mboost-dp1

unknown

ATP accepterer ikke købstilbud på TDC A/S

- Via ATP - , redigeret af rackbox

Nordic Telephone Company ApS (NTC) har som bekendt givet et købstilbud på TDC, som ATP nu vælger at afvise.

ATP ejede d. 5 januar 2006 knap 6 % af alle TDC aktier, hvilket gør TDC til en af ATPs største investeringer. ATP har efter grundige overvejelser konkluderet, at aktiernes værdi vil stige yderligere med den nuværende ledelse, og de tiltag som ledensen har indført, hvorfor de har valgt at afvise købstilbudet på trods af ledelsens tidligere anbefaling.





Gå til bund
Gravatar #1 - TwoZero
9. jan. 2006 07:05
Er det kun mig der synes det er at spille hassard med folks penge?
Gravatar #2 - Baldie
9. jan. 2006 07:12
Som det tidligere har været oppe, så føler ATP sig nok en smule forpligtet, i og med at næsten alle danskere har indbetalt til ATP. Hvis de siger ja til tilbuddet og TDC for en væsentlig serviceforringelse, samtidig med at TDC fyrer en masse medarbejdere, så bliver de nok ganske upopulære blandt danskerne generelt. Når ATP så faktisk eksisterer på grundlag af den danske befolkning generelt, så bliver de nødt til at overveje sådan nogle ting.
At de så officielt går ud og siger at prisen bare er for dårlig, det er en anden sag. Så står det frit for at tolke hvad de rent faktisk mener.
Gravatar #3 - bridgehajen
9. jan. 2006 07:35
#2: Jeg tror ikke, ATP ville have lidt noget prestigetab ved at sælge deres fem procent af aktierne. Det ville alligevel have været meget få mennesker, der overhovedet ville have lagt mærke til, at ATP havde solgt nogle aktier. Og om fem år, hvis og såfremt servicen bliver forringet, ville de have glemt alt om det.
Jeg tror i øvrigt også, de fleste folk er ret ligeglade med, om TDC fyrer folk. Hvis telefonen bare virker, så må TDC for den sags skyld godt bestå af én eneste mand ved navn Henning.

Der ligger forhåbentlig en nøje økonomisk vurdering til grund for ATPs beslutning. Enhver anden grund må være irrelevant.
Gravatar #4 - gymer
9. jan. 2006 07:50
Det er jo ikke prisen der er problemet. Det er om pengene kan investeres bedre end de er nu, om de kan give samme eller bedre afkast et andet sted. Hvis det ikke er tilfældet er det jo dumt at sælge.
Gravatar #5 - Klok
9. jan. 2006 08:10
#4: Helt enig.

Umildbart lyder det også realistisk at der kan forventes gode afkast ved at blive som ejer, og det er jo også mange penge de skal ud og investere i andre virksomheder, hvis de sælger. Om disse virksomheder findes pt. ved jeg ikke.
Gravatar #6 - TwoZero
9. jan. 2006 08:30
ATP's udmelding vil utvivlsomt medføre et dyk i kursen på TDC-aktier - Hvilket paradoksalt gør det nuværende købstilbud mere attraktivt. Går handlen derimod helt i vasken vil det givetvis påvirke aktien endnu mere negativt .. Også i længere tid end den nærmeste fremtid og ikke mindst et fremtidigt købstilbud der på den baggrund må forventes at blive lavere end det nuværende.
Gravatar #7 - Klok
9. jan. 2006 08:41
#6:
ATP's udmelding vil utvivlsomt medføre et dyk i kursen på TDC-aktier


I tv2 sagde en af aktie analytikerne netop at det er mest sansynligt at investeringsfonden vil hæve deres bud, og hvis det sker er det vel slet ikke oplagt at kursen vil falde?
Gravatar #8 - iluka
9. jan. 2006 08:41
#4 har helt ret, særligt når man tænker på at ATP bare skal ud og finde nogle andre aktier for deres penge. De kan ikke bare "stoppe dem i lommen", men skal have dem geninvesteret, og hvis de vurderer at de kan få et bedre afkast ved at beholde dem, frem for at investere fortjænesten så er det jo det rigtige valg.

dog skal man huske på at de nye ejere kan tvangsindløse de sidst e 10% af aktierne hvis de ejer 90%. Der kan være taktisk spil i det her, for at få en bedre kurs for deres aktier. Hvis de virkeligt mener at der er flere værdier i TDC end de 74mia + gæld så er det jo også rimeligt at bede om et bedre tilbud ved at lade være med at sælge i første omgang.

#6: ATP's udmelding vil utvivlsomt medføre et dyk i kursen på TDC-aktier

Hvilken kurs? Du regner da ikke med at TDC aktien bliver handlet for tiden? Hvem fanden vil sælge, når de efter al sandsynelighed kan sælge til super overpris efter den 10? Og hvem gider købe til overpris når de risikerer at deres investering bliver tvangsindløst efter den 10? TDC aktien er med garanti den mindst handlede aktie på fondsbørsen lige nu. Hvis der bliver tale om en "kurs ændring" bliver det et bedre tilbud fra de mulige købere.

6: ...og ikke mindst et fremtidigt købstilbud der på den baggrund må forventes at blive lavere end det nuværende.

Hvorfor skulle nogen afgive et købstilbud til en lavere kurs, når de nuværende aktionære ikke vil sælge til den pris der er afgivet nu? Hvad skulle få dem til at skifte mening med et lavere tilbud?
Gravatar #9 - Klok
9. jan. 2006 09:02
Til #6 forsvar skal lige siges:
http://comon.dk/index.php/news/show/id=24927

Dog mener jeg stadig ikke at det er den endelige afgørelse.
Jeg tror ligeså godt det kan ende med en stigning, ved f.eks. et højere bud.

#8: I samme artikkel lyder det da til at der bliver handlet med TDC aktier.
Gravatar #10 - [SleIPneR]
9. jan. 2006 09:25
#8

Bare til din orientering så er TDC blevet handlet 971 gange for i alt 1.258.528.577 kr. kl. 10.03

Københavns Fondsbørs
Gravatar #12 - Klok
9. jan. 2006 10:01
#11: Det er jo blot spekulationer og når det gælder aktier kan man altid først besluttet om noget er klogt eller dumt i bagklogskabens klare lys :)

Jeg tror stadig at ATP scoren en ordentlig gevist på deres udmelding, også vil jeg jo vurdere at det var klogt gjort :)
Gravatar #13 - iluka
9. jan. 2006 10:11
#10 well good point, facts er altid bedre end spekulationer, men lige i dag, med den udmælding som ATP er kommet med, må man nok forvente en lidt anden situation end de tidligere dage :)
Gravatar #14 - NBN
9. jan. 2006 10:11
Usaglig kommentar:

Fucking lorte ATP … jeg vil have mine Aktier Tvangs solgt nu!!

- Sorry skulle bare lige ud med noget ;-)
Gravatar #15 - TwoZero
9. jan. 2006 10:48
#12 Er enig med dig i, at man i reglen først kan gøre sig klog bagefter. Tror dog det har skadet aktiens troværdighed inden for en længere tidshorisont.. men altså, det må tiden vise :-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login