mboost-dp1

unknown

Civilization IV er på vej

- Via GameSpot - , redigeret af Pernicious

Civilization spillene vækker helt sikkert minder hos mange, tænker man tilbage på den første version. Det er sidenhen blevet til både en 2’er og 3’er, og flere tilhørende varianter.

Nu er det kommet frem at Firaxis, Sid Meiers spilvirksomhed, er igang med den næste udgave, Civilization IV. Dermed er der igen lagt op til, at side ved computeren til ud på de tidlige morgen timer, for liiige at udvikle en ny teknologi, der skal gøre livet surt for modstanderen.

Civ IV er dog ikke det eneste spil der er på vej fra Firaxis, også Pirates 2 er i støbeskeen, sammen med et par andre endnu ukendte spil.





Gå til bund
Gravatar #1 - Izo
11. dec. 2003 10:15
Shiver me Shurikans !

Pirates 2 bliver skæææg :-)
Civ IV, jooooh...skal liiige være helt færdig med III, lolz.

BR
Izo
Gravatar #2 - addlcove
11. dec. 2003 10:23
gik Sid ikke over til et andet selskab?? eller laver de det uden ham....
Gravatar #3 - FISKER_Q
11. dec. 2003 10:24
Jo, Sid gik over og lavede Firaxis.
 
Gravatar #4 - west
11. dec. 2003 10:27
Civ2 var den fedeste ... og nok det spil jeg har brugt flest timer på, ever .... 3'eren har jeg langt fra dyrket ligeså hårdt. Måske er jeg bare ved at vokse fra det gaming pjat .....

Men når det så er sagt, er 4'eren da stadig et must-have !

Go Sid !! ^_^
Gravatar #5 - jensendk
11. dec. 2003 10:29
Civ 4 bliver bare fedt.. .Ums.. glæder mig.. gimme .. En af de allerbedste spiludviklere må være sid Meyer!
Gravatar #6 - SmackedFly
11. dec. 2003 10:31
Tja...har været imponeret lige siden han lavede Alpha Centrauri...Jeg gamer normalt ikke, men det spil havde jeg sq svært ved at løsrive mig for... Tak LOKI!!!!
Gravatar #7 - Dex
11. dec. 2003 10:32
sid er imho en af de eneste der stadig forstår at bygge spil som de gjorde i "gamle" dage hvor det var gameplay der kom i første række.
Gravatar #8 - Ramses II
11. dec. 2003 10:49
WEEEE!

Civilization Serien er nok de spil jeg har brugt mest tid på overhoveddet!

Savler allerede ved tanken om endnu flere hundreder timers gaming og verdens herredømme! :D :D :D

WEEEE!
Gravatar #9 - FISKER_Q
11. dec. 2003 10:50
Civilization 3 var faktisk fedt nok. Men for satan jeg blev skuffet over Conquests.

De fleste features er kun tilgængelig pr. scenarie, og de folk som har købt Play The World bliver røvrendt med at det er inkluderet i Conquests.
 
Gravatar #10 - Nubi
11. dec. 2003 11:06
øhh, er det bare mig der ikke mener der er sket andet end grafiske ændringer siden civ 1?
Altså comeon! det er jo nøjagtigt de samme teknologier osv hver gang, det er da ikke fedt?

colonization var fedt, bare lige for ikke at virke alt for pessimistisk =)
Gravatar #11 - FISKER_Q
11. dec. 2003 11:08
#10 har du prøvet civ 1?
 
Gravatar #12 - thskyt
11. dec. 2003 11:17
#10 der er sket en del forandringer siden civ1!

Blandt andet har du som noget nyt i 3eren territoriegrænser der udvides.
Du har udvidet diplomati og behøver ikke længere sende karavaner frem og tilbage.

2eren bød på dejlig grafik, ja. Og cheat mode :). Derudover en terrain-editor og mulighed for at lave din "egen" race.

Derudover - hvad er det lige du har imod at der kun er ny grafik til forskel i de nye spil? Er det ikke hvad de fleste producenter tjener deres penge på?
De kigger på et gammelt spil fra 80'erne, tager konceptet, lægger lidt "federe" grafik og lyd oveni og markedsfører det som et nyt spil.

