Hvis man er fyldt 18 år og bosat i USA eller Canada, kan man nu få en smagsprøve på, hvad metaverset kan tilbyde. Meta er nemlig klar med en tidlig udgave af Horizon Worlds, skriver Computerworld.
Horizon Worlds er en virtuel verden fyldt med muligheder, liv og avatarer, som interagerer med hinanden.
Med den virtuelle verden forsøger Meta at skubbe VR fra at være en nicheteknologi, som nærmest kun bruges til gaming og underholdning, til at være massemedie.
Der er dog ikke meget at komme efter endnu, idet der er tale om et tidligt stadie af udviklingsprocessen, som ikke desto mindre peger i retning af Metas storstilede planer på området.
Lanceringen er en af de største bestræbelser, selskabet har påtaget sig for at popularisere VR – og virtuelt socialt samvær – siden købet af Oculus i 2014.
Socialt samvær i VR har længe været et mål for mange VR-headset- og app-producenter, men ingen virksomhed har endnu haft held med at engagere brugerne eller opnå samme grad af netværkseffekt som for eksempel sociale medier.
Meta skal altså overbevise kunderne om at købe et ‘Quest 2’-headset, som starter ved 299 dollars, og derefter sørge for at gøre den virtuelle verden tilpas underholdende, så man får lyst til at vende tilbage.