mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #4751 - LinguaIgnota
22. feb. 2010 22:04
Ronson (4750) skrev:
Nej det fandt vi så ud af da du valgte at købe apple

Yeah, jeg har også engang rørt et vaskeægte pigebryst, så jeg falder ret meget udenfor herinde. Men jeg tænker, at jeg kan tjene som en slags ambassadør mellem jer og den verden af mennesker, der ikke er allergisk overfor sollys eller lider af aspergers. - Til gengæld kan I så hjælpe mig med at greje hvordan fanden, man tilgår en Time Capsule over nettet.

Win-win, no?
Gravatar #4752 - Barkane
22. feb. 2010 22:05
LinguaIgnota (4725) skrev:
Daniel-Dane (4722) skrev:
Men det er et skærmtastatur?

Der er ikke noget der hedder "prt scr" på Mac-tastaturet, så skærmtastaturet virkede lige i en snæver vending.

Du kunne have brugt snipping tool
Gravatar #4753 - Barkane
22. feb. 2010 22:08
LinguaIgnota (4751) skrev:
Yeah, jeg har også engang rørt et vaskeægte pigebryst, så jeg falder ret meget udenfor herinde. Men jeg tænker, at jeg kan tjene som en slags ambassadør mellem jer og den verden af mennesker, der ikke er allergisk overfor sollys eller lider af aspergers. - Til gengæld kan I så hjælpe mig med at greje hvordan fanden, man tilgår en Time Capsule over nettet.

Win-win, no?

--Go to Airport Utility, select your Time Capsule, click "manual setup," click the "Disks" icon at top, click "file sharing" and put a check by "Share disks over Ethernet WAN port." Make sure password-protection is turned on, then write down the Time Capsule's IP address, which you will need later. (To see it click the "Internet" icon.) Click "Update" at the bottom of the screen.

Your Time Capsule is now accessible over the internet.

To access it from a Mac on another network, pull down the Finder's "Go" menu to "Connect to Server" and type "afp://xxx.xxx.xxx.xxx" (where xxx is the IP address). It'll prompt you for username/password. The Time Capsule will show up in the Finder as a shared device.

That's it. I'd welcome advice on how to improve this setup and its security. Also, does anyone know what's the advantage of the "Advertise disks globally using Bonjour" option?
Gravatar #4754 - DiZaster
22. feb. 2010 22:08
Nøgne pigers dåseskinke:

Dette har været oppe før, men hvad giver newz.dk for deres hosting? Hvor kan man se setup de kører med, hvad der kræves for at køre deres system i knæ ol. relevante informationer?
Gravatar #4755 - Barkane
22. feb. 2010 22:11
DiZaster (4754) skrev:
hvad der kræves for at køre deres system i knæ

whoop, I see disaster coming in
Gravatar #4756 - Ronson ⅍
22. feb. 2010 22:20
spuce (4755) skrev:
whoop, I see DiZaster coming in
fixed (eller det var måske joken? nu er jeg forvirret, vil den rare pigebrystsberørende ambassadefungerende timecapsulefunderende applemand ikke hjælpe?)
Gravatar #4757 - LinguaIgnota
22. feb. 2010 22:27
Jeg har gransket benævnte indlæg, analyseret og kontempleret - og jeg føler mig 85% sikker på, at der slet ikke var en joke.

Selv tak.

Det forsøgte jeg både i dag og i går, men det havde ikke den ønskede effekt. Til gengæld røg min download- og upload-hastighed ned fra ca. 35 Mb/sek. til ca. 6 Mb/sek. :/

Nå ja, måske har jeg ikke så meget rørt et bryst, som jeg er faldet ind i en nydelig, ældre dame med kindrødt og hårnet, på min tur ind i bussen, hvorved jeg ganske uforvarende kom til at strejfe en kropsdel, som jeg senere har besluttet var et bryst. Det kunne for såvidt også være et knæ, da aktiviteten fandt sted i dén højde, men jeg tænker, at et knæ nok havde været en anelse hårdere. Hvad ved jeg.
Gravatar #4758 - Barkane
22. feb. 2010 22:28
pigebrystberøring