Prøv at tænke på alle ego-shooterne - godt nok er de ikke fra 80'erne, men de ligner til stor del hinanden. Jeg ved godt at Counterstrike er "åh-så realistisk" og skal forestille en mere troværdig kampsituation, hvorimod Quake er mere sci-fi præget, ligesom Half-Life, men de ligner sgu hinanden meget. Muligvis fordi de bruger de samme engines.

Før det her udarter til en flamewar trækker jeg mig fra diskussionen om ego-shootere og realisme.
Gravatar #13 - Pally
11. dec. 2003 11:17
#10
Ja, det er kun dig. Hehehe. Well, fra Civ1 til Civ2 har du stort set ret. Men Civ3 er faktisk meget anderledes:
* Trade helt anderledes
* Units afh. af ressourcer/(sub)wonders
* Culture er vigtig
Gravatar #14 - FISKER_Q
11. dec. 2003 11:24
_grafiske_ ændringer. Og så vidt jeg husker var grafikken for især byer tæskegrim, samt landskab og enheder så meget mørke og grimme ud :D

Edit: Civ1 http://agdb.net.ru/images/civilization_1.jpg
Civ2: http://www.civfanatics.com/images/civ2scen/ww2-1.J...
Civ3: http://civ3.com/images/screenshots/PTWCarthaginian...
 
Gravatar #15 - Kiefer
11. dec. 2003 11:36
Så venter vi bare på fortsættelsen af Colonization :-)
Gravatar #16 - Euroman
11. dec. 2003 11:37
Weee CIV3 Ownz, glæder mig overdrevent til 4eren, så skal der games endnu mere end der allerade bliver på 3eren, hehe. Det er nok det mest vanedannende spil jeg har prøvet, det er bare umuligt at slippe, man skal liiiiige. Haha.

Nå men et par ting jeg savner i 3eren fra 2eren er filmsekvenserne ved færdiggørelse af wonders det var der i 2eren men ikke i 3eren der er det bare et kedeligt still billede. Også det der slags Ø-råd i 2eren er væk i 3eren. Lidt ærgerligt, sidst men ikke mindst ville det være rart om man kunne forhandle mere og nemmere, det er lidt ensidigt og trivielt i 3eren. Det kunne godt peppes op.

Mon der kommer noget med terrorister i 4eren ?!? Osama osv. Heh
Gravatar #17 - kelmek
11. dec. 2003 11:38
Jeg har ikke spillet civ siden 1'eren, men jeg vil give #10 ret i at colonization var fed - der er ikke noget som lige nakke et par indianere :o)

Jeg glæder mig nu _meget_ til pirates 2 kommer - det bliver alt for meget klasse! Nu har jeg efterhånden prøvet alle de andre, senest pirates of the caribbean - og man bliver skuffet hver gang... Nu håber jeg bare at Sid får lavet en ordenlig efterfølger!
Gravatar #18 - Euroman
11. dec. 2003 11:40
#14 LOL Du sætter det virkeligt i perspektiv. Damn hvor er graffikken bare forbedret.
Gravatar #19 - TYBO
11. dec. 2003 12:22
Har kun spillet Civ.1.
Det var skide godt.
Vidste ikke engang at der var lavet flere :)
Gravatar #20 - ShadowDK
11. dec. 2003 12:24
Desværre skal vi vente ca 1 år endnu før vi får vores hænder i Pirates 2 :-/
Gravatar #21 - squiten
11. dec. 2003 12:43
Ja!!!! helt sikkert.. /me hopper op af stolen
Gravatar #22 - jegge
11. dec. 2003 12:44
#6
Jeg sad til kl 5 i morges med Alpha Centauri. Kan stadig ikke løsrive mig fra det ;P

Bliver alt for cool at få Civ4. Det er godtnok nogle af de fedeste spil.
Gravatar #23 - sunlock.dk
11. dec. 2003 13:46
Omg - jeg er lige ved at komme mig over de værste abstinenser efter 3'eren og nu skal jeg til at vende mig til tanken om en 4? Damn hvor bliver kæresten sur - jeg var ellers lige begyndt at gå i seng til nogenlunde normal tid...
Gravatar #24 - Deternal
11. dec. 2003 14:26
Alpha Centauri er typ det bedste af den slags spil siden Civ I imho - men lad os se om Civ IV slår det - er da ikke urealistisk.

