mboost-dp1
3D i gaming - et gimmick eller fremtiden?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Jeg tror at 3D i højere grad vil være noget, som har en fremtid i spil frem for film. Det behøver ikke være objekter der kommer ud af skærmen, det virker lidt ligegyldigt, men headtracking derimod kunne være et ganske smart element, så man får muligheden for at kigge om hjørner.
"Ikke et gimmick, men der er plads til både 2D og 3D"
Jeg syntes absolut 3D har kæmpe potentiale, både til spil men også til arbejde. Måske kombineret med noget HUD display i en brille. Men der er mange år til det bliver populært tror jeg. Der skal arbejdes med teknologien. Den skal være mere flink ved øjnene. Der er mange som beklager sig over hovedpine efter at have set en film i 3D.
Hvis nogle har set filmen "Paycheck" hvor de arbejder med computerene i deres future crime lab.. det kunne være ret sejt at have noget i den stil til sin arbejdscomputer.
Jeg syntes absolut 3D har kæmpe potentiale, både til spil men også til arbejde. Måske kombineret med noget HUD display i en brille. Men der er mange år til det bliver populært tror jeg. Der skal arbejdes med teknologien. Den skal være mere flink ved øjnene. Der er mange som beklager sig over hovedpine efter at have set en film i 3D.
Hvis nogle har set filmen "Paycheck" hvor de arbejder med computerene i deres future crime lab.. det kunne være ret sejt at have noget i den stil til sin arbejdscomputer.
3D er sku nice. men der går lang tid før det blir rigtig godt
Jeg var nede i sonycenter og spille motorstorm. det kræver lidt tilvænning men hold kæft hvor var det godt.
lige indtil jeg crasher og min bil lander bag en busk. her sker der et eller andet der gør at mit højre øje ikke ser det samme som det venstre. i kender måske følelsen hvis man om natten kigger op en led fra tv'et og flytter hånden ind fra siden til den blokere så det kun er synlig for ét øje.
jeg var nærmest lammet, og i de 5 sekunder det varede løb mit højre øje i vand. føltes som om jeg var blind på den. og stadig dagen efter kunne jeg mærke noget "forkert" ved det øje.
Det kan ikke være helt sundt
Jeg var nede i sonycenter og spille motorstorm. det kræver lidt tilvænning men hold kæft hvor var det godt.
lige indtil jeg crasher og min bil lander bag en busk. her sker der et eller andet der gør at mit højre øje ikke ser det samme som det venstre. i kender måske følelsen hvis man om natten kigger op en led fra tv'et og flytter hånden ind fra siden til den blokere så det kun er synlig for ét øje.
jeg var nærmest lammet, og i de 5 sekunder det varede løb mit højre øje i vand. føltes som om jeg var blind på den. og stadig dagen efter kunne jeg mærke noget "forkert" ved det øje.
Det kan ikke være helt sundt
Jeg var en af dem der hoppede på vognen og købte en ny 120hz Samsung skærm så jeg kunne få nVidia's 3D briller.
Bevares, en ok fed effekt, men der er en altoverskyggende gene der gør jeg aldrig bruger dem. Jeg spiller primært med høretelefoner, og brillestellet til de nVidia briller er tilpas tykt til at man ikke kan have begge på samtidigt. :S
Bevares, en ok fed effekt, men der er en altoverskyggende gene der gør jeg aldrig bruger dem. Jeg spiller primært med høretelefoner, og brillestellet til de nVidia briller er tilpas tykt til at man ikke kan have begge på samtidigt. :S
SlettetBruger (10) skrev:jeg var nærmest lammet, og i de 5 sekunder det varede løb mit højre øje i vand. føltes som om jeg var blind på den. og stadig dagen efter kunne jeg mærke noget "forkert" ved det øje.
Det er fordi du er svag... Du kan enten
1. Meditere det væk.
2. Slå dig selv ihjel. (For at sikre dine svage gener ikke forringer den nuværende genpøl endnu mere.)
3. Kan du ikke efterkomme punkt 2, skær da dit øje ud, og kastrer dig selv.
3D er fremtiden, men det billige pis vi bliver prakket på, af næsten alle store mærker, er en blindgyde.
