mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
1) Man må køre 50 kmt/t på vejen.
2) Dermed må man køre 50 km/t på cykelstien.
3) En scooter 30 kører 30 kmt/t.
4) En scooter 30 SKAL køre på cykelstien.
5) Racercyklister må ikke benytte cykelstien, fordi den er designet til max 20 km/t.
Hvad det har med ferrarier og lokale forhold at gøre aner jeg ikke, men der er et eller andet der ikke hænger sammen.
2) Dermed må man køre 50 km/t på cykelstien.
3) En scooter 30 kører 30 kmt/t.
4) En scooter 30 SKAL køre på cykelstien.
5) Racercyklister må ikke benytte cykelstien, fordi den er designet til max 20 km/t.
Hvad det har med ferrarier og lokale forhold at gøre aner jeg ikke, men der er et eller andet der ikke hænger sammen.
#251:
En scooter 30 SKAL køre på cykelstien, hvis der er en. Og den må køre hurtigere end det, der er stillet krav til med hensyn til udformning af cykelstien, men skal køre efter forholdende. Så jo, det hænger sammen. Det ville være for dyrt at lave cykelstier, steder, hvor man må køre 70, hvis de skulle laves til den maks hastighed.
En scooter 30 SKAL køre på cykelstien, hvis der er en. Og den må køre hurtigere end det, der er stillet krav til med hensyn til udformning af cykelstien, men skal køre efter forholdende. Så jo, det hænger sammen. Det ville være for dyrt at lave cykelstier, steder, hvor man må køre 70, hvis de skulle laves til den maks hastighed.
#253:
Cyler må køre ubegrænset hurtigt, og knallerter, kun 30 km/t. Kravet til cykelstier at at man skal kunne køre 20 km/t. Nogle cykelstier er bedre end grundkravet. Så er din knallert godkendt til 30, må du maks køre 30, efter lokal skiltning eller efter forholdene, hvorimod på en cykel må du maks. det der står på skiltene, eller efter forholdene.
Med andre ord må du på en landevej køre 80 km/t på en cykel og 30 på en knallert, hvorimod på en smal cykelsti i byen, må du sikkert kun køre 20 på begge dele. Det er op til betjentens og evt. rettens dømmekraft.
Cyler må køre ubegrænset hurtigt, og knallerter, kun 30 km/t. Kravet til cykelstier at at man skal kunne køre 20 km/t. Nogle cykelstier er bedre end grundkravet. Så er din knallert godkendt til 30, må du maks køre 30, efter lokal skiltning eller efter forholdene, hvorimod på en cykel må du maks. det der står på skiltene, eller efter forholdene.
Med andre ord må du på en landevej køre 80 km/t på en cykel og 30 på en knallert, hvorimod på en smal cykelsti i byen, må du sikkert kun køre 20 på begge dele. Det er op til betjentens og evt. rettens dømmekraft.
En ting er jo hvad cykelstierne er designet til, noget andet er hvad man må køre. Men hvis en bilist ved et uheld kommer til at køre en cykelist ned på en strækning hvor der er cykelsti, så ligger fejlen hos cykelisten, da vedkommende skal benytte cykelstien ligegyldigt hvor humblet den er. Så go for it! Sæt dem på plads.
256: Argh! Begge køretøjer må maks køre det forholdende tillader. En cykelsti kan sagtens være bygget til fohold på 1000 km/t, og så må cyklen køre 1000 km/t men knallerten maks 30, så længe at det er tilladt efter skiltningen. Kravet er bare at man minimum skal kunne køre 20km/t på en cykelsti. Så tillader forholdene 20, så må knallerten KUN køre 20, ligesom cyklen. 30 for en knallert er en godkent MAX hastighed. Ikke en godkent MIN hastighed ;)
Selvom en motorcykel har en godkendt makshastighed på uendeligt, må den stadig kun køre 20 på en jordvej, hvis fartgrænsen er 80 og forholdende ikke tillader mere end 20.
De generelle fartgrænser for cykelstier i byer er 50 km/t, så det må cyklen køre hvis forholdende tillader det, og knallerten maks 30, hvis forholdende tillader det.
Selvom en motorcykel har en godkendt makshastighed på uendeligt, må den stadig kun køre 20 på en jordvej, hvis fartgrænsen er 80 og forholdende ikke tillader mere end 20.
De generelle fartgrænser for cykelstier i byer er 50 km/t, så det må cyklen køre hvis forholdende tillader det, og knallerten maks 30, hvis forholdende tillader det.
#259 Det er nogle af de ting man ikke bør vide. Og siden at du ønsker at vide det, må du jo være interesseret i at spise det, hvis det smager behageligt. Du er da godt nok ulækker.