Et Pirates II bliver også stort (lad os nu se om ikke Civ IV kommer først, vil jeg da tro ud fra hvad Firaxis siger).

Bemærk iøvrigt at Firaxis også er begyndt at udvikle til PS2 - lad os håbe det ikke ender med at Civ IV bliver en console to pc conversion (fingers crossed).
Gravatar #25 - Yasw
11. dec. 2003 14:55
Civ3 nåede aldrig helt at fænge mig. Som west vist også har, så er Civ2 nok det spil jeg har brugt mest tid på nogensinde. 3'eren var bare en kedelig videreudvikling af 2'eren, uden de helt store nye finesser. Alpha Centauri var også sjovt for en tid, men kan da stadig hive det op i ny og næ (hvilket min technologies of alpha centauri plakat hjælper med :D).
Men skal da helt klart have 4'eren uanset hvad, da man nu engang er fan af serien.

Pirates kender jeg slet ikke.
Gravatar #26 - DIB
11. dec. 2003 16:12
Was? Hvordan kan nogen synes at 2'eren er bedre end 3'eren? :|
Både diplomati, det nye med ressourcer og luxurier er en meget vigtig forbedring. For slet ikke at tale om måden fly virker på - der er unævnelig mange forbedringer.

I dag er en stor dag, jeg kan slet ikke vente med at se de første screenshots! Håber de forbedrer diplomatien, så man kan mægle fred mellem 2 nationer, eller true :op
Gravatar #27 - k1n1
11. dec. 2003 16:26
Heh, savner Pirates! - og Elite... Og... Hmm, ved nærmere eftertanke savner jeg alle mine gamle spil... Nogen må meget gerne "genopfinde" dem med moderne lyd og grafik.
Gravatar #28 - GribbeN
11. dec. 2003 16:28
cool .. et Civ 4 ... kan kun blive fedt .. glæder mig allerede

weeeee
Gravatar #29 - Deternal
11. dec. 2003 16:37
#27: Så må det være til din ære at Cinemaware har lavet "Robin Hood: Defender of The Crown" :)
Virker iøvrigt som om de har bibeholdt stilen - middelmådigt gameplay pakket enormt flot ind. Bare synd at der er så mange der er gode til den slags nu om dage.
Gravatar #30 - Nubi
11. dec. 2003 18:49
#12
"Derudover - hvad er det lige du har imod at der kun er ny grafik til forskel i de nye spil? Er det ikke hvad de fleste producenter tjener deres penge på?
De kigger på et gammelt spil fra 80'erne, tager konceptet, lægger lidt "federe" grafik og lyd oveni og markedsfører det som et nyt spil."

Jae det har du jo sikkert ret i... -Men er det fedt?
Civ er et fedt spil helt sikkert, og det er nok også svært at ændre noget grundlæggende uden at ødelægge oplevelsen.
Men for ligesom at kommentere på din kommentar om hvad jeg har imod at grafik er den eneste forskel på spil, det er egentligt ikke så lidt! Det der gør et spil holdbart er originaliteten, dybden og bevægelsesfriheden, selvfølgelig har grafik noget at sige, men det er ikke altafgørende, langt fra...
Hvis firaxis kan lave et nyt spil der fænger er det da bare fedt, men de burde jo nok ha lavet civ 4 som 3dshooter, måske a'la duckhunt?
Gravatar #31 - Yasw
11. dec. 2003 22:05
#26 - Fordi at 3'eren alt i alt bare er en opdatering af 2'eren. Ikke så meget nyt eller noget. 3'eren havde helt sikkert være bedre hvis man ikke havde spillet 2'eren først, men nu hvor man har brugt så mange timer på 2'eren, så er 3'eren ikke særlig spændende da det næsten er det samme om igen bare med lidt bedre grafik.

Dermed ikke sagt at selve spillets grundide skal ændres eller noget, men kvantespringet fra 1'eren til 2'eren var langt mere interessant end fra 2 til 3. Men skal da ikke udelukke at man nok vil finde 3'eren bedst, hvis det er det man prøver først.
Gravatar #32 - Dan
12. dec. 2003 00:21
#10, jeg kunne ikke være mere enig... Det skal siges at jeg ikke har spillet treeren, men toeren var da ingenting i forhold til etteren. Jeg hadedede især det med at man spillede toeren i windowed mode...