Er der nogen af jer der har fundet en fungerende mousegestures til chrome?
Gravatar #4759 - Woller
22. feb. 2010 22:38
tordenskiold (4715) skrev:
Det billigste og nemmeste er og installere en GPS tracker i bilen, f.eks Microtracker, så kan du bare opsætte en alarm, når enheden har passeret et forudbestemt punkt. Fordelen ved en GPS tracker er også at du ikke behøver nogle fysiske punkter opsat ude i landet, og at du til enhver tid kan se hvor en given bil befinder sig, ikke blot når den passere et punkt. Se her: http://www.microtracker.dk/?m1=mt_index

En anden mulighed er jo også som #4708 forslår, langtrækkende RFid læsere, men jeg tror ikke den løsning er helt billig, og den er meget lidt fleksibel.

En 3. mulighed er nummerplade genkendelses kameraer, men det bliver helt sikker rigtigt dyrt.

Hmm, første forslag er nok ikke den bedste løsning, da informationen om at bilen er kørt forbi skal bruges på stedet. Antallet af steder der skal registreres er meget højere end antallet af biler så de skal helst fremstilles til en væsentlig lavere pris end en eventuelt boks i bilen.

Kris (4729) skrev:
Jeg drømmer som oftest at jeg taber, kaster, slår, sparker, kvæler og på anden måde smadrer spædbørn, som så i samme øjeblik de dør bliver til Hexia De Trix fra de gamle Anders And.

jeg mangler en "skræmmende" rating
Gravatar #4760 - Woller
22. feb. 2010 23:02
Har tidligere brugt cd-rep.dk til at reparere cd'er men de er nu lukket så er der nogen der kender et andet sted jeg kan få repareret en cd til en rimelig pris? :)
Gravatar #4761 - DiZaster
23. feb. 2010 00:13
Mit indlæg i 4754 var nu seriøst ment. Jeg er begyndt at lure lidt på mulighederne for noget seriøst og sikker hosting. Gerne en løsning hvor det hele kan skaleres op, såfremt der er skulle forbilde sig mere end 3-4 stykker ind på sitet.

Så ville være interessant at høre hvad newz.dk's setup var, om deres løsning ville gå i knæ ved ca. 70K samtidige hit, hvad en lignende løsning ville koste osv...

Ville det være billigere at leje sig ind et sted og opstille sine egen servere eller hvordan får man den størst mulige sikkerhed og kapacitet, for færrest muligt kroner?
Gravatar #4762 - fjols
23. feb. 2010 03:07
LinguaIgnota (4757) skrev:

Nå ja, måske har jeg ikke så meget rørt et bryst, som jeg er faldet ind i en nydelig, ældre dame med kindrødt og hårnet, på min tur ind i bussen, hvorved jeg ganske uforvarende kom til at strejfe en kropsdel, som jeg senere har besluttet var et bryst. Det kunne for såvidt også være et knæ, da aktiviteten fandt sted i dén højde, men jeg tænker, at et knæ nok havde været en anelse hårdere. Hvad ved jeg.

Det er min erfaring at nydelige ældre kvinder gerne har bryster i knæhøjde, medmindre de har smidt dem den anden vej, altså hen over skuldrene.
Jeg er derfor ganske overbevist om at du rent faktisk HAR rørt et bryst på et hunkønsvæsen som den første på Newz.dk (af hankøn)!

