På tre år har Disney-koncernen overtaget Netflix’ rolle som den dominerende på markedet, skriver DR.
Det sker, efter at Disney har kunnet fortælle, at selskabets tre steamingtjenester, Disney+, Hulu og ESPN+, har 221 millioner abonnenter tilsammen. Fremgangen skyldes blandt andet, at Disney+ i løbet af det seneste kvartal har fået 14.4 millioner nye abonnenter.
Konkurrenten Netflix har en kundebase på 220.7 millioner, efter at en million kunder valgte at droppe deres Netflix-abonnement i løbet af det seneste kvartal.
Spørger man serie- og filmekspert Keld Reinicke, er det vigtigt at bemærke, at Disneys tal dækker over selskabets tre streamingtjenester og ikke kun én, som det gælder for Netflix.
For kigger man på tallene, ligger streamingtjenesten Disney+ stadig på en tredjeplads med 152.1 millioner abonnenter. Førstepladsen indtages stadig af Netflix med sine 220.7 millioner abonnenter. Andenpladsen går til Amazon Prime Video med 200 millioner abonnenter, fortæller Keld Reinicke.
Disney+ er dog ikke større end Netflix i Danmark, hvor vi stadig ser meget mere Netflix.