mboost-dp1

Benytter du en RSS-reader?

Gå til bund
Gravatar #1 - KaW
3. apr. 2005 21:46
Jeg benytter personligt ikke en da jeg ikke har brug for en og ikke har fundet en der er smart nok :).

Jeg har til tider brugt den der er indbygget i ffox. Men den finder jeg ikke så god da jeg gerne vil have den skal fortælle mig hvornår der kommer nye nyheder istedet for at jeg selv skal gå op i Bookmarks og pege på sitet.
Gravatar #3 - BurningShadow
3. apr. 2005 22:04

LOL

Mon ikke der skal valgopservatører på, når der stemmes, her på newz? ;) :D
Gravatar #4 - commy
3. apr. 2005 22:09
Systemet cacher små dele af sitet som bruger tunge DB opslag, som f.eks poll, så derfor kan de to dele komme ud af sync.

Til folk der ikke bruger en RSS-reader, så vil jeg gerne høre hvorfor og evt. hvilke ting i har som krav til en RSS-reader for at ville bruge den. Jeg er nemlig helt tilfældigt igang med at kode en, som også kommer til at understøtte podcasts, så fyr løs.
Gravatar #5 - BurningShadow
3. apr. 2005 22:14

så derfor kan de to dele komme ud af sync.

Den skal jeg huske :) Fuck den var god :D

* /me husker noget om et valg der kom "ud af sync" i 2000 *
Gravatar #6 - athlon
3. apr. 2005 22:15
Jeg bruger ikke en RSS-læser for tiden, men hvis jeg brugte en ville det være Liferea :)
Gravatar #7 - amokk
3. apr. 2005 23:13
#5 LOL så du hentyder til at bush folket har leveret vote-systemet til newz? interessant konspiration!
Gravatar #8 - doggy82
4. apr. 2005 00:41
#1 Den her er super og gratis. Ahhhhh gratis er et dejligt ord :)
www.rssreader.com
Gravatar #9 - toffe1001
4. apr. 2005 04:04
Jeg bruger det uafbrudt, er træt af at jeg skal loade sider op for at se dagens nyheder, og når jeg alligevel har FireFox åben, jamen så kan jeg ligeså godt have det liggende op i min Toolbarfolder. Jeg har en nyheder som jeg tjekker på godt 2 minutter ved at skimte deres sidste overskrifter, og hvis der er noget der virker intresandt, så trykker jeg bare ctrl og går op og klikker på den nyhed jeg gerne vil læse.... men det henner da at jeg har læst de fleste overskrifter, da jeg gennem tjekker nyhederne ca en gang hver 2. time...

Men jeg kan kun blot anbefalde til dem der har langsomt internet og også er træt af at de skal loade den side op og de reklamer der er med på siden. Personligt forsøger jeg at undgå så mange reklamer som overhovedet muligt...
Gravatar #10 - pulven
4. apr. 2005 06:37
bruger bare den almindelige reader i firefox. Den er godnok til at holde mig opdateret med diverse nyheder, eksempelvis dem her fra newz..
Gravatar #11 - Ronson ⅍
4. apr. 2005 06:52
Stemte nej, på trods af jeg selv har lavet 4 RSS feeds på chipsguiden.dk RSS.

#4: Det kunne være rart om rss-readerne lavede ét linjeskift per <br />, selv om det måske ser knap så strømlinet ud.
Gravatar #12 - Ronson ⅍
4. apr. 2005 06:57
Newz vælger at fucke teksten op (slette alt fra chipsguiden-linket til lige før feedview-linket) hvis jeg skriver dette i samme indlæg, så jeg poster lige det der skulle have stået mellem de 2 linjer i ovenstående:

Eneste tidspunkt jeg bruger en reader på er for at teste om der er fejl i de feeds :) og når det (meget sjældent) sker, er det med Feedview (screenshot) til Firefox.
Gravatar #13 - Yasw
4. apr. 2005 07:33
Bruger temmelig meget en RSS-reader - raggle. http://www.raggle.org

Synes det er noget nemmere lige at få læst alle overskrifterne og starten af artikler/nyheder igennem i et enkelt program, fremfor at skulle hoppe ind på samtlige sider i en browser.
Gravatar #14 - Cyrack
4. apr. 2005 07:38
Bruger både bookmarks i FF og readeren i Thunderbird... meget rart at kunne tjekke nyhederne ud samtidig med at man læser mails..
Gravatar #15 - guppy
4. apr. 2005 07:52
Bruger FF's live bookmark ting - simpelthen genialt simpelt... hvis nu bare man kunne få "Egne og intressante disktutioner" som rss feed... :)
Gravatar #16 - hmn
4. apr. 2005 08:08
#15 det kan man da allerede, der er et rss link i bunden af forum siden

i øvrigt benytter jeg selv bloglines, da det er meget rart altid at kunne komme til ens rss agregator.
Gravatar #17 - Cluq
4. apr. 2005 08:10
Fed poll - jeg aner ikke hvad en RSS-reader er..Så sådan en bruger jeg nok ikke.. :D
Gravatar #18 - Michael2107
4. apr. 2005 08:13
Bruger ikke en i øjeblikket men når jeg gør er det den der er indbygget i Samurize
Gravatar #19 - guppy
4. apr. 2005 08:14
#16, det virker så bare ikke med FF's live bookmark feature :(

