Facebook lancerer nye features med særlig fokus på det audiovisuelle aspekt, heriblandt samtale-chatrum, livestreaming samt et udvalg af podcasts.
Tilsvarende Clubhouse eller Twitter Spaces udvider Facebook med et live chatrum, som brugerne kan hoste eller tilslutte sig og på den måde tale sammen direkte, skriver Engadget.
Facebook vil promovere disse live samtaler i toppen af nyhedsfeedet over Stories-featuren.
Det skal desuden være muligt at købe “Facebook-stjerner” – en form for in-app-gaver – til fx influencers, som herigennem kan tjene penge på deres livestreaminger.
Ligeledes i Facebook-grupper vil det være muligt for administratorer at åbne op for live chatrum, hvor gruppemedlemmerne kan snakke sammen.
Derudover vil Facebook tilføje podcasts til platformen, hvilket gør brugerne i stand til at lytte til podcasts, mens de scroller gennem deres nyhedsfeed.
Facebook er ikke ene om at indgå i konkurrence med en platform som Clubhouse. De seneste år har store selskaber investeret i lignende lyd-features, hvad angår Twitters Spaces og Spotifys Greenroom.