(Hvor min viden kommer fra er irrelevant)
Gravatar #4763 - Dreadnought
23. feb. 2010 09:32
Masse slags mål:
Burde man ikke forbyde politiske ungdomsgrupper at heppe på de voksnes politiske grupper? Man bliver jo helt flov over de VU aber der står og hepper foran Amalienborg lige nu. For helvede det er jo ikke en lilleputkamp det her.
Gravatar #4764 - markjensen
23. feb. 2010 10:27
#4763 Jo, det burde man. Er det svar nok på dit spørgsmål?
Gravatar #4765 - MiniatureZeus
23. feb. 2010 11:23
Dreadnought (4763) skrev:
Masse slags mål:
Burde man ikke forbyde politiske ungdomsgrupper at heppe på de voksnes politiske grupper? Man bliver jo helt flov over de VU aber der står og hepper foran Amalienborg lige nu. For helvede det er jo ikke en lilleputkamp det her.

Synes det er sjovt at de gør det. Giver lidt liv og glade dage. Og tror skam at DSU og SFU ville være lige så tossede som VU og KU, hvis det var "deres" regering.
Gravatar #4766 - Systran
23. feb. 2010 11:47
Dreadnought (4763) skrev:
Masse slags mål:

Ungdomspartierne går ikke altid i helt samme retning som deres moderpartier. F.eks. går DSU ind for fri hash svjv., hvor Socialdemokraterne (indtil videre) er imod forslaget.

Ungdomspartierne er jo netop til for at skabe politisk engagement hos unge mennesker.

Men jo, politik er lallet for tiden. Især KU kan jeg ikke døje.
Gravatar #4767 - gnаrfsan
23. feb. 2010 14:00
Masse slags ål:

Hvordan kan man finde på at lave et layoutsprog (HTML), uden højdeangivelser?
Gravatar #4768 - myplacedk
23. feb. 2010 14:10
Kan du komme med et eksempel på sådan et sprog? Jeg går ud fra at du ikke mener HTML specifik, da der jo er masser af steder til højdeangivelser.
Gravatar #4769 - gnаrfsan
23. feb. 2010 14:21
myplacedk (4768) skrev:
Kan du komme med et eksempel på sådan et sprog? Jeg går ud fra at du ikke mener HTML specifik, da der jo er masser af steder til højdeangivelser.

Som udgangspunkt er height ikke tilladt i de fleste elementer, så som td, tr, span osv. Eller også har det bare altid været noget møg i alle browsere.
Gravatar #4770 - vandfarve
23. feb. 2010 15:56
Masseslagskål

Er jeg den eneste, der ikke kan få sneakershop.dk til at "virke"? Siden er oppe og det hele, men når man prøver at bestille en vare bliver man mødt af følgende besked:

Sneakershop.dk skrev:
Vi arbejder på højtryk på en kæmpe redesign af shoppen, med en masse nye fede funktioner og vare. Så hold øje med sneakershop.dk og tilmeld dig vores nyhedsbrev og få adgang 48 timer før alle andre, med helt unikke åbnings tilbud.

Que?!
Gravatar #4771 - LinguaIgnota
23. feb. 2010 15:59
Har du virkelig lyst til et handle et sted, hvor de formulerer sig så svagt?
Gravatar #4772 - Barkane
23. feb. 2010 16:01
vandfarve (4770) skrev:
Masseslagskål

Er jeg den eneste, der ikke kan få sneakershop.dk til at "virke"? Siden er oppe og det hele, men når man prøver at bestille en vare bliver man mødt af følgende besked:

Que?!

Jeg får det her
Gravatar #4773 - vandfarve
23. feb. 2010 16:02
spuce (4772) skrev:
vandfarve (4770) skrev:
Masseslagskål

Que?!

Jeg får det her

Ja, men når man så går ind og vælger et produkt, eller, hov...

Hmm. Jeg fandt et deeplink til et par sko, så det giver mening, at deres webshop ikke virker, når det slet ikke er meningen, at man skulle kunne navigere på siden.
Gravatar #4774 - vandfarve
23. feb. 2010 16:03
LinguaIgnota (4771) skrev:
Har du virkelig lyst til et handle et sted, hvor de formulerer sig så svagt?

