CNN’s nye moderselskab Warner Bros. Discovery trak brat stikket ud af netværkets $100 millioner-satsning på online streaming – knap tre uger efter lanceringen af tjenesten, kendt som CNN Plus.
Det skriver The Washington Post.
Efter måneders planlægning og en enorm reklamekampagne tiltrak CNN Plus beskedne medlemstal og stod over for usikre langsigtede udsigter. Insidere og analytikere så dog dens bortgang som et resultat af den brutale beregning af en ny virksomhedsejer snarere end en kommentar om dens levedygtighed.
Navnlig blev tjenesten udtænkt og udviklet under CNN’s tidligere ejer, WarnerMedia, men blev lanceret få dage før Discovery Inc.’s langvarige opkøb af virksomheden blev afsluttet. Discovery er nu ansvarlig for det fusionerede selskab, kaldet Warner Bros. Discovery, og tog beslutningen om at afslutte CNN Plus i slutningen af denne måned.
CNN Plus hyrede ellers omkring 700 personer til lanceringen. Ifølge en insider vil 350 mennesker blive berørt af fyringer, selvom virksomheden forventer, at mange af disse medarbejdere finder nye roller i virksomheden, enten hos CNN eller på Discovery-ejede netværk såsom HBO Max-streamingtjenesten.