mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Ronson ? (28008) skrev:Er der nogen der ligger inde med nogle 4GB DDR3 1600MHz CL9, hva' TB?
DDR3 er alt alt for nyt til mig! Min stationær kører stadig med 4 x 1 GB DDR2!
Så necroer jeg sgu lige.
Jeg bruger skide mange spaces på min Apple maskine (seneste os x) .
Problemet er, at der ikke er nogen hurtig måde at skifte mellem spaces. F.eks. hvis jeg vil til Program Pik på space 01 fra space 5 kan jeg ikke bare CMD + TAB til det.. Den åbner en ny menubar fra Program Pik og jeg kan ikke andet end åbne en ny instance med CMD + N. Jeg kan gøre sådan: CMD+TAB, finde Program Pik, trykke CMD + PIL OP og så markeres programmet og jeg kan igen trykke CMD + PIL OP og vælge det, derefter ENTER for at få fat i det og så ryger jeg til Space 5. Det er mildest talt ikke specielt produktivt og mindes, at det virkede på et tidspunk med CMD + TAB.
hjælp mig...
Jeg bruger skide mange spaces på min Apple maskine (seneste os x) .
Problemet er, at der ikke er nogen hurtig måde at skifte mellem spaces. F.eks. hvis jeg vil til Program Pik på space 01 fra space 5 kan jeg ikke bare CMD + TAB til det.. Den åbner en ny menubar fra Program Pik og jeg kan ikke andet end åbne en ny instance med CMD + N. Jeg kan gøre sådan: CMD+TAB, finde Program Pik, trykke CMD + PIL OP og så markeres programmet og jeg kan igen trykke CMD + PIL OP og vælge det, derefter ENTER for at få fat i det og så ryger jeg til Space 5. Det er mildest talt ikke specielt produktivt og mindes, at det virkede på et tidspunk med CMD + TAB.
hjælp mig...
Okay jeg misforstår dig vist o_O For hvis jeg enkeltklikker på f.eks iTunes ryger jeg til det skrivebord (snakker vi om det samme?) Also, CMD+TAB = ALT+TAB (Windows) eller hur? CTRL+TAB giver mig skift mellem faneblade i Firefox, og åbne vinduer i Fireworks og Dreamweaver
Ja, kan sagtens enkeltklikke men ikke CMD-TAB , der svarer til ALT-TAB i Win, og det er lidt belastende ok langsomt, når man stort set ikke bruger musen. Hele CMD+TAB, PIL OP, PIL OP, ENTER tager for lang tid, synes jeg.
Jeg har 3-4 RDP-sessions og alt mulig andet gejl kørende jeg skal kunne komme hurtigt frem og tilbage til.
Måske er jeg bare utålmodig
Jeg har 3-4 RDP-sessions og alt mulig andet gejl kørende jeg skal kunne komme hurtigt frem og tilbage til.
Måske er jeg bare utålmodig
https://vimeo.com/94792581
Findes der eksempler på andre udenlandske sangere der selv lavede danske versioner af deres sange?
Findes der eksempler på andre udenlandske sangere der selv lavede danske versioner af deres sange?
Ronson ? (28017) skrev:https://vimeo.com/94792581
Jeg ved at Peter Belli og mange af kunstnerne fra hans samtid fordanskede amarikanske rock n' Roll og Country hits dengang i 70'erne.
Er alle dem, der stemmer på Donald Trump trætte af politik, eller er der rent faktisk nogen, der tror på det manden siger?
Hvor lægger I trykket i "manuel"? Jeg lægger det på første stavelse, men der er flere der lægger det på anden (det lyder forfærdeligt). Det eneste jeg kan finde om det er at det skulle være på anden stavelse, men den udtale de har vedlagt lægger det på første (den danske ordbog). Jeg mener altså også at de tidligere havde begge stående.
Nu fik du mig til at tænke over det. Jeg tror sgu, jeg skifter lidt rundt i det. Da jeg læste din post, var min første tanke "manuEL", men jeg ville sige, at noget "skal gøres MAnuelt". Men nu har jeg heller ikke nogen reel dialekt som den 2.-generationskøbenhavner fra Nordjylland, som jeg er. Så jeg er nok et dårligt eksempel.
Nu fik du mig til at tænke over det. Jeg tror sgu, jeg skifter lidt rundt i det. Da jeg læste din post, var min første tanke "manuEL", men jeg ville sige, at noget "skal gøres MAnuelt". Men nu har jeg heller ikke nogen reel dialekt som den 2.-generationskøbenhavner fra Nordjylland, som jeg er. Så jeg er nok et dårligt eksempel.
fjols (28030) skrev:Manofsciencemanoffaith (28026) skrev:Er alle dem, der stemmer på Donald Trump trætte af politik, eller er der rent faktisk nogen, der tror på det manden siger?
