mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nielson (27601) skrev:Det er dog kun til OS X så vidt jeg kan se? :(
Er det o_O Var ellers sikker på, at jeg brugte det til min stationær også ...
Jeg mener det var Clonezilla jeg brugte, da jeg skylle have flyttet min Windows partition over på en ny disk. Var umiddelbart meget let.
IT-ekspert Yvossen (27605) skrev:Har bliver der normalt brugt Acronis True Image og endda flittigt.
Clonezilla er gratis.
Manofsciencemanoffaith (27606) skrev:Clonezilla er gratis.
Det kan Acronis også være... hø hø hø... Kan Clonezilla køres som et program inde fra Windows? Min mest brugte use-case er at jeg sætter en disk til min egen PC via USB og laver en kopi.
Grunden til jeg spørger er at jeg synes Clonezillas side er meget rodet og jeg er for dovn til at undersøge det.
"- Uanset hvilket type kamera man bruger, skal man montere et specielt solfilter foran objektivet for ikke at beskadige øjet, når man kigger på skærmen eller gennem søgeren, forklarer Hung Hué-Tang."
/ Hung Hué-Tang, Digital Imaging Product Specialidst hos Sony til DR
--
Så en fladskærm på ens mobil kan udsende UV-/Infrarød-stråler opfanget af kamera-linsen? WoW!
Seriøst tror jeg bare man vil se en hvid plet og det er det ;)
/ Hung Hué-Tang, Digital Imaging Product Speciali
--
Så en fladskærm på ens mobil kan udsende UV-/Infrarød-stråler opfanget af kamera-linsen? WoW!
Seriøst tror jeg bare man vil se en hvid plet og det er det ;)
Hvorfor har sådan nogle typer altid hat på?
http://peecee.dk/uploads/032015/urgh.jpg
Det er så .. ulækkert?
Det er så .. ulækkert?
Ronson ⅍ (27613) skrev:Hvorfor har sådan nogle typer altid hat på?
Det er så .. ulækkert?
Hvordan kan folk synes det er ulækkert at andre bruger en hat?
Kan man virkeligt være så ligegyldig i sine holdninger?
Ronson ⅍ (27615) skrev:Fordi det er unødvendigt og virker ekstremt påtaget
Det kaldes mode/trends, og er per definition unødvendigt og påtaget, så spørgsmålet bliver hvorfor det går dig så meget på.
Min gamle farfar sagde altid, at folk med for lidt indhold i deres egne liv, fylder på med ligegyldige fordomme. Et eller andet skal de jo give sig til, stakkels folk.
OxxY (27618) skrev:Man har jo ikke hat på indendørs .
Nej ikke hvis man er en forstokket gammel mand.
Det hed sig at kun kvinden bar hat indendørs, en forældet aristokratisk holdning.
Hvis man går op i at folk skal tage hatten af indendørs, siger man vel også de istedet for du, og skælder kvinder ud for at tale ude af tur!
En hat kan være med til at 'ramme' ansigtet ind og dermed gøre en sangers ansigtsudtryk mere indtrængende for publikum.
Er det fordi den sidder lige som Boy Georges i sin tid, at du ligefrem synes det er ulækkert?
For det kan da kun være ulækkert, hvis der samtidig ligger en død kanin eller en 7 måneder gammel mælk derinde?!
Det kan da højst være "pænt/grimt" at se på. For når du bruger udtrykket ulækkert om hatten - betyder det så at "han ville være lækker uden hatten"?
/fook it - 'just a hat ;)
En hat kan være med til at 'ramme' ansigtet ind og dermed gøre en sangers ansigtsudtryk mere indtrængende for publikum.
Er det fordi den sidder lige som Boy Georges i sin tid, at du ligefrem synes det er ulækkert?
For det kan da kun være ulækkert, hvis der samtidig ligger en død kanin eller en 7 måneder gammel mælk derinde?!
Det kan da højst være "pænt/grimt" at se på. For når du bruger udtrykket ulækkert om hatten - betyder det så at "han ville være lækker uden hatten"?
/fook it - 'just a hat ;)
Ronson ⅍ (27615) skrev:Fordi det er unødvendigt og virker ekstremt påtaget.
Er tøj generelt ikke det? Til sommer er tøj unødvendigt, og i sagens natur, noget du tager på. Er du nonstop naturist fra juni til september?
Hængerøven (27616) skrev:Min gamle farfar sagde altid, at folk med for lidt indhold i deres egne liv, fylder på med ligegyldige fordomme.
Pot, meet kettle.
gramps (27621) skrev:Ronson ⅍ (27615) skrev:Fordi det er unødvendigt og virker ekstremt påtaget.
[..]Er du nonstop naturist fra juni til september?
Puha, nye tanker.. nye tanker...
IT-ekspert Yvossen (27622) skrev:gramps (27621) skrev:Ronson ⅍ (27615) skrev:Fordi det er unødvendigt og virker ekstremt påtaget.
[..]Er du nonstop naturist fra juni til september?
