Meta annoncerer partnerskaber med Microsoft og Zoom for at forbedre hybridarbejde, skriver The Wall Street Journal.
Virksomheden tager sigte mod det professionelle computermarked med annonceringen af dets mest avancerede virtual reality-headset til dato (Quest Pro).
Quest Pro repræsenterer Metas bestræbelser på at bygge en avanceret enhed, der er rettet mod fagfolk, der er villige til at betale kassen for den mest avancerede VR-teknologi. Enheden har et tyndere, mere ergonomisk design med et forbedret display og flere sensorer til sporing af brugernes bevægelser og ansigtsudtryk.
Sammen den nye enhed, der vil koste omkring 1.500 dollars eller 13.800 danske kroner, annoncerede Meta også partnerskaber med Microsoft og Zoom målrettet at gøre VR-headsets mere anvendelige i hybrid-arbejdsscenarier.
“For at virtual reality virkelig skal nå sit fulde potentiale, er vi nødt til at nå til et punkt, hvor de 200 millioner mennesker, der køber nye pc’er hvert år til arbejdsformål, kan forbedre deres arbejde i metaverset,” sagde CEO-Mark Zuckerberg under Connect, virksomhedens årlige metavers-begivenhed.