mboost-dp1

Apple

Apple samarbejder angiveligt med Hyundai om fremtidens elektriske bil

- Via Ars Technica -

Apple er i samarbejde med Hyundai angiveligt i gang med at udvikle en batteriteknologi til en kommende elbil i 2027.

En rapport fra Korea Economic Daily afslører, at Apple og Hyundai er i gang med et samarbejde om en batteriteknologi til fremtidens elbiler.

Det er dog langt fra første gang, at Apple rygtes at være i gang med at producere elbiler.

Allerede tilbage i 2014 var der planer om en Apple iCar i forbindelse med Project Titan.

Projektet blev dog mødt med udfordringer, der førte til fyring af personale.

Ikke desto mindre fortsatte projektet, og så sent som december 2020 rapporterede Reuters, at Apples elbil starter produktion i 2024.

Læs også: Apple udvikler el-bil med ‘next level’-batteriteknologi.

Ifølge Ars Technicas fortolkning af rapporten fra Korea Economic Daily har Apples plan endnu engang skiftet retning. De vil nu samarbejde med Hyundai om at udgive elbiler med en ny batteriteknologi i 2027.





Gå til bund
Gravatar #1 - CBM
12. jan. 2021 13:37
Apple har ANGIVELIGT arbejdet på en bil af flere omgange
Gravatar #2 - fe950
12. jan. 2021 14:53
Ikke så negativ. Det bliver sikkert århundredes nytænkning, med mulighed for trådløs opladning alle steder på bilen.
Gravatar #3 - Skak2000
12. jan. 2021 15:15
Apple er ikke interesseret i at producere biler...
Apple har fokus på produkter der billige at producere og kan sælges med en stor fortjeneste...

Det dækker ikke bil branchen...
Gravatar #4 - Vanvittig
12. jan. 2021 16:29
Vi må håbe, at Apple ikke pludselig mener, at jeg opfordrer til vold - og banner min bil ude på motorvejen.
Gravatar #5 - speedfreak
12. jan. 2021 19:56
Når Apple kommer med en hvid bil hvor man kan sidde inde i den, med sine hvide antenner stikkende ud af hovedet. Ja så ville alle i hele verden købe den. Så ved ingen hvem Tesla og Toyota er.

Så trods de måske kun har en lille fortjeneste på 200.000 kr plus pr bil, bliver det til noget når alle køber.
Gravatar #6 - Ni
13. jan. 2021 06:59
#3 Nej, det har de hyundai til, men de er tvunget ind i branchen, hvis de vil ikke skal åbne deres økosystem for andre... Med tiden vil de nok også skære hyundai væk. Ingen havde skudt apple som chipproducent for ti år siden og slet ikke med appstoren succes, som i den grad er 'easy money'
Gravatar #7 - jakobdo
13. jan. 2021 10:23
Jeg tænker navnet: iCarE er oplagt. :D
Gravatar #8 - Skak2000
13. jan. 2021 12:25
#6
Apple designer Chips, de producer dem ikke, den del tager TSMC og Samsung sig af. Da de har teknologien til det.

På samme måde som Nvidia og AMD designer chips med får dem produceret af TSMC og Samsung.

Der er 3 spiller på det marked TSMC, Samsung og Intel. Men Intel har problemer med 10 nm.
Gravatar #9 - dugfrisk
13. jan. 2021 12:28
Hyundai er en skod bil. Nu vil Apple redde den. Siri, hvor er Danmark?
Gravatar #10 - arne_v
13. jan. 2021 14:20
#9

Hyundai har vist ikke behov for at blive reddet. De har øget deres markedsandele år efter år. Idag er de verdens fjerdestørste bil-koncern.
Gravatar #11 - dugfrisk
13. jan. 2021 14:50
hyundai er stadig en skod bil, og tusind tak for informationen arne_v.
Gravatar #12 - arne_v
13. jan. 2021 16:29
#11

Der er nok lidt forskel på forskellige modeller.

Jeg tror ikke at en i10 og en G90 har ret meget til fælles.
Gravatar #13 - dugfrisk
13. jan. 2021 16:45
det er stadig en skod bil.
Gravatar #14 - Target
13. jan. 2021 17:37
dugfrisk (13) skrev:
det er stadig en skod bil.

Du lyder ærlig talt som en der ikke rigtig har forstand på biler. Fred være med det...
Gravatar #15 - dugfrisk
13. jan. 2021 17:47
jeg kender meget til hyundai. og det er en skod bil
Gravatar #16 - arne_v
13. jan. 2021 19:30
#15

Med den mening er det jo meget heldigt at du har masser af andre mærker at vælge imellem.
Gravatar #17 - dugfrisk
13. jan. 2021 19:31
Det må blive en trabant
Gravatar #18 - arne_v
13. jan. 2021 19:39
#17

30 år siden de stoppede produktionen.
Gravatar #19 - dugfrisk
13. jan. 2021 19:45
kalashnikov har da en ev udgave på trapperne. Måske den kommer på det danske marked i 2080. CV-1
Gravatar #20 - Unold
14. jan. 2021 18:25
dugfrisk (13) skrev:
det er stadig en skod bil.


Jeg er meget enig. Har prøvekørt en i40 - det var en lortespand at køre i. Så havde vi på et tidspunkt en "nyere" i30 som lånebil. Den var om muligt endnu værre...
Gravatar #21 - larsp
15. jan. 2021 12:07
#13 #20 Nyere koreanske biler er ikke skod, de kører fint og tilbyder god value for money. De fleste nye taxaer her på Balkan er Kia Ceed/Hyundai i30 stationcars. Folk holder godt fast i deres penge hernede, så jeg stoler på at den model vitterlig er i top hvad angår totaløkonomi.

Jeg har kørt i en ny Kia Niro nogle gange fornylig, og den kører altså smukt. Det er deres hybrid SUV model. Det er sødt at man kan se "range" km kravle op betydeligt når man kører ned af et bjerg, fordi den lader batteriet op.
Gravatar #22 - dugfrisk
15. jan. 2021 15:06
larsp (21) skrev:
#13 #20 Nyere koreanske biler er ikke skod, de kører fint og tilbyder god value for money. De fleste nye taxaer her på Balkan er Kia Ceed/Hyundai i30 stationcars. Folk holder godt fast i deres penge hernede, så jeg stoler på at den model vitterlig er i top hvad angår totaløkonomi.

Jeg har kørt i en ny Kia Niro nogle gange fornylig, og den kører altså smukt. Det er deres hybrid SUV model. Det er sødt at man kan se "range" km kravle op betydeligt når man kører ned af et bjerg, fordi den lader batteriet op.


Kia Niro, lyder som en ny bil. Det er en i40 og en i30 ikke. De to modeller minder mere om en peugeot.
Gravatar #23 - AppleSheep
23. jan. 2021 15:25
Jeg håber ikke Apple laver en bil med Hyundai. Så hellere med Audi, BMW eller Mercedes. Hvis jeg så meget som bare nævner Tesla, så bliver jeg skudt af selveste Mr. Musk.
Gravatar #27 - arne_v
9. feb. 2021 01:49
#Hyundai

Og forhåbentligt er alle Hyundai ikke så ringe - konen har lige leaset en Santa Fe.
Gravatar #29 - arne_v
12. feb. 2021 16:10
#28

Har det noget med biler at gøre?
Gravatar #30 - dugfrisk
12. feb. 2021 16:28
nej
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login