Instagram-brugere har muligvis bemærket appens nye visuelle opdatering, herunder en mindre ændring af logoet og andre brandelementer, skriver HYPEBEAST.
“I dag bringer vi ny energi og formål til vores farver, skrifttyper, logo og andre brandelementer med en forfrisket visuel identitet. Vores nye system er designet til at omfavne udvikling for at hjælpe os med at skabe mere fordybende og inkluderende oplevelser for vores community,” sagde Instagram i en pressemeddelelse mandag.
Med den nyligt fornyede gradient håber Instagram at bringe en slags livlighed til platformen.
Derudover udruller det sociale medie nye skrifttyper kaldet “Instagram Sans”, som er designet med platformens arv i tankerne. Andre scripts vil også blive inkluderet og hævder at forbedre tilgængeligheden: “Vi samarbejdede med sprogeksperter rundt omkring i verden for at tilpasse skrifttypen til globale scripts, blandt andet arabisk, thai og japansk.”
“Vi ønsker at støtte alle vores creators og fællesskabsmedlemmer, som skubber kulturen fremad, ved at give dem mulighed for at udtrykke sig fuldt ud på ethvert sprog, de vælger.”
Instagram annoncerer også et helt nyt layout- og designsystem, der sætter indholdsskabelse i højsædet. Med det nye format håber Instagram at forenkle layoutet for at sikre, at fuldskærmsbilleder er fællesskabets centrale fokus.