får en side med "This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below."
og så er info'en der... men skal da ikke udelukke at det bare er mig der fatter hat af at få det til at være et "livebook mark" så hvis nogen af jer kloge hoveder lige ved hvordan, må I jo gerne skrive det her.
Gravatar #20 - ZOPTIKEREN
4. apr. 2005 08:22
#14 Guppy
Live bookmarks i firefox, er da imo ikke særligt anvendeligt, når der kommer minimum 500 nye items i ens rss-reader om dagen. Det er fint nok hvis du kun følger med på et par sider, men begynder du at bruge det lidt mere seriøst får du også brug for et ordentligt program til det.

Det smarte ved rss-feed er jo at man ikke er tvunget til at læse alt. Kun hvad man finder interessant.
Gravatar #21 - Ronson ⅍
4. apr. 2005 08:34
Hvis man vil have rss som live bookmark kræver det jo at newz sætter den op i <head> som forum rss'en. Kan også være der findes smartere måder at gøre det på i firefox?
Gravatar #22 - guppy
4. apr. 2005 08:40
500 nye items? som i 500 tråde der diskuteres i? øh det er da vist et fåtal af brugerne der har brug for det..

Ville egentligt også bare en en funktionalitet der gjorde det nemmere for mig at som om der var nye indlæg i nogle af de tråde jeg følger med i...
Gravatar #23 - sKIDROw
4. apr. 2005 08:50
Det har jeg aldrig helt fundet ud af hvordan jeg bruger... hehe
Så nej det bruger jeg ikke. Måske jeg bliver afhængig af det, når jeg finder ud af det... :-D
Gravatar #24 - XtcKilla
4. apr. 2005 09:56
"JA" .

bruger den indbyggende i Maxthon Browser, minder en del om den i ff..
Gravatar #25 - hatten
4. apr. 2005 11:53
Jeg har en rss-reader, 80livebookmarks i firefox(Så man kan hoppe lidt rundt og læse artikler) og et par rssfeads i Trillian(Bare så den popper op når der kommer nye)
Derudover bruger jeg iPodder(Som bruger RSS) til at hente et par forskellige radioprogrammer.

Alt, alt, alt for meget webcontents for mig, men jeg ka' ta' det.
Gravatar #26 - Disky
4. apr. 2005 11:55
commy:

Jeg ser ingen grund til at anvende en RSS reader, jeg bruger min browser til at surfe nyheder med.

På et par websites jeg har lavet, har jeg lavet en RSS plugin der henter nyheder fra andre sites og det fungerer bare.

p.s. Hvad er der lige tungt ved et databaseopslag der har med en poll at gøre ?
Gravatar #27 - Disky
4. apr. 2005 12:19
commy:
I skulle måske overveje at lave et check i jeres poll så hvert medlem kun kan stemme en gang.
Gravatar #28 - commy
4. apr. 2005 12:21
Nu var poll'en måske et dårligt eksempel, men måden det virker på er at vi cacher små dele af sitet som ikke behøver være "live" altså opdateret hver gang siden indlæses.

Derfor bliver selve html'en til poll box'en genereret én gang hvert 5 minut så den ikke belaster systemet indtil cachen udløber.
Gravatar #29 - commy
4. apr. 2005 12:25
er der allerede
Gravatar #30 - Viperaberus
4. apr. 2005 12:28
er der allerede
I så fald virker det ikke!
Jeg kan sagtens stemme flere gange (forskellige IP'er, men samme bruger)
Gravatar #31 - The-Lone-Gunman
4. apr. 2005 12:34

Jeg er ret sikker på det kører på cookies
Gravatar #32 - commy
4. apr. 2005 14:00
Det er rigtigt at en bruger kan stemme fra forskellige ip-numre, dette kunne måske begrænses til max en stemme pr. bruger. Men da det er begrænset hvor meget dette kan misbruges, med mindre man ejer en pænt stor ip-range, er det nok ikke noget vi vil bruge tid på at rette.

Cookies bruges kun til visuelt at vise om man har stemt, og altså ikke om du må stemme.
Gravatar #33 - Disky
4. apr. 2005 14:40
commy:
Jeg har stemt 2 gange i dag, fra samme ip, med samme browser.

2. gang var jeg logget ind, 1. gang er jeg ikke 100% sikker.

Lidt linux shell scripting der bruger en stak public proxyer kan man nemt lave et script der stemmer 100 gange.
Gravatar #34 - hmn
4. apr. 2005 15:01
#33 der skulle gerne være et check der gør at hvis du er logget ind så bliver din stemme ikke registreret flere gange....men det er da meget muligt der er en fejl i det check :)

jeg kigger på det en dag ved lejlighed
Gravatar #35 - Disky
4. apr. 2005 17:33
hmn:
En ide kunne være at checke på brugerens navn istedet om de har stemt, nu er jeg hjemme hos mig selv og kan derfor stemme endnu engang.
Gravatar #36 - Yasw
4. apr. 2005 18:46
Uden at vide det, så er det jo ikke sikkert at ens stemme bliver registreret på ny, hvis man stemmer igen. Har da set andre stedder, hvor det også ser ud som om man kan stemme igen, men i praksis tæller pollen kun en med en gang.

