mboost-dp1
Arbejder du professionelt med it?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Er fulltimer htx student, så nææ, medmindre "professionelt" betyder at man bruger 80 % af tiden i skolen på newz :P
Er snart færdig som Datafagtekniker, sidder primært og arbejder med TYPO3 på min læreplads.
Udover det, er der diverse servere at holde styr på. Linux, med apache, database, navne servere, osv.
Har en masse at gøre med domæne registrering, siden vi er et hosting firma.
Så, Ja, arbejder med professionelt IT.
Udover det, er der diverse servere at holde styr på. Linux, med apache, database, navne servere, osv.
Har en masse at gøre med domæne registrering, siden vi er et hosting firma.
Så, Ja, arbejder med professionelt IT.
Jeg arbejder som salgselev i Metro Tranbjerg - så et eller andet sted arbejder jeg med IT på et professionelt plan - det er dog kun med rådgivning og så er det håndtering af kundeklagerne.
Jeg ville skelne mellem:
- dem som arbejder med X (økonomi, salg, etc.etc.) og bruger
IT til at producere X
- dem som arbejder med IT d.v.s. leverer en IT ydelse (udvikling
eller drift) til andre enten eksterne eller interne
Hvis den første kategori skal tælles med, så er der mange som
arbejder professionelt med IT i Danmark.
- dem som arbejder med X (økonomi, salg, etc.etc.) og bruger
IT til at producere X
- dem som arbejder med IT d.v.s. leverer en IT ydelse (udvikling
eller drift) til andre enten eksterne eller interne
Hvis den første kategori skal tælles med, så er der mange som
arbejder professionelt med IT i Danmark.
Lidt interessant poll, synes jeg - specielt fordi ligenu er der færrest nej'er.
Arbejder med IT - og har gjort det i 7-8 år (*sigh* godt man ikke føler sig gammel).
And for the record, jeg hører vist til #12's nummer 2 - de andre kalder vi brugere, og dem ser vi pr definition ned på. ;)
Arbejder med IT - og har gjort det i 7-8 år (*sigh* godt man ikke føler sig gammel).
And for the record, jeg hører vist til #12's nummer 2 - de andre kalder vi brugere, og dem ser vi pr definition ned på. ;)
Nu er der faktisk flere nej'er en ja'er det er faktisk ganske interessant synes jeg.
Anyways, jeg arbejder også i IT og har gjort det i snart *gisp* 10 år.
For tiden arbejder jeg for en større outsourcer som Solaris admin med lidt linux og windows smidt ind for effekt.
*nørdenørdenørde*
Anyways, jeg arbejder også i IT og har gjort det i snart *gisp* 10 år.
For tiden arbejder jeg for en større outsourcer som Solaris admin med lidt linux og windows smidt ind for effekt.
*nørdenørdenørde*
Jeg er under uddannelse som Datafagtekniker, men hovedparten af min tid arbejder jeg i en udviklings virksomhed.
Så jeg svarede ja, skønt det vel ikke helt kan defineres som værende professionelt før jeg er udlært. Hvis definationen er at jeg bliver betalt for at arbejde med IT, så ja, da det er virksomheden der betaler min "løn", og ikke skolen.
Så jeg svarede ja, skønt det vel ikke helt kan defineres som værende professionelt før jeg er udlært. Hvis definationen er at jeg bliver betalt for at arbejde med IT, så ja, da det er virksomheden der betaler min "løn", og ikke skolen.
Og jeg kan så bidrage med ja til denne poll da jeg er driftskonsulent, og drifter en klat unix/linux servere, exchange, og div. netværksudstyr :)
Nej, men jeg har gjort indtil jeg fandt ud af at jeg syntes det var en fin hobby men var dødkedeligt som job...
Burde næsten være en "Nej men har gjort det" og en "Nej men jeg vil gerne" option.
Burde næsten være en "Nej men har gjort det" og en "Nej men jeg vil gerne" option.
PhD studerende inden for Datalogi, så det må vist være et ja. (Hvis nogen skulle være i tvivl så er et PhD studie et lønnet fuldtids job :)
Ja det gør jeg. Er efter flere års forberedelse (uddannelse) hvor firmaet kørte som bi-erhverv sprang jeg og en veninde ud som fuldtidsprofessionelle webdesignere/programmører.
