HBO Max og Discovery+ smelter sammen til en enkelt streamingtjeneste, meddelte Warner Bros. Discovery-CEO David Zaslav i sidste uge ifølge NBC News.
Medieselskabet afslørede dog ikke et navn til den nye platform, som lanceres i USA i sommeren 2023, mens andre regioner følger trop i 2024.
Nuværende HBO Max og Discovery+ tegner sig for tilsammen 92 millioner abonnenter ifølge den kvartalsvise indtjeningsrapport. Warner Bros. Discovery håber at opnå 130 millioner globale abonnenter i 2025 med den nye tjeneste.
Selskabet overvejer også en gratis, annonceunderstøttet version af den konsoliderede streamingplatform, bekræftede Zaslav, der forsøger at skære ned på omkostningerne og finde 3 milliarder dollars i besparelser – et løfte, han gav til investorerne, efter at WarnerMedia og Discovery Inc. formelt blev fusioneret i april og skabte et af de største medieselskaber i USA.
“HBO Max har et sæt konkurrencedygtige funktioner, men det har haft præstations- og kundeproblemer,” sagde Zaslav. Han fortsatte med at hævde, at Discovery Plus har en bedre teknologisk platform, som vil udgøre kernen i den nye tjeneste, der vil kombinere indholdet af HBO Max med indholdet og teknologien fra Discovery Plus.