mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
En af mine HDD har konstant aktivitet. 2 sekunders stille og rolig aktivitet, så 2 sekunders stilhed, så det samme. Det er konstant, starter ved boot og er der altid, i BIOS, når windows er startet, etc, jeg har spurgte google men google vidste ikke noget.
HALP?!
Skal lige sige, at windows ikke viser at der er diskaktivitet, når jeg glor på processerne.
HALP?!
Skal lige sige, at windows ikke viser at der er diskaktivitet, når jeg glor på processerne.
Ronson ⅍ (27302) skrev:Og hvorfor kan det ikke fås nogen steder længere?
En kiosk i Viborg har dem, så deeet!
Har i dag modtaget en Nexus Player med posten, men da den er bestilt fra USA har jeg ikke lige tænkt på at få en omformer til stikket, så den passer i danske stik. Har dog fundet en Samsung adapter med 12V og 2A hvor Nexus Player skal have 12V og 1.5A, 18W.
Vil output på 12V og 2A godt kunne fungere med input på 12V og 1.5A? Justere adapteren ned til 1.5A eller giver den konstant 2A?
Vil output på 12V og 2A godt kunne fungere med input på 12V og 1.5A? Justere adapteren ned til 1.5A eller giver den konstant 2A?
Umiddelbart ville jeg tro det ville virke fint, da det er max output.
Meen, måske en god idé lige at vente på en der ved noget :P
Jeg plejer dog bare med fx. ladere til min telefon at putte dem i, uden at tjekke hvad der sidder i den anden ende først, 2A "ipad" omformere fx. virker fint i telefonen.
Umiddelbart ville jeg tro det ville virke fint, da det er max output.
Meen, måske en god idé lige at vente på en der ved noget :P
Jeg plejer dog bare med fx. ladere til min telefon at putte dem i, uden at tjekke hvad der sidder i den anden ende først, 2A "ipad" omformere fx. virker fint i telefonen.
Der er ikke noget problem i at bruge en strømadapter der kan levere flere ampere end der skal bruges, det modsatte er langt værre.
Afhængig hvad det er for et strømstik skal du dog være opmærksom på polariteren - f.eks. ved DC-stik:
http://www.cyberpowersystems.com/images/faqs/phnsv...
Men hvad hedder det så?
Der er ikke noget problem i at bruge en strømadapter der kan levere flere ampere end der skal bruges, det modsatte er langt værre.
Afhængig hvad det er for et strømstik skal du dog være opmærksom på polariteren - f.eks. ved DC-stik:
Men hvad hedder det så?
Ronson ⅍ (27306) skrev:#27304
Great!
Ville det her evt gå?
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1021147/1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1021147/2.jpg
Mark "Mapple TV" Jensen
Kære dejlige newz.dk-nørder, jeg har brug for noget hjælp. En kollega ejer et Apple TV, Mac. Hun ønsker sig et lager løsning til hendes DVD-film, dokumenter og billeder.
Hun vil gerne have en mulighed for at afspille filmene på hendes Apple TV uden brug af Mac eller iPhone. Hun vil gerne have en løsning hvor hun bare kan vælge filmene med fjernbetjeningen til Apple TV og så skal det spille.
Samtidig, så skal lager løsningen have en form for redundans muligvis i form af RAID til sikring af hendes billeder og dokumenter uden at de skal fylde på hendes egen PC.
Har Apple selv noget der kan opfylde disse krav eller skal hun kigge efter en 3. part NAS?
Hvad kan Apple TV afspille? Hvis hun gemmer filmene som h264 MKV fra Handbrake, vil den kunne afspille det fra et delt drev eller skal der transcoding ind over?
Kære dejlige newz.dk-nørder, jeg har brug for noget hjælp. En kollega ejer et Apple TV, Mac. Hun ønsker sig et lager løsning til hendes DVD-film, dokumenter og billeder.
Hun vil gerne have en mulighed for at afspille filmene på hendes Apple TV uden brug af Mac eller iPhone. Hun vil gerne have en løsning hvor hun bare kan vælge filmene med fjernbetjeningen til Apple TV og så skal det spille.
Samtidig, så skal lager løsningen have en form for redundans muligvis i form af RAID til sikring af hendes billeder og dokumenter uden at de skal fylde på hendes egen PC.
Har Apple selv noget der kan opfylde disse krav eller skal hun kigge efter en 3. part NAS?
Hvad kan Apple TV afspille? Hvis hun gemmer filmene som h264 MKV fra Handbrake, vil den kunne afspille det fra et delt drev eller skal der transcoding ind over?
IT-ekspert Yvossen (27314) skrev:Mark "Mapple TV" Jensen
En NAS med iTunes bibliotek kan klare det hele. 2 diske = Raid 1 + iTunes bibliotek kan afspille direkte til Apple TV.
