mboost-dp1
Benytter du antivirussoftware?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Man kan godt undre sig lidt over hvad der står i afstemningen:
Ja (4)
Nej (2)
Stemmer i alt: 7
Hvis 4 + 2 = 7, så skal vi vist regne mod 1. :-)
Ja (4)
Nej (2)
Stemmer i alt: 7
Hvis 4 + 2 = 7, så skal vi vist regne mod 1. :-)
Og 40 + 11 = 52. Underligt nok, viser listen ovenfor 41 + 12 = 54, samtidigt med den anden til venstre herfor (GFX1 design).
Man skulle da tro, at siden generedes så hurtigt, at det ikke ville have noget at sige?
Anyway, AVP er for operativsystemer, hvor det udgør en reel statistisk trussel. :)
Man skulle da tro, at siden generedes så hurtigt, at det ikke ville have noget at sige?
Anyway, AVP er for operativsystemer, hvor det udgør en reel statistisk trussel. :)
Ja, kedelig vote maa jeg nok ogsaa sige.. men vi kan da bekraefte at der er noget galt med optaelling (69+23=93), "stemmer i alt" den bliver vist en for hoej hver gang.. men det goer jo alligevel ikke det store i sidste ende..
Kan vi forresten ikke faa nogle procenter sat paa??? Jeg kan selvfoelig selv beregne det eller bare vurdere laengden af soejlerne, men det ville nu vaere rart med et lille tal..
Selv stemte jeg ja, man bliver sq noed til at have noget anti-virus naar man bruger Internettet og mail meget.. risikoen for virus er naturligvis mindre naar man ved hvordan man skal "opfoere sig" paa nettet, men selv ikke den bedste kan foele sig sikker...
Kan vi forresten ikke faa nogle procenter sat paa??? Jeg kan selvfoelig selv beregne det eller bare vurdere laengden af soejlerne, men det ville nu vaere rart med et lille tal..
Selv stemte jeg ja, man bliver sq noed til at have noget anti-virus naar man bruger Internettet og mail meget.. risikoen for virus er naturligvis mindre naar man ved hvordan man skal "opfoere sig" paa nettet, men selv ikke den bedste kan foele sig sikker...
lige lidt statestik til dem der ikke bruger antivirus...
en windows Xp SP1 holder i en undersøgelse omkring 30 sek. på nettet.
en windoes Xp SP2, fuldt opdateret holder ca. 2 uger uden antivirus, selvom der er firewall på...
se evt:
http://comon.dk/index.php/news/show/id=20324
en windows Xp SP1 holder i en undersøgelse omkring 30 sek. på nettet.
en windoes Xp SP2, fuldt opdateret holder ca. 2 uger uden antivirus, selvom der er firewall på...
se evt:
http://comon.dk/index.php/news/show/id=20324
Læs lige artiklen igen. Der stod om SP2: "En maskine med Windows XP Service Pack 2 klarede sig meget bedre og formåede at afværge alle angreb i de to uger."
så nej, privat bruger jeg ikke AV.
Det gør jeg dog på mailservere og 95% af computerbrugere bør også gøre det - jeg gider bare ikke betale den perfomance et antivirusprogram koster - når man ikke kan mærke forskel på om man har virus eller om det er ens antivirusprogram der sløver maskinen ryger pointen for mig - har ikke noget vigtig data på maskinen, så ville jeg se anderledes på det.
Læs lige artiklen igen. Der stod om SP2: "En maskine med Windows XP Service Pack 2 klarede sig meget bedre og formåede at afværge alle angreb i de to uger."
så nej, privat bruger jeg ikke AV.
Det gør jeg dog på mailservere og 95% af computerbrugere bør også gøre det - jeg gider bare ikke betale den perfomance et antivirusprogram koster - når man ikke kan mærke forskel på om man har virus eller om det er ens antivirusprogram der sløver maskinen ryger pointen for mig - har ikke noget vigtig data på maskinen, så ville jeg se anderledes på det.
Jeg tror afstemningen ville give mere mening hvis den var delt op således:
Ja (Windows)
Nej (Windows)
Ja (Andet OS)
Nej (Andet OS)
Ja (Windows)
Nej (Windows)
Ja (Andet OS)
Nej (Andet OS)
#13, Viruslist.com har overraskende nok registreret 532 Linux vira i deres database. NAI giver en liste 252 vira.
http://www.viruslist.com/en/viruslistfind?objs=vir...
http://vil.nai.com/vil/default.asp (søg på: Linux)
Men de fleste ting der dukker op er i virkeligheden trojans, backdoors og exploits.