Jeg må sige at jeg holder med Ben "Yahtzee" Croshaw og glæder mig til bølgen af halvhjertet 3D og motion control dør.
http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-p...
http://www.escapistmagazine.com/articles/view/colu...
"Gimmick, det er snart glemt igen"
Jeg drager mine konklusioner på baggrund af historien.
3D slog ikke igennem i 1952
3D slog ikke igennem i 1960
osv. ...
Jeg havde sågar et 3D spil til min Amiga, med briller og det hele.. Det slog skæg nok heller ikke igennem dér.
Det er en gimmick, også denne gang...
Jeg drager mine konklusioner på baggrund af historien.
3D slog ikke igennem i 1952
3D slog ikke igennem i 1960
osv. ...
Jeg havde sågar et 3D spil til min Amiga, med briller og det hele.. Det slog skæg nok heller ikke igennem dér.
Det er en gimmick, også denne gang...
terracide (20) skrev:#19:
Du sammenligner vel ikke rød/blå pap-briller med ative shutter briller, vel? *ROFL*
1. Nej det gør jeg ikke - gem din hånlatter til du har noget at grine af (andet end dig selv). :)
2. Uanset hvad jeg sammenligner, så ændrer det ikke på at teknologien, i mere eller mindre udviklet stand, har været tilgængelig for den alm. forbruger i snart 60 år, og den er stadig ikke slået igennem. Den stikker hovedet frem hvert 4. - 5. år, er "the shit" i et halvt, og ryger i glemmebogen igen, indtil nogen får en fed markedsføringsidé på ny... F.eks. husker jeg ganske tydeligt mit besøg som ganske ung i Disneyland Paris, hvor de spillede "Moonwalker" i 3D biografen, og det bare var det fedeste af det fede (hvilket også var grunden til at jeg fik det omtalte 3D spil til min Amiga den efterfølgende fødselsdag).
Well, det er en gimmick på højde med en Sodastream, som også for nyligt er blevet relanceret. Jo jo, det er da meget fedt, men......
Stemte blankt ud fra teorien "3D er fremtiden, bare ikke med de sørgelige versioner vi har lige nu!"
Jeg tror dog ikke, at vi skal mange generationer frem, før det bliver både behageligt at have med at gøre og billigt nok til at det kan blive allemandseje!
Jeg tror dog ikke, at vi skal mange generationer frem, før det bliver både behageligt at have med at gøre og billigt nok til at det kan blive allemandseje!
Mukke (17) skrev:Synes efterhånden det er ved at være tid til noget retro 1D gaming...
1D er en prik, eller streg om du vil:) Tror det ville blive ret kedeligt i længden, tror du mener retro 2D;)
Topic: Det er en Gimmick.. Alt udstyret er for dyrt og besværligt til at min mor eller far ville have det, kun nysgerrige mennesker går i gang med det, og de fleste af dem har vel prøvet biograf versionen af 3d?!
Kunne aldrig finde på at købe det til mit tv, men er meget fristet til at købe det til min pc nu hvor der endelig er kommet en ordenlig skærm med 120 Mhz. Link til skærmen
Så skal der bare lige spares 4K sammen til sættet:S
#terra
Jeg ville tro det havde en fremtid, hvis det ikke lignede noget fra en fold ud bog fra min barndom. Der er 2 lag, et til baggrund og et til alt andet, og de der kluntede briller får farverne til at være triste og livløse.
Du er selvfølgelig velkommende til at købe ind i det 3D hype, betale ekstra for monitor/TV og kunne blære dig når svigerfar kommer forbi. Jeg lader hypen passere, køber monitor/TV for specs skyld og snakker med svigerfar om noget der interesserer os begge.
EDIT:
Det sekund vi kan købe noget i stil med et star treck "holodeck" køber jeg det, for det er reel 3D og ikke et halvhjertet gimmick.
Jeg ville tro det havde en fremtid, hvis det ikke lignede noget fra en fold ud bog fra min barndom. Der er 2 lag, et til baggrund og et til alt andet, og de der kluntede briller får farverne til at være triste og livløse.