Valget i USA er vel et valg mellem pest eller kolera?
Fuldstændig som her i Danmark
Jeg synes også manuEL lyder helt forfærdeligt, men det tyder på at det er sådan det skal udtales ifølge Den danske ordbog, det er bare mærkeligt at deres lydfil udtaler det ligesom mig. Damen der har indtalt det kan nok ikke selv finde ud af det.
Så længe folk ikke siger OHnsdag og radiatOrer (og alle de andre ord med den endelse), så klarer jeg det nogenlunde.
_tweak: Det er ikke ordet "en manual" jeg taler om (som det ser ud til at du kunne tro jf dit eksempel).
Det er fx i sætningen "Jeg har lige sat min bil i manuelt gear"
Det er fx i sætningen "Jeg har lige sat min bil i manuelt gear"
Jeg så engang en video på youtube med en fugl (undulat måske?) der blev aet på hovedet. Da den blev aet (måske mere trykket) på hovedet, så tog den ligesom hovedet ned i kroppen. Det så sjovt ud, men nu kan jeg ikke finde videoen. Er der tilfældigvis en der kender til den?
markjensen (28040) skrev:Jeg så engang en video på youtube med en fugl (undulat måske?) der blev aet på hovedet. Da den blev aet (måske mere trykket) på hovedet, så tog den ligesom hovedet ned i kroppen. Det så sjovt ud, men nu kan jeg ikke finde videoen. Er der tilfældigvis en der kender til den?
markjensen (28040) skrev:Jeg så engang en video på youtube med en fugl (undulat måske?) der blev aet på hovedet. Da den blev aet (måske mere trykket) på hovedet, så tog den ligesom hovedet ned i kroppen. Det så sjovt ud, men nu kan jeg ikke finde videoen. Er der tilfældigvis en der kender til den?
Best sextape ever... har dog sagt til min mor hun ikke skulle have uploadet det....
Hvorfor starter min stationære computer ikke?
Jeg har prøvet 2 forskellige motherboards med 2 forskellige CPU'er (i5-3570, i7-920).
Jeg har prøvet 2 forskellige strømforsyninger.
Jeg har prøvet med/uden RAM.
Jeg har prøvet forskellige RAM i forskellige slots.
Jeg har prøvet med/uden grafikkort.
Det ene bundkort (som jeg prøvede efter computeren pludseligt ikke ville starte mere) har on-board power-on og reset knapper. Begge lyser op (LED i dem) og når jeg trykker, så sker der intet.
Blæseren kører ikke. Pumpen på min AIO vandkøler kører ikke.
Nogen ideer?!
Jeg har prøvet 2 forskellige motherboards med 2 forskellige CPU'er (i5-3570, i7-920).
Det ene bundkort (som jeg prøvede efter computeren pludseligt ikke ville starte mere) har on-board power-on og reset knapper. Begge lyser op (LED i dem) og når jeg trykker, så sker der intet.
Nogen ideer?!
IT-ekspert Yvossen (28043) skrev:Hvorfor starter min stationære computer ikke?
Nogen ideer?!
Kommer der med nogle bip når du forsøger at starte maskinen?
Antal og varighed plejer at kunne signalere en fejlkode som kan afkodes ved at læse i manualen til bundkortet
IT-ekspert Yvossen (28043) skrev:Hvorfor starter min stationære computer ikke?
Nogen ideer?!
To forskellige bundkort og to forskellige strømforsyninger og det virker stadig ikke? Det virker jo i sig selv ret spøjst.
_tweak (28045) skrev:IT-ekspert Yvossen (28043) skrev:Hvorfor starter min stationære computer ikke?
Nogen ideer?!
To forskellige bundkort og to forskellige strømforsyninger og det virker stadig ikke? Det virker jo i sig selv ret spøjst.
Også min tanke! Jeg fatter det absolut ikke.
Hånter (28046) skrev:Har du husket at tænde for stikkontakten? ^^
... ja. Der var lys i LED'erne på bundkortet.
zymes (28048) skrev:Har du prøvet et andet strømkabel? (slynger bare ting ud du ikke skriver der er skiftet allerede, et eller andet sted må det jo galt :p)
Det tror jeg faktisk ikke, men det er da et forsøg værd. Tænkte faktisk selv på det tidligere i dag.
Jeg har vist heller ingen onboard højtaler på, kan prøve at tilkoble den og se om den beep'er.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (28049) skrev:Holder du den rigtig?
Altid, jeg er jo ikke Apple-mand. ;-)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.