Hvis du kan sy nogle fine og 2010-moderigtige sutter til mig for under 250 kroner, så skal du være velkommen, aye!
Gravatar #4775 - LinguaIgnota
23. feb. 2010 16:27
Challenge accepted!
Gravatar #4776 - markjensen
23. feb. 2010 16:32
gnarfsan (4769) skrev:
Som udgangspunkt er height ikke tilladt i de fleste elementer, så som td, tr, span osv. Eller også har det bare altid været noget møg i alle browsere.

Det er vel fordi højde er en del af designet, altså en opgave for CSS.
Gravatar #4777 - gnаrfsan
23. feb. 2010 16:34
markjensen (4776) skrev:
Det er vel fordi højde er en del af designet, altså en opgave for CSS.

Der gik meget lang tid før CSS kom, og endnu længere tid, før det blev understøttet.
Gravatar #4778 - Systran
23. feb. 2010 16:35
LinguaIgnota (4775) skrev:
Challenge accepted!

VENT! STOP. Inden du går i krig skal du huske, at "sutter" er slang for sko, så spar os på forhånd for moderigtige blowjobs for under 250 kr. (eller szloty, som nok er mere sandsynligt til den pris) af en narkoluder iført den seneste kollektion af Donatella Versace-pandebånd, fra links fra de dybeste afkroge af internettet.

Så fik vi også det på plads. God jagt!
Gravatar #4779 - markjensen
23. feb. 2010 16:42
gnarfsan (4777) skrev:
Der gik meget lang tid før CSS kom, og endnu længere tid, før det blev understøttet.

Men tidligere kunne man da også angive højde for td?!
Gravatar #4780 - gnаrfsan
23. feb. 2010 16:47
markjensen (4779) skrev:
Men tidligere kunne man da også angive højde for td?!

Det var ikke alle browsere, der forstod det. Og både fortolkningen og angivelsen af højde og bredde er stadig middelmådig.
F.eks. lav en tabel med bredde 100%, første kolonne 50px, anden kolonne * og tredje kolonne 80px.
Gravatar #4781 - vandfarve
23. feb. 2010 17:14
... men, stadig, skal man skrive til idioterne, at de gerne må åbne deres side igen, da jeg faktisk er interesseret i at SMIDE FUCKIN' GULD efter dem for at få et par nye sko?
Gravatar #4782 - myplacedk
23. feb. 2010 17:51
gnarfsan (4769) skrev:
Som udgangspunkt er height ikke tilladt i de fleste elementer, så som td, tr, span osv.

Øh, jo det er. (Husk at udseende angives med CSS i dag.)

gnarfsan (4780) skrev:
Det var ikke alle browsere, der forstod det.

Det kan du da ikke klandre W3C for.

gnarfsan (4780) skrev:
F.eks. lav en tabel med bredde 100%, første kolonne 50px, anden kolonne * og tredje kolonne 80px.

Jeg plejer at lade være med at angive bredden for den kolonne, som skal tilpasse sig. Jeg har aldrig haft problemer med at få bredderne til at passe.
(Medmindre indholdet af cellerne gør upraktiske ting.)
Gravatar #4783 - gnаrfsan
23. feb. 2010 18:31
#4782:
Det bliver som regel først et problem med størrelser inden i størrelser. Jeg sad så sent som idag med rækker, der ikke fik højde i alle browsere. Jævnt irriterende. Men jo, jeg bruger CSS.

myplacedk (4782) skrev:
Det kan du da ikke klandre W3C for

Sandt nok.
Gravatar #4784 - myplacedk
23. feb. 2010 18:54
gnarfsan (4783) skrev:
Det bliver som regel først et problem med størrelser inden i størrelser.

Ah, se så nærmere vi os noget. ;-)

gnarfsan (4783) skrev:
Jeg sad så sent som idag med rækker, der ikke fik højde i alle browsere.

Mener du SAMME højde? Så er spørgsmålet om du gør noget, som ikke er præcist defineret af standarden, eller om en eller flere af browserne gør det forkert.
Gravatar #4785 - gnаrfsan
23. feb. 2010 19:30
myplacedk (4784) skrev:
Så er spørgsmålet om du gør noget, som ikke er præcist defineret af standarden, eller om en eller flere af browserne gør det forkert.

