Netflix mistede 200.000 abonnenter i sidste kvartal og mister potentielt to millioner i dette kvartal ifølge en note til aktionærerne fra sidste måned. Nu viser ny forskning, at antallet af mangeårige abonnenter, der har annulleret Netflix, er steget brat i løbet af de seneste par år.
Det skriver 9to5Mac.
Dataene leveret af analysefirmaet Antenna til The Information viser, at personer, der havde været abonnenter i mere end tre år, kun tegnede sig for 5 procent af de samlede afmeldinger i starten af 2022, mens det ramte 13 procent i første kvartal af 2022.
Mens Netflix taber terræn, får streamingmarkedet som helhed flere abonnenter, og Antennas data tyder på en sammenhæng mellem prisstigningen og Netflix’ abonnent-tab.
Dataene viser, at i de første fire måneder af 2022 var Paramount+, Peacock og Disney+ de mest populære muligheder blandt nye abonnenter i USA. En af grundene lyder, at Paramount+ og Peacock er to af de mest overkommelige tjenester.
“Forbrugerne stemmer med deres pengepung på månedlig basis, og nu er der bare flere levedygtige kandidater på stemmesedlen,” sagde Brendan Brady, medie- og underholdningsleder hos Antenna. Siden mange underholdningsselskaber, som NBCUniversal og Disney, har trukket deres shows fra Netflix og sat dem på deres egne tjenester, har Netflix måttet stole mere på sine originaler, som ikke altid har ramt plet.