Colonization var næsten ligeså godt som civ1! :)
Gravatar #33 - PsYcHoTiUs
12. dec. 2003 08:33
Har da godt nok selv brugt meget tid på både det første, det andet, Call To Power udgaven, og Colo. Men prøv at kigge lidt nærmere på vores naboer mod nord, fra Paradox Games. De spytter altså nogle af de mest gennemtænkte, veldudførste, nervepirrende, og fængslende "Grand-Scale-Strategy" (har jeg lige opfundet en ny spil kategori? (GSS)) - Tag og kig på Europa Universalis 2, Hearts of Iron, og senest det langt bedste, mest komplicerede, og gennemførte spil der er spyttet ud i adskillige år, Victoria - An Empire under the Sun.

Så glemmer I med det samme Sid Meier :)

(Men jeg glæder mig nu alligevel til P!2) :P
Gravatar #34 - UltimateW
12. dec. 2003 09:24
Hmm, Pirates 2 virker som en mere interessant nyhed end Civ :) den var vi vel næsten klarover ville komme, men har da snart ventet nogle år på en ny pirates, måske man skulle pusse 500eren af, finde pirates +save disk frem :) og komme igang...
Gravatar #35 - Deternal
12. dec. 2003 09:35
#34: Yea, har også tænkt på om "Count Tuben" lige skal genoplives på min trofaste 1200 :) Så kan man også lige få sig en hurtig omgang project X og lidt alien bashing i Alien Breed 2.
Gravatar #36 - Expatriate
12. dec. 2003 17:52
#33 Det Paradox laver er jo noget lidt andet. Der er ingen tvivl om at de har lavet nogle solide spil med EU2 og HOI som du nævner, men jeg ser dem ikke som direkte konkurenter til Civ-serien. Paradox spil kører meget på historisk nøjagtighed og realisme, hvorimod Civ tilllader nogengange direkte absurde situationer (spearmen der nakker kampvogne? Hmmm :) ) og er mere "casual" generelt set.

Går man virkelig op i historie er Paradox spil geniale, men ellers er Civ og lign. måske bedre.
Gravatar #37 - PsYcHoTiUs
12. dec. 2003 21:50
#36 du har jo nok ret. Civ er mere "casual", og det er nok også derfor at det har nydt større success end Paradox spil.
Gravatar #38 - stone
12. dec. 2003 23:01
#33 "Så glemmer I med det samme Sid Meier :)"

mon dog. sid meier er uden tvivl den stoerste spildesigner til dato. ligesom hans tideligere softwarehus, microprose, er det stoerste der har eksisteret.

foruden civilization og pirats!, kan naevnes spil som gunship, silent service, colonization, railroad tycoon, med flere, som alle kommer fra sid. og microprose udgav ogsaa stunt car racer, f15 strike eagle, formula 1 grand prix, chaos engine, b17 flying fortress, falcon, master of orion, subwar2050, ufo - enemy unknown, transport tycoon og en kaempe stak mere, som de aeldre spillere i hvert fald kan nikke genkende til.

microprose er ikke mere, men det er sid da heldigvis.

det bekymre mig lidt at der er en pirats2 paa vej. pirats! er mit abosultte favoritspil gennem tiden. vel at maerke den originale amiga version. pirats gold var noget hoe.

/stone
Gravatar #39 - Mukke
12. dec. 2003 23:18
Ingen tvivl om at sid meier er en genial spil designer.

Det er bare p*sse ærgerligt at han aldrig har haft nogle ordentlige udviklere til at lave hans spil.

Med hensyn til firaxis og deres civ4... Det bliver vel noget med at man skal købe en udvidelsespakke for at få adgang til halvdelen af kortet eller noget i den stil.. Det multiplayer stunt var simpelthen for ringe.