Men det er stadig mere end jeg havde forventet.
http://www.viruslist.com/en/viruslistfind?objs=vir...
http://vil.nai.com/vil/default.asp (søg på: Linux)
Men de fleste ting der dukker op er i virkeligheden trojans, backdoors og exploits.
Men det er stadig mere end jeg havde forventet.
Selv en garvet bruger kan få virus. F.eks. gennem IE via en exploited jpg fil. Et godt AV program kan fange disse..
som tidligere skrevet så er jeg meget glad for mit AV program som også bruges som ex modul til min mail server :)
Jeg er lige begyndt at bruge antivirus, for første gang i 3-4 år. Symatec har lavet en dejlig let antivirus, som ikke sluger ressourcer, og som umiddelbart fungerer upåklageligt.
#27 AVG Antivirus findes i en gratis version.
Bruger selv avg på min laptop (kører win) og clamav på min server (kører linux) men der har ikke været brug for den endnu .. :P
Bruger selv avg på min laptop (kører win) og clamav på min server (kører linux) men der har ikke været brug for den endnu .. :P
F-Prots antivirus virkede okay på Linux sidst jeg prøvede...Men leder den efter Linux vira eller Windows vira? Primært Windows vil jeg tro.
Men de fleste ting der dukker op er i virkeligheden trojans, backdoors og exploits.Søger man efter entries hvor både Linux og Virus indgår er man nede på 33. Der er stadig nogen med, som kun inficerer Windows. F.eks. en email orm, som indeholder en tekst om Linux. Det mest interessante på listen var en 2.5KB virus, som inficerer både Linux og Windows executables. Men er alle disse vira nogensinde set in-the-wild?
Selv en garvet bruger kan få virus. F.eks. gennem IE via en exploited jpg fil. Et godt AV program kan fange disse..Det vil til enhver tid være en bedre løsning at lukke hullerne end at holde øje med alle de filer, der kunne finde på at udnytte hullet. Holder man sin software opdateret holder dit argument ikke. Og endeligt kunne en orm potentielt udnytte bufferoverløb i scanneren til at sprede sig. Når det sker vil en opdateret maskine uden virus scanner være bedre sikret end en med virus scanner.
Jeg bruger IKKE AVP, på min XP SP2 maskine. Dens firewall klarer det meste fint, og engang imellem checker jeg online med et GRATIS AVP = Panda Online Virus Scan.
Det er formiddabelt, og de sjældne gange jeg har været inficeret, har den klaret problemerne.
(ellers er det jo altid godt at have en frisk ghost på en anden HD, hvis det skulle gå helt galt)
Det er formiddabelt, og de sjældne gange jeg har været inficeret, har den klaret problemerne.
(ellers er det jo altid godt at have en frisk ghost på en anden HD, hvis det skulle gå helt galt)
Husk på: "Man kan aldrig være sikker på at et givet system er sikkert, man kan kun være sikker på at det er usikkert."
Eller værre: "Hvis man tror et system er 100 % sikkert, er det 100 % sikkert usikkert." :-)
Eller værre: "Hvis man tror et system er 100 % sikkert, er det 100 % sikkert usikkert." :-)
på den hvor jeg ikke bruger Windows har jeg ikke AVP og på den med Windows bruger jeg det...
Hvis du bruger Windows XP SP2, FireFox som browser og ikke besøger alle mulige creapy sites, bruger Gmail som mailprogram vil jeg mene at jeg sagtens kunne undvære AVP i et godt stykke tid. Jeg har ikke fået en eneste virus i 1½ år.
Folk skal bare tænke sig lidt om, lad dog være at åben I_LOVE_YOU!!!.exe og MY_DOOM!.exe mener... hvor dum kan man være ?? ja, okay... der er jo rent faktisk nogle der gør det =/
Hvis du bruger Windows XP SP2, FireFox som browser og ikke besøger alle mulige creapy sites, bruger Gmail som mailprogram vil jeg mene at jeg sagtens kunne undvære AVP i et godt stykke tid. Jeg har ikke fået en eneste virus i 1½ år.
