mboost-dp1

unknown

DK-CERT får ny leder

- Via Computerworld DK - , redigeret af Net_Srak

Den nu tidligere direktør for DK-CERT, Preben Andersen, har besluttet at han hellere vil arbejde i Jylland hvor han også bor, og han bliver derfor erstattet af Shehzad Ahmad.

Ifølge Shehzad Ahmad, skal DK-CERT fokusere mere på trusler der opstår i kølvandet på “nye” teknologier som f.eks. webapplikationer, USB-enheder, og outsourcing.





Gå til bund
Gravatar #1 - Kisbye
1. jul. 2007 10:37
Preben Andersen? Er det ikke ham der Gilmore Pigernes ven?
Gravatar #2 - Ganin
1. jul. 2007 10:41
Lidt grinneren at de får en teorist til at stå for sikkerheden, nu det da helt sikkert at sindsyge muslimer har mulighed for IT terror i danmark.
Gravatar #3 - jeldtoft
1. jul. 2007 10:44
Anel Guso?
Gravatar #4 - Kisbye
1. jul. 2007 10:52
#2
Hvad var dog det for noget pis at fyre af.
Han er af pakistansk afstamning, født og opvokset i Danmark, men hvor står der lige at han skulle være terrorist?
Gravatar #5 - BurningShadow
1. jul. 2007 10:52
Hvis nogen skulle have glemt det, så er Preben Andersen jo det inkompetente fjols, der kom med følgende udtalelse:
Rar er en komprimeringsalgoritme, der bruges af styresystemet Linux, hvilket tyder på, at der er Linux-folk blandet ind i konstruktionen og udsendelsen af den her ondsindede mail.
Gravatar #6 - Ravager
1. jul. 2007 10:59
#5:
Ja, man kan kun se positivt på at han endelig er kommet væk fra en post, som han tydeligvis var underkvalificeret til at bestride.
Ved ikke noget om Shehzad, men det kan vel kun være bedre.
#2:
Tsk tsk tsk
Gravatar #7 - TuDack
1. jul. 2007 11:27
Trusler i outsourcing??
Gravatar #8 - michael007dk
1. jul. 2007 11:32
Det var da på tide han kom væk fra den post. Så kan man bare håbe på at Shehzad Ahmad kan klare det bedre. Der er i hvert fald rig mulighed for forbedringer på den post.
Gravatar #9 - andes
1. jul. 2007 11:50
#2
Straffeloven, § 266 b:
§ 266 b. Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.

Desuden er det injurier at beskylde nogen - uanset hudfarve - for at være 'terrorist' offentligt uden at have belæg for det, så det er 4 måneder oven i hatten. Bittert at man ikke kan slette egne posts på newz.dk, hva'? Ses om 2 år og 4 måneder...
Gravatar #10 - Odin
1. jul. 2007 12:38
#9

jatak, og hvor er det sa lige han kalder ham terrorist ? Det eneste jeg kan se er teorist hvilket ikke er kraenkende. Laes lige ordenligt efter inden du begynder at udtale dig som lommejurist.
Gravatar #11 - andes
1. jul. 2007 12:45
<offtopic>
#10
Prøv at læs linjen til ende - "nu det da helt sikkert at sindsyge muslimer har mulighed for IT terror i danmark". Det jo tydeligt at det er det der menes, og det er der er afgørende i retten.
</offtopic>
Gravatar #12 - Scavy
1. jul. 2007 12:52
Umiddelbart virker det positivt med en ny leder i DK-CERT. Han har nogle fornuftige idéer og perspektiver og ser ud til at have den rigtige baggrund for at kunne føre DK-CERT på rette kurs.

Oven på et par episoder hvor den tidligere leder Preben Andersen gav et meget dårligt og amatøragtigt billede af DK-CERT, er det på plads med en leder der har nogle gode idéer samt ved noget om det han laver.

IT Sikkerheden her i landet er jo nærmest til grin mange steder. Så det er på tide at der sker noget fra et så centralt punkt som DK-CERT. Det er vigtigt at begynde at udbrede oplysninger om hvor sårbare mange IT installation i virkeligheden er.

De fleste steder er sikkerheden næsten på højde med en almindelig lås på en almindelig papdør. Ja, den holder uvedkommende ude. Men dem der vil have adgang de kan også nemt komme igennem. Her kan nævnes steder som lægehuse, hospitaler, privathospitaler, og generalt alle former for virksomheder der behandler data.. alt fra både personfølsomme oplysninger til de mere uskyldige ting.