Og det har vi sådan set ikke fortrudt. Det er sq sjovt at beskæfige sig med noget man virkelig brænder for. En anden ting er kundekontakten, som jeg finder ski..sjov.
Det kan kun anbefales :)
Og det har vi sådan set ikke fortrudt. Det er sq sjovt at beskæfige sig med noget man virkelig brænder for. En anden ting er kundekontakten, som jeg finder ski..sjov.
Det kan kun anbefales :)
Professionelt, ja...
Jeg arbejder med infrastrukturen i et større firma.
Jeg sørger for at holde alle servere/SAN mm. i luften.
Dertil er jeg også medansvarlig :)
/rever
Jeg arbejder med infrastrukturen i et større firma.
Jeg sørger for at holde alle servere/SAN mm. i luften.
Dertil er jeg også medansvarlig :)
/rever
Næ arbejder slet ikke.. Har dog arbejdet lidt som freelance inden for IT. Men det kommer nok en dag.
Hvorfor skulle der være forskel på Staff og andre, på det punkt?
Hvis den slags links ikke må være der, hvad så med alle andre links?
Og alt andet tekst (hvilket der jo så allerede er nogle regler om, men alligevel...)?
Hvorfor skulle der være forskel på Staff og andre, på det punkt?
Hvis den slags links ikke må være der, hvad så med alle andre links?
Og alt andet tekst (hvilket der jo så allerede er nogle regler om, men alligevel...)?
Synes nu at spørgsmålet er lidt dårligt stillet...
menes der at man arbejder proffesionelt med IT, modsat at man arbejder amatøragtigt med IT?
eller er der bare at man arbejder med IT i sin hverdag, for så kunne mange jo svare ja (stort set alle i kontorer etc.)
eller er det at man arbejder inden for IT-administration/udvikling eller lign?
jeg formoder det er det sidste.
menes der at man arbejder proffesionelt med IT, modsat at man arbejder amatøragtigt med IT?
eller er der bare at man arbejder med IT i sin hverdag, for så kunne mange jo svare ja (stort set alle i kontorer etc.)
eller er det at man arbejder inden for IT-administration/udvikling eller lign?
jeg formoder det er det sidste.
Citat fra FAQ
Så vidt jeg kan se skal man ikke ligefrem forvente at crew members direkte taler på newz.dks vejne.
Citat fra FAQ
FAQ : Hvad er forskellen på en admin og en staff?
Vores crew på newz.dk består af admins og staffs. I praksis har disse 2 grupper generelt de samme arbejdsopgaver og rettigheder på siden.
Det er dog admins (som tæller hmn, Pernicious og Net_Srak), som ejer newz.dk, og det er derfor kun disse, som officielt kan udtale sig på newz.dk's vegne.
Så vidt jeg kan se skal man ikke ligefrem forvente at crew members direkte taler på newz.dks vejne.
Jeg arbejder godt nok fuld tid(++) med IT, men jeg synes sgu ikke det jeg laver, virker særligt prof... ;-)
For real: Klart "Ja". Jeg arbejder med opsætning/vedligehold af servere, opsætning/vedligehold af clusters (både til high availability og performance) og de applikationer, der kører på dem.
For real: Klart "Ja". Jeg arbejder med opsætning/vedligehold af servere, opsætning/vedligehold af clusters (både til high availability og performance) og de applikationer, der kører på dem.
Jeg giver XorpiZ ret, dog ikke lige ang. signatur, men mere i hans crew tekst, og profil... virker utroligt useriøst efter min mening.
Et af mine første programmer som jeg fik penge for, var da jeg gik i folkeskole. Hvis det tæller med har jeg arbejdet prof. i ca 20 år :-)
Hvis det tæller den periode hvor det jeg har været ansat til formålet, har jeg arbejdet professionelt som frontend-udvikler (html/flash) i ca 10 år.
Backend (php/mysql) går nok ca 6-7 år tilbage.
Synes derfor også det er griner at mine søskendes fornavne starter med hhv HTML (nej, mine forældre er ikke computer-nørder).
Hvis det tæller den periode hvor det jeg har været ansat til formålet, har jeg arbejdet professionelt som frontend-udvikler (html/flash) i ca 10 år.
Backend (php/mysql) går nok ca 6-7 år tilbage.
Synes derfor også det er griner at mine søskendes fornavne starter med hhv HTML (nej, mine forældre er ikke computer-nørder).
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.