Streaminggiganten Netflix frigiver en ny funktion til børn kaldet ‘Kids Clips’, der tilsvarende TikTok vil vise korte videoklip til brugerne. Hensigten er at reklamere for diverse film og tv-shows i børnehøjde, skriver Business Insider.
Den nye feature skal efter planen blive vist på Netflix’ iOS-app og fremhæve uddrag af indholdet målrettet børn med udgangspunkt i streamerens eksisterende bibliotek, bekræfter Bloomberg.
Netflix planlægger at begrænse børn til kun at se 10 eller 20 af disse klip ad gangen, og selskabet forbereder sig på at udgive funktionen i denne uge i en række lande, herunder USA, Canada og Australien.
En Netflix-talsperson fortalte Insider, at selskabet lancerer funktionen, fordi børn bruger mere og mere tid på at se kortformatvideoer.
Tech- og SoMe-virksomheder har i nogen tid kæmpet om de unge forbrugeres opmærksomhed og i den forbindelse udrullet apps og programmer, der henvender sig specifikt til børn. I 2015 lancerede YouTube for eksempel ‘YouTube for Kids’, som giver forældre kontrol over, hvad deres børn kan se.