Men hvordan bliver stemmer fra folk som ikke er logget ind egentlig talt med?
Gravatar #37 - hmn
4. apr. 2005 19:53
#35 det er det jeg gør, men jeg har en ide om at der måske er en fejl i checket
Gravatar #38 - Disky
4. apr. 2005 20:38
#37:
Så det er meningen at når jeg logger ind som 'Disky' kun kan stemme engang, og det ligegyldigt om jeg sidder i Timbuktu eller i Bagsværd ?

Held og lykke med jagten på insekterne i din kode :)
Gravatar #39 - m_abs
5. apr. 2005 17:15
"Benytter du en RSS-reader?"
Hvis live-bookmarks i firefox tæller så: Ja da, hver dag.
Gravatar #40 - kasper_lurifax
5. apr. 2005 20:54
Hvis live-bookmarks, som #39 sagde, tæller med så ja, men ellers ikke. Bruger Newz.dk og filmz.dk's som live-bookmark hver dag!
Gravatar #41 - ZOPTIKEREN
5. apr. 2005 21:33
#23 Skidrow

Det er bare en optimeringmetode til at læse nyheder. Det skærer, efter min mening, ned på den tid, du nu bruger på at læse junknews (eller nyheder der ikke har din interesse). Wired har skrevet lidt om det i dag: artikel.

Det giver dig så også den fordel, at du har en chance for at besøge et site med en meget interessant nyhed, før det bliver slået ihjel af Slashdots brugere...
Gravatar #42 - Disky
6. apr. 2005 05:55
#41:
Har brugt det og ser ingen grund til at kigge på det istedet for bare at besøge sitet og scanne nyhederne hurtigt der i stedet.

Måske har det en fordel for dial-up kunder der kun skal hente en lille xml fil frem for en masse grafik som der findes på mange nyhedssites.

Bruger det dog til at præsentere nyheder på mine sites hentet fra andre sites (med tilladelse)
Gravatar #43 - ZOPTIKEREN
6. apr. 2005 17:18
@Disky

Det er jo så diskusionen om brugbarheden af ethvert produkt, på markedet, du hiver frem... :).
Jeg forstår ganske godt dit argument for at ikke at bruge en rss-reader. Den virker måske overflødig for dig, men for mig sparer den tid. Det betyder for eksempel, at jeg har mere tid til aktivt at deltage i de diskusionforaer jeg finder værd, at bruge tid på.

Som du fremstiller en rss-reader i dine indlæg, kunne man jo også spørge til andre produkter. Er der virkeligt brug for en e-mail klient? Du kunne jo bare læse dine e-mails igennem en browser.
Så længe, der er et marked for et produkt, så længe vil du finde produktet på hylden. Vi er da nogle som benytter os af en rss-reader(poll), så må det jo være et brugbart produkt for nogle, omend det er de få.
Gravatar #44 - NumsegarN
6. apr. 2005 19:48
Hvad er en RSS reader?
Gravatar #45 - The-Lone-Gunman
6. apr. 2005 23:21

Det er et program der kan fortolke feeds. Se evt. http://rss.spontek.dk/
Gravatar #46 - BloodShed
7. apr. 2005 10:19
Jeg bruger Sage extension til firefox til at læse:

Abandonia
JonoF's Games Site (laver win port af Duke3D og Shadow Warrior)
Mod Database
Newz.dk ;)
Valve RSS news (steam news)
Gravatar #47 - MenZa
8. apr. 2005 16:28
Bruger ganske almindelig Firefox. Den kan læse RSS feeds af sig selv :P
Gravatar #48 - bjerh
10. apr. 2005 15:37
#47.. Aahhh. Det kan den så alligevel ikke. Ihvert fald ikke min. Ikke før jeg installerede en extension.
Gravatar #49 - The-Lone-Gunman
10. apr. 2005 15:39

FIrefox har noget de kalder LiveBookmarks, og det betyder at hvis du bookmarker et RSS-feed, så kan man se de nyeste ting i feedet som bookmarks.

Se det lille symbol, der normalt er i nederste højre hjørne (hvis du er på en side der understøtter det).
Gravatar #50 - DUdsen
10. apr. 2005 15:47
#42 personligt syntes jeg rss er en ret genial måde at overvåge siden med lav trafik altså hvor man ikke kan regne med at der er nyt matriale hver eneste dag.

Så kan man lige tjække hvem der har skrevet noget nyt på dere hjemmeside idag.
For sådan noget som newz.dk eller slashdot kan man bare kigge forbi men, de 10+ små sider der engang immellem har interesante ting, kan godt blive besværlige at holde styr på, når det er ved at værre lenge siden der er tilføjet nye ting holder man op med at tjække siden ud, et rss feed sidder der bare og gør opmærksom på sig selv når der er nyt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login