt, og kan roligt afsløre at uden numpad ville det slet ikke gå - Hastigheden man opnår på numpad med en hånd hvorved man har en fri hånd til at håndtere papirer og lignende er ikke til at kimse af.
Gravatar #32 - Simm
23. dec. 2005 11:49
Jeg bruger det når jeg skal taste telefonnr ind på Skype. Men ellers kunne det godt undværes. Jeg mener at både Chicony og Logitech har tastaturer hvor det er en separat enhed.

I øvrigt så kunne jeg også godt undvære diskettedrevet (som jeg har pillet ud), seriel og parallel-porten(e).. Men hvornår mon det går op for industrien at man sjældent behøver dem?
Gravatar #33 - Lobais
23. dec. 2005 12:03
Jeg ville ønske, at numlock ikke fandtes. Findes der nogen mennesker, der kunne finde på at slå den fra?
Gravatar #34 - BurningShadow
23. dec. 2005 12:06

I alle Syllable keymaps er den slået fra som default, da folk med bærbare ellers kan have problemer med at logge ind.
Så længe vi skal plages med den numeriske sektion, så er NumLock altså guld værd.
Gravatar #35 - Simm
23. dec. 2005 12:43
Bruges Scroll Lock overhovedet til noget fornuftigt i dag? I gamle dage brugte man den til at bremse outputs i f.eks DOS, men den vil jeg da mene er ret overflødig i dag.

FYI. Så kan man i mange BIOS' slå numlock fra.. så nu er der ingen undskyldning for ikke at save Numpad-delen af, hvis man ikke bruger det :-D

Disclaimer: This profile cannot be held liable for damaged keyboards and causes known as force majeure..
Gravatar #36 - alvision webdesign
23. dec. 2005 13:08
#22 1,11 postnumre i sekundet - det er satme hurtigt :P

#31 Hvilket arbejde er det?
Gravatar #37 - drbravo
23. dec. 2005 17:05

Jeg har været over 5k/timen vistnok med peak omkring 6k
Gravatar #38 - Mnc
24. dec. 2005 09:23
Jeg bruger meget ofte numpaddet... Kun hvis det (som tidligere nævnt) er til et husnummer eller lign. på 2 tegn, så kan det ikke betale sig at flytte hånden helt over til numpaddet. Men jeg bruger i hvert fald numpaddet oftere end tallene over bogstaverne :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login