Du er selvfølgelig velkommende til at købe ind i det 3D hype, betale ekstra for monitor/TV og kunne blære dig når svigerfar kommer forbi. Jeg lader hypen passere, køber monitor/TV for specs skyld og snakker med svigerfar om noget der interesserer os begge.
EDIT:
Det sekund vi kan købe noget i stil med et star treck "holodeck" køber jeg det, for det er reel 3D og ikke et halvhjertet gimmick.
Du følger vist ikke særlig meget med i udviklingen... :)
3D er uden tvivl kommet for at blive, det kan der vist ikke herske nogen tvivl om. Derudover skal du da lige have tjekket øjnene hvis du virkelig mener at 3D er så dårligt som du påstår.
Du følger vist ikke særlig meget med i udviklingen... :)
3D er uden tvivl kommet for at blive, det kan der vist ikke herske nogen tvivl om. Derudover skal du da lige have tjekket øjnene hvis du virkelig mener at 3D er så dårligt som du påstår.
Der er plads til begge dele.
Folk der disser 3D som et Gimmick har tydeligvis ikke prøvet at spille Batman: Arkham Asylum i 3D med gode briller, lyden skruet op en mørk aften på en god skærm. Det er ikke skræmmende, men det er sjældent jeg har oplevet at et spil kommer så meget til live.
Gimmick måske, men i så fald en rigtig cool gimmick hvis du bruger det ordentligt :)
Folk der disser 3D som et Gimmick har tydeligvis ikke prøvet at spille Batman: Arkham Asylum i 3D med gode briller, lyden skruet op en mørk aften på en god skærm. Det er ikke skræmmende, men det er sjældent jeg har oplevet at et spil kommer så meget til live.
Gimmick måske, men i så fald en rigtig cool gimmick hvis du bruger det ordentligt :)
Hvad mener du med sand dybde?
NVIDIA har brugt mange timer på at undervise developers til 3D-Vision Ready spil og fortæller om teknologien bag driverne og hvordan man blandt andet undgår problemer med HUD og diverse 2D effekter (Sun fare, 2D sprites etc.)
Der er brugt tusindvis af timer på at forbedre teknologien. Det er forkert at sige at den 3D vi har i dag bare er 2 lag. Desuden er der næsten ingen spil hvor ting popper ud i hovedet på dig, da skærmen er et vindue, man ser ind i spilverden.
Så kan det godt være der slipper en bi ind gennem vinduet, men man skal udgå det problem at en 3D effekt kommer ud af skærmen da den i mange tilfælde vil ramme kanten af skærmen, og det ødelægger effekten fuldstændig.
my 2 cents.
Hvad mener du med sand dybde?
NVIDIA har brugt mange timer på at undervise developers til 3D-Vision Ready spil og fortæller om teknologien bag driverne og hvordan man blandt andet undgår problemer med HUD og diverse 2D effekter (Sun fare, 2D sprites etc.)
Der er brugt tusindvis af timer på at forbedre teknologien. Det er forkert at sige at den 3D vi har i dag bare er 2 lag. Desuden er der næsten ingen spil hvor ting popper ud i hovedet på dig, da skærmen er et vindue, man ser ind i spilverden.
Så kan det godt være der slipper en bi ind gennem vinduet, men man skal udgå det problem at en 3D effekt kommer ud af skærmen da den i mange tilfælde vil ramme kanten af skærmen, og det ødelægger effekten fuldstændig.
my 2 cents.
#34:
Jeg mente at "bevæge" mig i 3D. Det er lidt svært at udtrykke mig om det her. Men min pointe var, at 3D effekten ikke ændre på selve spillet, men mere oplevelsen. Så derfor ser jeg det ikke som "sand" 3D. Hvorimod jeg ville se "sand" 3D som en direkte interaktion mellem mig og spillet. Men det er nok bare mig der er en skovl til at definere ting 8D
Jeg mente at "bevæge" mig i 3D. Det er lidt svært at udtrykke mig om det her. Men min pointe var, at 3D effekten ikke ændre på selve spillet, men mere oplevelsen. Så derfor ser jeg det ikke som "sand" 3D. Hvorimod jeg ville se "sand" 3D som en direkte interaktion mellem mig og spillet. Men det er nok bare mig der er en skovl til at definere ting 8D
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Afstemninger
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.