Puha, nye tanker.. nye tanker...
Er du også lidt i tvivl om de er gode eller dårlige?
gramps (27621) skrev:Pot, meet kettle.
Du skal da være så velkommen til at påpege hvis jeg fremture med ligegyldige fordomme. Jeg kan ikke lige spotte det hykleriske i det jeg skriver.
Nu var ulækkert måske ikke det mest præcise ord (hence ".." og "?") men det var et af mange ord der poppede op under aftenens ubehag under x factor-udsendelsen.
Jeg bryder mig bare ikke om hipsters og folk i hat. Det er gimmicks.
Du har misforstået tøj. Ja, det kan være varmt om sommeren. Men steder hvor det er 10-20 grader varmere render folk jo heller ikke rundt uden tøj på. Og det er ikke fordi de "ikke kan få det varmt nok".
Jeg bryder mig bare ikke om hipsters og folk i hat. Det er gimmicks.
gramps (27621) skrev:Er tøj generelt ikke det? Til sommer er tøj unødvendigt, og i sagens natur, noget du tager på. Er du nonstop naturist fra juni til september?
Du har misforstået tøj. Ja, det kan være varmt om sommeren. Men steder hvor det er 10-20 grader varmere render folk jo heller ikke rundt uden tøj på. Og det er ikke fordi de "ikke kan få det varmt nok".
gramps (27626) skrev:#27624
Det var ikke dig jeg finder hyklerisk - men når en person siger, at folk med for lidt indhold i deres eget liv fylder på med fordomme, har han så ikke netop selv fyldt på med fordomme? :-)
Jo det kan der vel være noget om, pointen var nu nok mere hvor meget tid / energi man bruger på fordomme, når man snakker om at fylde på, vi har jo alle fordomme :)
Dette er svaret på et dumt spørgsmål jeg selv stillede tidligere ang. FB og CPU-blæseren i Min Mac Mini:
LOL!
Da jeg skiftede CPUen for måneder tilbage, knækkede en af de hvide fjederben selvfølgelig, selvom jeg var EXTREEEEMT forsigtig. Jeg besluttede så at sætte en lille elektronik-bolt i, hvilket var/er ok. Men ligesom hjelmen skal spændes, så skal skruer det også, sjovt nok.
Jeg havde åbenbart været FOR forsigtig, for ikke at ødelægge CPUen, så da jeg skilte den ad for en times tid siden opdagede jeg så at kølepladen ikke sad HELT ned til i det ene hjørne.
Møtrik drejet 2 1/2 omgang, støv fjernet, blæser smurt - Problem solved! - selvom det er lidt spøjst at kun FB fik den til at gå amok. Så Intel har nok et FB-hjørne på chippen - LOL!
Nu spinder FB nede på 2200 RPM i stedet for 3500 :)
LOL!
Da jeg skiftede CPUen for måneder tilbage, knækkede en af de hvide fjederben selvfølgelig, selvom jeg var EXTREEEEMT forsigtig. Jeg besluttede så at sætte en lille elektronik-bolt i, hvilket var/er ok. Men ligesom hjelmen skal spændes, så skal skruer det også, sjovt nok.
Jeg havde åbenbart været FOR forsigtig, for ikke at ødelægge CPUen, så da jeg skilte den ad for en times tid siden opdagede jeg så at kølepladen ikke sad HELT ned til i det ene hjørne.
Møtrik drejet 2 1/2 omgang, støv fjernet, blæser smurt - Problem solved! - selvom det er lidt spøjst at kun FB fik den til at gå amok. Så Intel har nok et FB-hjørne på chippen - LOL!
Nu spinder FB nede på 2200 RPM i stedet for 3500 :)
Clauzii (27628) skrev:
Da jeg skiftede CPUen for måneder tilbage, knækkede en af de hvide fjederben selvfølgelig, selvom jeg var EXTREEEEMT forsigtig.
Undskyld. (Hvilken en af mini'erne var det?)
Clauzii (27630) skrev:Den fra Hunter, så jeg tror også du snakkede noget om et bøjet ben :)
Ja, satte selv en anden CPU i den, for så at konstatere at der åbenbart er 117 udgaver af C2D, og så sætte den gamle i igen. Det ene ben havde fået lidt tæsk ;)
Qw_freak (27633) skrev:Hvor finder jeg den billigeste lovlige udgave af Windows 7 eller 8.1?
http://www.g2play.net/category/13816/windows-7-pro... sådan noget?
Qw_freak (27633) skrev:Hvor finder jeg den billigeste lovlige udgave af Windows 7 eller 8.1?
Jeg er leveringsdygtig i W7 Pro stickers
Qw_freak (27644) skrev:Dig eller TB?
Du kan prøve med mig først... *wink*
Du ved hvor du finder mig. *wink* *wink*
Qw_freak (27642) skrev:PHP-Ekspert Thoroughbreed (27636) skrev:Jeg er leveringsdygtig i W7 Pro stickers
Gief. :)
Hvad skal du have for sådan en?
+1
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.