Meta tester en ny livestreaming-platform for influencers kaldet ‘Super’, skriver TechCrunch.
Den nye platform giver influencere mulighed for at være vært for livestreams, tjene penge og engagere sig med seerne. Virksomheden har angiveligt betalt influencere mellem $200 og $3.000 for at bruge platformen i 30 minutter. Super gik i udvikling i slutningen af 2020 og udvikles i øjeblikket af Metas New Product Experimentation-team.
“Super er et lille, selvstændigt eksperiment, der udvikles af New Product Experimentation (NPE) og i øjeblikket testes med en lille gruppe af skabere,” fortalte en Meta-talsmand til TechCrunch.
Platformen, der ser ud til at have lignende funktionalitet som Twitch, fungerer i øjeblikket på et lagdelt system, hvor seere betaler for adgang til funktioner inkluderet i streamen. Seere kan også give drikkepenge til livestreamere, hvoraf streamere efter sigende tjener 100 procent af de drikkepenge og indtægter, som modtages via systemet.
“Slutmålet [for NPE-projekter] er i sidste ende at skabe det næste selvstændige projekt, der kunne blive en del af Meta-familien af produkter.”