Så efter min mening er det på tide der kommer mere fokus på sikkerheden inden for IT generelt.
Gravatar #13 - j_jorgensen
1. jul. 2007 15:41
Yay, så kan han (Mr. Andersen) endelig komme igang med det pc-kørekort ;)
Gravatar #14 - Bambilicious
1. jul. 2007 16:31
Nu har jeg arbejdet en del med Shehzad i forbindelse med utimaco produkter (primært deres safeguard easy) og han er virkelig dygtig til hans job, så jeg ved at nu får DK-CERT faktisk en person som ved noget om IT sikkerhed
Gravatar #15 - LaSG
1. jul. 2007 16:32
Det var vel nærmest også forventet, efter al den rar-snak Preben kom i kast med ...
Jeg havde overvejet om Ulf Munkedal fra Fart Consult ville forsøge at indtage Prebens position, men det skete da (heldigvis) ikke. Det havde vist ikke ændret det store.
Ham den nye her kender jeg ikke, men der er da en vis chance for han kan yde lidt nytænkning.. :)

<ot>
#10, han trækker en religiøs hat ned over manden, hvilket er mindst lige så krænkende og nedværdigende. Jeg ville blive ret stødt, hvis nogen kaldte mig noget religiøst. Føj.
Gravatar #16 - Kisbye
1. jul. 2007 17:15
#15

[offtopic]
Nu sider han jo rent faktisk i bestyrelsen for Demokratiske Muslimer, så må man jo kunne kalde noget religiøst.
Det er jo så selvfølgelig ligegyldigt i forhold til hans virke for DK-CERT.
[/offtopic]
Gravatar #17 - BurningShadow
1. jul. 2007 17:17
#16

Demokratiske Muslimer != Fanatiske Muslimske Terrorister
Gravatar #18 - Hubert
1. jul. 2007 17:22
#7

Det er formentlig behandling af backup data der tales om. Og måske den fysiske sikkerhed. Men det er altsammen gætværk fra min side af.
Gravatar #19 - Kisbye
1. jul. 2007 17:34
#17
Ja, det var skam heller ikke ment som en beskyldning, men blot en kommentar til #15 og jeg er da grundlæggende enig.
Det er en diskussion der har mange nuancer og det hører nok ikke hjemme i denne tråd.
Gravatar #20 - Ganin
1. jul. 2007 18:15
#9 Stoler ikke på nogen med navn Ahmad, eller lign. og med god grund, muslimerne vil stoppe med at slå mennesker ihjel, før alle der ikke tror på deres religion er døde. At de får sådan en person til at stå for IT sikkerheden, siger mere om danmark end om sikkerheden. Men lidt ligemeget hvad jeg siger, i vil se om et par år, hvordan han har misbrugt sin magt.
Gravatar #21 - andes
1. jul. 2007 19:30
#20
Når man går så højt op i at trolling at man er villig til at blive smidt i spjældet for det, så er man altså kørt af sporet. Få dig et liv.
Gravatar #22 - Scavy
1. jul. 2007 20:55
Nu må i da for ....... tage jer sammen. Ja, undskyld mit sprog, men man kan da ikke dømme folk på hvor deres familie kommer fra og hvilken religion de har.
Hvis man endelig skal komme med den slags beskyldninger så må man da i mindste kunne underbygge den.

Hvis ikke i kan komme nogen beviser, kan vi så ikke komme tilbage til emnet der faktisk efter min mening er ret relevant i dagens danmark?
Gravatar #23 - fastwrite1
1. jul. 2007 21:01
#2 og andre ligesindede udtalelser

Det er udtalelser som denne der gør at jeg finder det skræmmende at bo i Danmark. Det er ikke ligefrem et tolerant land vi bor i længere, og en person der hedder Ahmed er automatisk dømt til at være terrorist - uanfægtet at man nogensinde har set eller talt med denne person.

Det er folk som JER der er skræmmende - ikke en pakistansk født mand der hedder Ahmed.
Gravatar #24 - chrisjon
1. jul. 2007 21:31
#0 man kan da kun håbe at han så har mere styr på sit it-gøgl end den tidligere, kunne være godt med en super kompetent "leder" når vi snakker dk-cert.

#22
Man kan godt til en hvis grad "dømme" folk ud fra hvilken religion de følger/tror på. du laver jo en erklæring, på holdninger ved at sige, at du feks. er muslim eller kristen.

#23
At sige at det ikke ligefrem er et tolerant land vi bor i mere, er som at sige at alle muslimer/kristne er terrorister.
Danmark er ikke væsentligt mere intolerant mere end den plejer at være, de intolerante har bare større muligheder for at pleje deres had online og i medierne.
Gravatar #25 - thøger
1. jul. 2007 21:40
Flot Ganin, så fik du med een sætning (#2) ødelagt denne tråd. Det kunne have været rart med en on-topic diskussion til et relevant emne, men jeg forstår godt folk flipper ud.