#261 Lige akkurat sådan som du selv foreslår. 'Bloody' er ikke et bandeord i sig selv. Det er et ord som kan beskrive og dermed forstærke et andet ord. Men det afhænger jo også af hvor du lægger trykket i din sætning, samt om liget rent faktisk er blodigt.
#261 Lige akkurat sådan som du selv foreslår. 'Bloody' er ikke et bandeord i sig selv. Det er et ord som kan beskrive og dermed forstærke et andet ord. Men det afhænger jo også af hvor du lægger trykket i din sætning, samt om liget rent faktisk er blodigt.
#264
"It's a blood soaked corpse." evt.
Min stedfar oversætter tekster fra engelsk til dansk og har tit problemer med at finde en entydig oversættelse, da selv de forskellige muligheder ofte allesammen giver mening for teksten. De har mange ord med mange meget for skellige betydninger. F.eks. I can't bear the weight of this trunk:
Jeg kan ikke måle vægten på denne kuffert
Jeg kan ikke udstå vægten af denne kuffert (rettere udholde)
Jeg kan ikke løfte vægten af denne kuffert
I websters har "bear" 28 forskellige betydninger afhængigt af sammenhængen.
"It's a blood soaked corpse." evt.
Min stedfar oversætter tekster fra engelsk til dansk og har tit problemer med at finde en entydig oversættelse, da selv de forskellige muligheder ofte allesammen giver mening for teksten. De har mange ord med mange meget for skellige betydninger. F.eks. I can't bear the weight of this trunk:
Jeg kan ikke måle vægten på denne kuffert
Jeg kan ikke udstå vægten af denne kuffert (rettere udholde)
Jeg kan ikke løfte vægten af denne kuffert
I websters har "bear" 28 forskellige betydninger afhængigt af sammenhængen.
Så vidt jeg ved, skal man som cyklist overholde fartbegrænsninger på lige fod med andre trafikanter. Altså max. 30 hvis der er et skilt der siger 30 km/t.
Ligeså, HVIS man som cyklist er i stand til at køre 60 km/t, må man holde igen inde i byerne. De 50 km/t i gælder alle. Ogse løbere og kapgængere :)
Ligeså, HVIS man som cyklist er i stand til at køre 60 km/t, må man holde igen inde i byerne. De 50 km/t i gælder alle. Ogse løbere og kapgængere :)
#264 Hvis du i din sætning lægger trykket på 'corpse' lyder 'bloody' som et bandeord, men hvis trykket ligges på 'bloody' lyder det mere som om at liget er blodigt.
Ronson (270) skrev:Eller er det bare jeg-kunne-have-solgt-denne-aktie-til-12-fantasillioner-men-kun-60-mulliarder-nu-værdier?
Det er ihf. sådan de rige har mistet pengene. Da der stod i Forbes at Bill Gates havde mistet 20 milliarder (eller hvor meget det nu var), var det fordi at de aktier han havde var faldet i værdi.
Derudover er der flere der har mistet penge fordi de har investeret i en virksomhed der nu er gået konkurs.
Når de fattige mister penge er det fordi de har taget et lån i deres hus (eller til at købe et hus) hvorefter huset så er faldet i værdi.
#272 Fordi århusianere er ikke nær så dumme, som folk går og tror og gør grin med. Der findes jo et folkefærd der er dumme nok til at flytte til byen. :D
Ronson (270) skrev:Alle de penge folk efter sigende har tabt på den allestedsnærværende finanskrise - hvem er de tabt til?
Basically er man kollektivt blevet enige om, at de fleste aktier og huse er mindre værd, end de var tidligere. Ejerne er dermed blevet fattigere.
Hvorfor og hvordan, og hvorfor vi ikke bare fortsætter som før så krisen kan slutte, det har jeg ikke helt forstået.
Jep, sådan som jeg har forstået 'finanskrise' så betyder det basicly at folk går i panik og dermed får markedet til at dykke. Fordi folk i panik ikke vil bruge deres penge* og dermed falder handelen - og overskuddet.
*Ofte lader det vist til at 'eksperterne' tror at folk ikke vil bruge deres penge, dermed går markedet endnu mere i panik - medierne følger med og folk går mere i panik.
Næsten indbegrebet af en ond cirkel - den eneste vej ud er noget i stil med at staten skal ind og agere beroligende medicin, for at få folk til at handle igen og sætte skub i hjulene.
*Ofte lader det vist til at 'eksperterne' tror at folk ikke vil bruge deres penge, dermed går markedet endnu mere i panik - medierne følger med og folk går mere i panik.
Næsten indbegrebet af en ond cirkel - den eneste vej ud er noget i stil med at staten skal ind og agere beroligende medicin, for at få folk til at handle igen og sætte skub i hjulene.
