I går annoncerede Apple, at ‘Self Service Repair‘ nu er tilgængelig i USA, hvor det er muligt at købe originale Apple-dele og -værktøjer gennem Apple Self Service Repair Store.
Det skriver Apple via Newsroom.
Den nye onlinebutik tilbyder mere end 200 individuelle dele og værktøjer, hvilket gør det muligt for kunder, der har erfaring med reparation af elektroniske enheder, at gennemføre reparationer på iPhone 12- og iPhone 13-modeller samt iPhone SE (3. generation).
Senere i år vil programmet også omfatte manualer, dele og værktøjer til at udføre reparationer på Mac-computere med Apple Silicon.
På den måde kan kunden gennemgå reparationsmanualen for det produkt, han eller hun ønsker at reparere, ved at besøge support.apple.com/self-service-repair. Dernæst kan vedkommende besøge Apple Self Service Repair Store og bestille de nødvendige dele og værktøjer.
De originale Apple-dele er designet og konstrueret til hvert enkelt produkt og gennemgår omfattende tests for at sikre den højeste kvalitet, sikkerhed og pålidelighed. Delene er de samme – til samme pris – som dem, der er tilgængelige for Apples netværk af autoriserede reparationsudbydere.
Self Service Repair er en del af Apples bestræbelser på at udvide adgangen til reparationer og vil udvide til yderligere lande – begyndende i Europa – senere i år.