Newz dk's regler:
Nyheder af racistisk, stærkt politisk eller religiøs karakter hører ikke hjemme på newz.dk

Og hvad er konsekvensen ved en sådan overtrædelse?
Gravatar #26 - ysangkok
1. jul. 2007 23:47
#25, det er jo ikke en nyhed, det er en kommentar. Jeg håber #2 var en dårlig joke.
Gravatar #27 - decoder
2. jul. 2007 00:17
#2 - Hej Mogens Glistrup. Hvordan fik du da forvildet dig ind på Newz.dk?

Så så, nu skal plejerne nok få dig ind i stuen så du kan få øllebrød og se morten koch reruns, så skal du nok se, verden ikke er så farlig endda.
Gravatar #28 - el_barto
2. jul. 2007 06:16
Det bliver spændende at se om han kan løfte opgaven bedre end Preben...
Gravatar #29 - frande
2. jul. 2007 06:30
[offtopic]
Jeg kan godt li', at så mange klager over de indlæg, der kan have racistiske indhold, og at de vælger at være lige så racistiske overfor de, de i første omgang klager over.

Er det ikke at være dobbeltmoralsk, eller er det at fortolke loven som "Han gjorde, så må jeg også"? :-)
[/offtopic]
Gravatar #30 - andes
2. jul. 2007 08:27
#29
Hvem henviser på noget tidspunkt til Ganin's race eller religion i denne tråd? Så vidt jeg kan se opgiver han meget bekvemt slet ingen af delene.

At beskylde en navngiven person ansat i et officielt embede for terrorisme offentligt, alene på baggrund af hvordan hans navn udtales, er altså ikke det samme som at være kritisk over for den person som under dæknavn fremsætter disse beskyldninger i første omgang uden at have nogetsomhelst belæg for det.
Gravatar #31 - chronnos
2. jul. 2007 14:18
[offtopic]
Det er en mærkelig verden vi lever i. Kommentarer, som #20, hvis bestemte ord blev erstattet med "jøde" ville være direkte ulovlige, umoralske. Alle religioner, bortset fra buddisme, kan forståes som dybt krigeriske, voldige og hadske. Mange er døde igennem historien fordi de var "vantro" eller "hedenske". Jeg håber at folk som skriver på newz.dk er intelligente nok til at se bort fra afstamning og se frem mod et globalt samfund, hvor alle har noget at bidrage med.

PS. Ja, jeg er muslim, men er ikke religiøs. Jeg tror på fornuft, logik og medmenneskelighed. Jeg ser mig selv som dansker, som tilfældigvis har en anden bagrundshistorie, end de fleste her i landet.
[/offtopic]

[ontopic]
Shehzad Ahmad har en lang karriere i IT-verden uden at de virksomheder er blevet sprunget i luften. Der vil ske en del ændringer, siden stillingen kræver en erfaren IT-mand, som kan også det der med administration og ledelse. Disse er sjældent nogle egenskaber, som IT-folk er begge i besiddelse af.
[/ontopic]
Gravatar #32 - ScumBag
2. jul. 2007 14:32
#14

Han udfører andres arbejde? Flink fyr :)
Gravatar #33 - DemonSpawn
2. jul. 2007 14:54
#31 PS. Ja, jeg er muslim, men er ikke religiøs.

Ehh hvis du ikke er religiøs er du ikke muslim, ligesom du heller ikke ville være kristen hvis du var af eropæisk afstamning
Gravatar #34 - dasbutt
2. jul. 2007 17:28
#7 #18 Der var en/nogle amerikanske firmaer(eller offentlige, kan ikke huske det) der havde problemer med at kundernes personlige informationer blev solgt videre. Kan være et problem fordi nogle sygehuse har/havde bl.a. outsourcet til udlandet skrivning af rapporter / breve indtalt på dikatfon.
Gravatar #35 - themuss
2. jul. 2007 23:28
Jeg regner med den nye leder kan løfte byrden bedre end ekstremt hjernedøde og bovlamme lorte-Preben

"linux-folk står bag orm"... FUCK EN IDIOT!!!

At han ikke er blevet losset ud før er ufatteligt. SKRID Preben!
Gravatar #36 - chronnos
3. jul. 2007 06:53
#33 Fejrer du jul? Sct. Hans? Kristne helligdage?

Jeg fejrer islamiske helligdage, helt sikkert af samme grund som du gør; tradition. Du har sikkert også et kristent navn, ergo du er kristen.

Om du vælger at dyrke din nedarvede religion, så er det jo op til dig.
Gravatar #37 - BurningShadow
3. jul. 2007 07:26
#36

Julen er ikke kristen, det er et højtidstyveri.
Sct. Hans er ikke kristen, det er et højtidstyveri.
Jeg er ikke sikker på påsken, og hvormange er der lige der fejre den? Vi holder fri, og det er det.
Pinse og St. Bededag er kristne, og hvormange er der lige der fejre dem? Vi holder fri, og det er det.
De fleste betragter St. Bededag på ligefod med 1. Maj, og Grundlovsdag!