#278 Jeg har ikke lige tid til at kaste mig ud i den store forklaring nu, men det første og største problem med finanskrisen er, at folk bliver tvunget fra hus og hjem, virksomhedsejere må gå konkurs og potentielle investorer får nej på deres ansøgninger om kredit, fordi kreditmarkederne fryser til.
Rent ud sagt: Vi kan ikke låne de samme beløb, som vi kunne før. Forklaringen på dette er lidt langhåret, men det betyder for dig, at du som (fx) husejer har en langt højere sandsynlighed for at få nej, hvis du beder om at låne til et nyt hus, hvis du skal flytte.
Dernæst er det vigtigt at skelne mellem en finanskrise og økonomisk krise. Finanskrisen handler kun om finanser, hvorfor økonomien i teorien kan fortsætte, som om intet var hændt, når en finanskrise indtræffer. Det er først, hvis finanskrisen får lov til "at sætte sig", og der ikke bliver sparket mere kapital ind på finansmarkedet, at finanskrisen kan udvikle sig til en økonomisk krise, hvor arbejdsløsheden stiger, BNP falder, inflationen falder, osv. pga. ovenstående forklaringer.
I aften vil jeg have tid til at gå i dybden med dette, hvis der er flere spørgsmål (... og selvfølgelig er der det!).
:)
Rent ud sagt: Vi kan ikke låne de samme beløb, som vi kunne før. Forklaringen på dette er lidt langhåret, men det betyder for dig, at du som (fx) husejer har en langt højere sandsynlighed for at få nej, hvis du beder om at låne til et nyt hus, hvis du skal flytte.
Dernæst er det vigtigt at skelne mellem en finanskrise og økonomisk krise. Finanskrisen handler kun om finanser, hvorfor økonomien i teorien kan fortsætte, som om intet var hændt, når en finanskrise indtræffer. Det er først, hvis finanskrisen får lov til "at sætte sig", og der ikke bliver sparket mere kapital ind på finansmarkedet, at finanskrisen kan udvikle sig til en økonomisk krise, hvor arbejdsløsheden stiger, BNP falder, inflationen falder, osv. pga. ovenstående forklaringer.
I aften vil jeg have tid til at gå i dybden med dette, hvis der er flere spørgsmål (... og selvfølgelig er der det!).
:)
#282 Hvis du betaler HK-standard (lorte-)løn, så skal jeg nok komme med den, men lige nu er der vigtigere ting i verden. Bl.a. venlige, ældre professorer, der gerne vil vide, hvornår de kan få betalt deres kongresbilletter tilbage. Se, det er et langt sjovere spørgsmål...
Ægte spørgsmål:
Hvis man har en reel, men større feature-request til Microsoft, der ville kunne gøre deres Office-pakke og særligt Outlook en del bedre, hvem skal man så sende den til?
Ægte spørgsmål:
Hvis man har en reel, men større feature-request til Microsoft, der ville kunne gøre deres Office-pakke og særligt Outlook en del bedre, hvem skal man så sende den til?
vandfarve (283) skrev:Hvis man har en reel, men større feature-request til Microsoft, der ville kunne gøre deres Office-pakke og særligt Outlook en del bedre, hvem skal man så sende den til?
Et vildt svar ville nok være Microsoft...?!
#288 Det svarer lidt til en check.
Du giver chaufføren bonnen, som godtager den som betaling (med F-O-R-B-E-H-O-L-D). Når skiftet er færdigt, og regnskabet er ved at blive lavet, så sender han bonnen ind til den person, institution eller myndighed, der i første omgang udstedte dig bonnen, og så overfører de pengene til chaufføren eller hans vognmand. That's it.
Du giver chaufføren bonnen, som godtager den som betaling (med F-O-R-B-E-H-O-L-D). Når skiftet er færdigt, og regnskabet er ved at blive lavet, så sender han bonnen ind til den person, institution eller myndighed, der i første omgang udstedte dig bonnen, og så overfører de pengene til chaufføren eller hans vognmand. That's it.
#290 Præcis, men fortæl ham det gerne før turen begynder, så han ikke pludselig tror, at du vil snyde ham.
Det bør man desuden altid gøre, når man betaler med kort eller bonner, da det kan tage noget tid at få dem igennem systemet, hvorfor man lige så godt kan gøre det, mens man kører og på den måde spare tid for alle parter.
Det bør man desuden altid gøre, når man betaler med kort eller bonner, da det kan tage noget tid at få dem igennem systemet, hvorfor man lige så godt kan gøre det, mens man kører og på den måde spare tid for alle parter.
#289
Tror du har misforstået noget... En Taxabon er en bon, som du ryger (eventuelt sammen med chaufføren) i en taxa, mens den kører...
Tror du har misforstået noget... En Taxabon er en bon, som du ryger (eventuelt sammen med chaufføren) i en taxa, mens den kører...
Electric City, som var en del af Fona foretagendet (engelske Dixxon) er da vist Også væk...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.