Ticketmaster står til en GDPR-bøde, da billetjenesten muligvis kendte til hackerangreb månedsvis i forvejen.
Ticketmaster sendte først torsdag den 28. juni en mail ud til sine danske kunder og informerede om, at virksomheden er blevet udsat for et hackerangreb, hvor flere af kundernes kontoplysninger er blevet stjålet.
Men den britiske bank Monzo fortæller, at de allerede i april informerede Ticketmaster om, at flere af bankens kunder havde fået misbrugt deres kortoplysninger efter at have handlet hos Ticketmaster.
Ifølge EU’s relativt nye persondataforordning, der trådte i kraft den 25. maj, så skal man informere om datalæk og lignende senest 72 timer efter, det er opdaget, hvilket Ticketmaster i så fald ikke har overholdt.
Brud på GDPR kan give bøder på op til 150 millioner kroner eller fire procent af virksomhedens årlige, globale omsætning.
Sårbarheden, der er skyld i hackerangrebene, kom fra en chatrobot på Ticketmasters hjemmeside.