Hvilket navn dine forældre har givet dig, kan aldrig gøre at du tilhører en bestemt religion.
Det ville være det samme som at sige at alle de navne der er afledt af nordisk mytologi ville gøre at de blev asatro? Jeg har faktisk engang mødt en Jehovas Vidne der hed Thorkild. Var han så i virkeligheden asatro, uden at vide det?

Man bliver døbt inden man er gammel nok til at kunne gøre noget som helst.
Man bliver konfirmeret, i en alder hvor det sidste man ønsker, er at være anderledes.
Gravatar #38 - BurningShadow
3. jul. 2007 08:16
Tilføjelse til #37


Forårs Jævndøgn = 20-21. Marts. (Ikke så kendt idag, men var en frugtbarhedsfest)
Påske = 22. Marts - 25. April
- St. Bededag = 4. fredag efter påskesøndag.
- Kr. Himmelfartsdag = 6. torsdag efter påskesøndag.
- Pinse = 7. søndag efter påske

Sommer Solhverv = 20-21. Juni.
Sct. Hans = 23. Juni.

Efterårs Jævndøgn = 22-23. September (Ikke så kendt idag, og nok nogenlunde det eneste det lykkedes dem at kvæle, her i Norden og Nordeuropa.)

Vinter Solhverv = 21-22. December.
Jesu Fødsel = 25. December.


Og så her tilsidst, kan jeg da fortælle dig at Sankt Nikolaus aldrig har eksisteret (ifølge Vatikanet).
Med kristendommens indførelse begynder vi at holde jul den 25 december - blot starter vi aftenen før: den 24. At Jesus blev født på netop denne dato, blev besluttet af et kirkemøde i 300-årene. Sandsynligvis var en del af inspirationen, at mange af de religioner, som konkurrede med kristendommen havde vigtige højtider på dette tidspunkt.
For at klare problemet med julemanden udbredte man, at man havde kanoniset biskop Nicholas fra Myra (i dag Tyrkiet). Det blev så til Sankt Nicholas, og via hollandske emigranter til USA til Santa Claus. Da Vatikanet aldrig har kunnet finde dokumenter der beviser at han faktisk blev kanoniseret, blev biskop Nicholas af-kanoniseret i 1969 i en rapport til Paven Paul IV.

Julemandens klædedragt har ændret sig meget, igennem tiderne, men den julemand vi kender i dag, har en rød klædedragt, hvilket jo ofte tilskrives CocaCola.
Det er da heller ikke helt forkert at give CocaCola æren for dette, men det var faktisk en svensker (Haddon Sundblom) der i 1931 tegnede vores alle sammens kære julemand, for CocaCola.
I årene derfør havde julemandens dragt ikke kun mange former, den havde også forskellige farver, alt efter hvem der tegnede ham. Ser vi på den oprindelige julemand (Odin), så vil vi se at CocaCola-julemandens røde dragt ikke er grebet helt ud af den blå luft, for den røde farve blev brugt hos krigerstanden i flere forskellige stammer, bl.a. hos aserne. Det var derfor naturligt at Jólnir (Odin) brugte denne farve klædedragt, når han ved vintersolhverv uddelte frugter og nødder, til sine krigere.
Den mytologisk Odin havde en hest med 8 ben. Det havde Julemanden også nogle steder, indtil de 8 ben blev erstattet af 8 rensdyr (Rudolf blev først tilføjet i 1939).
Gravatar #39 - Hubert
3. jul. 2007 15:28
#37/#38

Det er jo lettere at få folk over hvis de kan fejre de samme begivenheder selvom de har et andet navn.
Gravatar #40 - themuss
3. jul. 2007 16:08
Michael007 har du et eller andet specielt kærlighedsforhold til Prebsie?

Hvad med du gennemgår hans rejseregnskaber for uni-c istedet for at flamebaite mig fordi jeg har gennemskuet ham?

Du kan også tage kontakt til Uni-c og høre om de har været tilfredse med ham, hvis du nægter at lade en "punk" som mig skrive min ærlige mening, som ikke er langt fra virkeligheden.

Desværre kan jeg ikke kommentere konkrete ting som Preben har foretaget sig.

Alt andet lige tror jeg Uni-c og CERT nok skal blive glade for den nye chef Shehzad Ahmad....
Gravatar #41 - michael007dk
8. jul. 2007 07:54
#40

Hvis du læste min post(#8), vil du kunne læse min mening om ham.
Gravatar #42 - themuss
8. jul. 2007 07:58
Fair nok. Vi ER altså enige, selvom jeg har en kedelig måde at skrive det på.

Pakker lige mit flammende sværd sammen igen, så da.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login