Dernæst kommer at netkoden i civ4 da er noget af det ringeste der nogensinde er præsteret. Selv warcraft II: Tides of Darkness var bedre hvad det angik. Og det spil er altså et par år ældre.
Gravatar #40 - PsYcHoTiUs
14. dec. 2003 03:52
#38
Er jo nok nødt til at give dig ret i at Pirates! er det bedste spil nogensinde! - men ikke desto mindre så syndes jeg at Sid har lagt navn til nogle særdeles tvivlsomme titler, inde for de sidste par år. Ikke mindst Civ3.
Gravatar #41 - Deternal
15. dec. 2003 10:34
#38: Formula 1 GP var da i MP's post-sid ære, og Chaos Engine er altså et Bitmap Brothers spil og så hut jeg hvisker har Sid da heller ikke haft noget med hverken UFO eller Masters of Orion at gøre. UFO er iøvrigt en klon af et amiga spil fra 80'erne tilsat den strategiske del - kan huske det hed noget med Squad.

Pointen med Sid er bare at han er en af de få navne man er begyndt at genkende når man snakker spiludviklingen, fordi han i de spil han personligt har været med til at lave har sikret at det har ordentligt gameplay.
Gravatar #42 - stone
15. dec. 2003 13:25
#41 - den originale formula 1 grand prix, stammer tilbage fra 91, og der var sid der stadig. har ioevrigt ikke sagt det var ham der lavede det, kun at det var microprose der udgav det. baade grand prix og stuntcar racer, er lavet af en anden stor designer, nemlig geoff gramond. den sidste stribe spil jeg naevner er ikke sid spil, men selvom nogle er lavet af folk som feks bitmap brothers, var det stadig microprose der udgav dem.

saa det var bare en gaatur gennem minderne, fra hvad jeg anser som det stoerste softwarehus nogensinde.

/stone
Gravatar #43 - Deternal
15. dec. 2003 15:46
#42: Ah ok, så misforstod jeg dig :)
Mener dog stadig ikke Microprose havde noget med Chaos Engine at gøre :)

Men helt korrekt de lavede mange fede spil helt generalt - Microprose Soccer til C64 er velsagtens det fedeste fodboldspil til en 8bit maskine nogensinde :)
Gravatar #44 - brislingf
20. dec. 2003 02:12
#38
Hvis man skal tage den originale pirates, så skal du faktisk tilbage til C64éren. Desuden har jeg spillet så mange forskellige versioner af pirates, både på C64´eren, amigaen og pcéren. De havde hver deres fordele og ulemper. Men jeg glæder mig virkeligt til at se hvad han har at trække op af hatten for toéren, for det skylder han folket der er opvokset med spillet og som har været fanget af det flere timer end man kan forestille sig.
Jeg har herudover gennemført stortset at alt hvad der er kommet af clonkonceptet fra pirates, og det spil der har fanget mig mest siden var nok Sea Dogs.(har desværre nogle problemer med at fungerer under XP ligesom dens efterfølger).

Men jeg er nu glad for de gamle maskiner der står herhjemme, med colonization, civilization, pirates og ligende spil som man blev fanget af og som man har brugt så ufattelige mange timer på og herefter startede forfra. Det er der ikke mange spil jeg gør det med idag.

lige til sidst ville jeg smide et link til firaxis side om pirates:-D
http://www.firaxis.com/company_showrelease.cfm?rel...

/brislingf
Gravatar #45 - TWFH
20. dec. 2003 02:50
#41: Laser Squad. Stone har forresten ret i at Microprose i sin tid udgav Chaos Engine.

#44: Sea Dogs var et nogenlunde hæderligt forsøg på en Pirates!-klon, men led kraftigt under dårlig programmering og hullede quest-scripts... At kalde Pirates of the Caribbean for en direkte efterfølger er som at kalde en spade for en greb - Sea Dogs 2 blev i ellevte time ændret til en lummer filmlicens med skeletpirater og konsoldesign, hvilket overbeviste mig om at det spil skulle jeg hverken spilde tid eller penge på. Glæder mig til der rent faktisk kommer et Sea Dogs 2 med alt hvad de lovede "os" før der gik filmlicens i det hele, med mindre Pirates! 2 kommer fisende og overskygger det hele.
Gravatar #46 - addlcove
10. feb. 2004 08:06
folk der er tilhængere af piratspil skulle tjekke den her side ud

www.piratesoftheburningsea.com
Gravatar #47 - Gruesome
10. feb. 2004 17:26
#46

Tak for linket. Det ser dælme godt ud, glæder mig til deres R1 :).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login