Det ser ihvertfald forskelligt ud.
Men ja, jeg gør noget, der ikke er defineret fast af standarden, nemlig at forsøge at lade en af højderne være automatisk skalerbar.
Gravatar #4786 - fjols
24. feb. 2010 03:19
Hvad betyder det når folk skriver +1?
Betyder det bare post count +1, som det gjorde i gamle dage?
Og i så fald, hvorfor er folk så åndssvage at gøre det på newz.dk?
Eller endnu værre, hvorfor gør folk det når de quoter en anden for derefter at skrive noget relevant nedenunder, så jeg ikke kan rate dem irrelevant?

Ready, set, GO!
Gravatar #4787 - Josso
24. feb. 2010 07:09

+1 betyder at man er enig med ovenstående eller den citerede person.
Gravatar #4788 - fjols
24. feb. 2010 07:19
Det er fandme for dovent og ligegyldigt.
Fra nu af hader jeg alle der bruger udtrykket.
Gravatar #4789 - Slettet Bruger [3237728890]
24. feb. 2010 07:27
fjols (4788) skrev:
Det er fandme for dovent og ligegyldigt.
Fra nu af hader jeg alle der bruger udtrykket.

+1
Gravatar #4790 - fjols
24. feb. 2010 07:32
Pis jeg vidste den ville komme, så jeg var lynhurtig til at edit. Glemte bare at trykke gem. Hvorfor gjorde jeg det?
Gravatar #4791 - Slettet Bruger [3237728890]
24. feb. 2010 07:54
Fordi du er et fjols ( Tøhø )

Hvorfor skal onsdag altid være så træls?
Midt på ugen
Fisk i kantinen
man begynder at geare ned til weekenden ^^
Gravatar #4792 - LinguaIgnota
24. feb. 2010 12:17
Kan man ændre størrelsen på skrivebordsikonerne i Windows 7?
Mine kæmpe-ikoner ser alt for Fisher Price-agtige ud og det begynder at gå mig på nerverne...
Gravatar #4793 - kimx
24. feb. 2010 12:19

Jeg mener at du kan gøre det med Ctrl + scroll hjul, men jeg sidder ikke lige på en windows 7 maskine nu.
Gravatar #4794 - XorpiZ
24. feb. 2010 12:30
LinguaIgnota (4792) skrev:
Mine kæmpe-ikoner ser alt for Fisher Price-agtige ud og det begynder at gå mig på nerverne...

Købte du dig ikke en Mac?
Gravatar #4795 - Slettet Bruger [3237728890]
24. feb. 2010 12:36
XorpiZ (4794) skrev:
LinguaIgnota (4792) skrev:

Jo men han kradsede logo'et af og installerede Win 7 på den
Gravatar #4796 - XorpiZ
24. feb. 2010 12:37
SlettetBruger (4795) skrev:

Jo men han kradsede logo'et af og installerede Win 7 på den

Det var ligegodt satans. Så er der alligevel noget fornuft gemt dybt inde i (metafor!) Onkel Ignota. :D
Gravatar #4797 - LinguaIgnota
24. feb. 2010 12:40
XorpiZ (4794) skrev:

I er kraftedeme en flok fordømmende røvhuller. Jeg kører Win7 i bootcamp, så der er plads til lidt let retro-gaming.
Selvom jeg stille og roligt er ved at knytte mig til OS X, så vil jeg nødigt undvære Windows just yet.
Gravatar #4798 - Zombie Steve Jobs
24. feb. 2010 13:57
Hold control nede og scroll...
Gravatar #4799 - Slettet Bruger [3237728890]
24. feb. 2010 14:42
Tanghaar (4798) skrev:
Hold control nede og scroll...

rRRaaaggee
Gravatar #4800 - Ronson ⅍
24. feb. 2010 17:57
Man må da kunne højreklikke og vælge ikonstørrelse i win7 også?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login