Folk skal bare tænke sig lidt om, lad dog være at åben I_LOVE_YOU!!!.exe og MY_DOOM!.exe mener... hvor dum kan man være ?? ja, okay... der er jo rent faktisk nogle der gør det =/
Jeg bruger Kaspersky AV personal, og er nu og da stødt på en virus, så jeg er skam glad for at have et AV program. Men så længe man holder sig fra russiske warez og crackz sites, og diverse pr0n sites fyldt med pop-up vinduer, så er man dog lidt mindre udsat.
Hvad ville folk forøvrigt anbefale, hvis man skulle anskaffe sig et godt AV program?
Hvad ville folk forøvrigt anbefale, hvis man skulle anskaffe sig et godt AV program?
Jeg har ikke haft virus over 2 år tror jeg. Sjovt nok har jeg heller ikke haft AV.
Alt der kræves er bare at man ikke besøger suspekte sites og åbner alle mulige filer.
Og det er faktisk først indenfor det seneste halve år jeg er begyndt at bruge firefox, men den hjælper sikkert også :)
Alt der kræves er bare at man ikke besøger suspekte sites og åbner alle mulige filer.
Og det er faktisk først indenfor det seneste halve år jeg er begyndt at bruge firefox, men den hjælper sikkert også :)
#28 hvad har du taget ? lykkepiller ? :D
eller har du fået en eller anden special udgave ? jeg kender ikke nogen udgave af norton AV som kan betegnes som "let antivirus, som ikke sluger ressourcer".
#34 syndt for dig, men kan så fortælle dig at AVG nu smider filerne i dens "virus vault" i stedet for at slette (det irreterede også mig dengang).
eller har du fået en eller anden special udgave ? jeg kender ikke nogen udgave af norton AV som kan betegnes som "let antivirus, som ikke sluger ressourcer".
#34 syndt for dig, men kan så fortælle dig at AVG nu smider filerne i dens "virus vault" i stedet for at slette (det irreterede også mig dengang).
Men lige med hensyn til jpg exploitet, var Symantec ikke ude med beskyttelse før Microsoft var klar med en lap?Jeg ved det ikke. Men jeg står ved min udtalelse. Det er bedre at lukke hullet. Og faktisk er det også nemmere at lukke hullet, det kræver dog adgang til sourcen. Hvis nogen (Symantec) kan lave en scanner for anvendelse af exploitet før producenten af det sårbare program (Microsoft) har leveret en rettelse, så fortæller det os at producenten ikke er god nok til at rette fejl i sin software.
hvor dum kan man være ??Jeg fornemmer at det står værre til end nogen af os ønsker at høre. Jeg mener folk er villige til at indtaste et password for at dekryptere en zip fil blot for at få adgang til den exe fil, der kan inficere deres system. Hvis man er i stand til at gennemføre den process uden på noget tidspunkt at ane mistanke, så burde man nok ikke sidde ved en computer.
@42
Personligt bruger eTrust EZ Armor fra Computer Associates
http://store.ca.com/dr/v2/ec_main.entry25?page=PYP...
Antivirus, og Firewall(Zonealarm). Med et års gratis prøvetid :-)
Har personligt ingen problemer haft, og syntes ikke at AV bruger særligt mange resourcer...
Det eneste problem der er, er en fejl der får vsmon.exe(firewall) til at gå amok når man har emule kørende i lang tid...
Personligt bruger eTrust EZ Armor fra Computer Associates
http://store.ca.com/dr/v2/ec_main.entry25?page=PYP...
Antivirus, og Firewall(Zonealarm). Med et års gratis prøvetid :-)
Har personligt ingen problemer haft, og syntes ikke at AV bruger særligt mange resourcer...
Det eneste problem der er, er en fejl der får vsmon.exe(firewall) til at gå amok når man har emule kørende i lang tid...
www.free-av.com har nu engang altid været bedre end både avg og norton, så længe man indstiller den korrekt, desuden bruger den oxo hat af ens memory og burde næppe forstyrre ens performance.
programmet er 100% gratis til privat personer, live updates osv.
www.free-av.com har nu engang altid været bedre end både avg og norton, så længe man indstiller den korrekt, desuden bruger den oxo hat af ens memory og burde næppe forstyrre ens performance.
programmet er 100% gratis til privat personer, live updates osv.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.