Hånter (27316) skrev:En NAS med iTunes bibliotek kan klare det hele. 2 diske = Raid 1 + iTunes bibliotek kan afspille direkte til Apple TV.
Så, det skal være 3. part NAS? Er det nødvendigt med transcoding af nogen art? Synology påstår at man skal have deres play-edition for at kunne afspille 1080p til Apple TV derfra.
IT-ekspert Yvossen (27317) skrev:Hånter (27316) skrev:En NAS med iTunes bibliotek kan klare det hele. 2 diske = Raid 1 + iTunes bibliotek kan afspille direkte til Apple TV.
Så, det skal være 3. part NAS? Er det nødvendigt med transcoding af nogen art? Synology påstår at man skal have deres play-edition for at kunne afspille 1080p til Apple TV derfra.
Hvis hun skal have backup etc. - så kan man vel lige så godt gøre det ordentligt?
Jeg afspiller 1080p fra min Qnap 219p+II - godt nok har jeg selv transcoded alle film inden, men jeg ved faktisk ikke om det er nødvendigt.
Hånter (27318) skrev:Hvis hun skal have backup etc. - så kan man vel lige så godt gøre det ordentligt?
Jeg afspiller 1080p fra min Qnap 219p+II - godt nok har jeg selv transcoded alle film inden, men jeg ved faktisk ikke om det er nødvendigt.
Hvad er dine film encoded i? Container? Codec (Video/Audio)?
IT-ekspert Yvossen (27319) skrev:Hånter (27318) skrev:Hvis hun skal have backup etc. - så kan man vel lige så godt gøre det ordentligt?
Hvad er dine film encoded i? Container? Codec (Video/Audio)?
Til .mp4 format - en container.
Mark "Hul på den trådløse ledning" Jensen
Kærestens bærbare computer er begyndt at miste pakker og have stor forsinkelse på det trådløse. Alle andre enheder på netværket, både trådløs og kablet, kører fint.
Jeg har prøvet at geninstallere WiFi driveren.
Jeg har prøvet at genstarte netværksudstyr.
Jeg har prøvet at recover til en ældre fungerende disk backup.
For mig virker det næsten som om at det er et problem enten med WiFi kortet eller antennen.
Der virker også til at være periodiske udfald, så nettet er ustabilt/sløvt konstant, med udfald i 10-20 sekunders perioder.
En anden observation var også at der vi var hos mine forældre, så var problemet ikke så tydeligt. De har samme AP som vi selv har og den kører samme firmware. En forskel er dog at hvor vi selv bor, der er mange naboer og trådløse netværk på 2,4 GHz båndet. Hos mine forældre, der er tæt på ingen ud over deres.
Kærestens bærbare computer er begyndt at miste pakker og have stor forsinkelse på det trådløse. Alle andre enheder på netværket, både trådløs og kablet, kører fint.
For mig virker det næsten som om at det er et problem enten med WiFi kortet eller antennen.
Der virker også til at være periodiske udfald, så nettet er ustabilt/sløvt konstant, med udfald i 10-20 sekunders perioder.
En anden observation var også at der vi var hos mine forældre, så var problemet ikke så tydeligt. De har samme AP som vi selv har og den kører samme firmware. En forskel er dog at hvor vi selv bor, der er mange naboer og trådløse netværk på 2,4 GHz båndet. Hos mine forældre, der er tæt på ingen ud over deres.
Hvor mange AP'er er der?
Jeg har mange problemer med mit 2.4GHz herhjemme og bruger det faktisk ikke rigtig mere, netop da jeg kan se 71 andre AP'er, når jeg søger.
Der er simpelthen så meget støj på nettet, at det gør det ret umuligt at sende data særlig hurtigt og rammer max 10mbps.
Jeg har mange problemer med mit 2.4GHz herhjemme og bruger det faktisk ikke rigtig mere, netop da jeg kan se 71 andre AP'er, når jeg søger.
Der er simpelthen så meget støj på nettet, at det gør det ret umuligt at sende data særlig hurtigt og rammer max 10mbps.
Router maybe?
Hvor gammel er den?
Min WRT610N v2 var næsten brændt ud her for et par måneder siden. 5GHz havde også sværere og sværere ved at række ind i soveværelset.
Det ville i al fald være det letteste at prøve at skifte ud, tror jeg.
Hvor gammel er den?
Min WRT610N v2 var næsten brændt ud her for et par måneder siden. 5GHz havde også sværere og sværere ved at række ind i soveværelset.
Det ville i al fald være det letteste at prøve at skifte ud, tror jeg.
IT-ekspert Yvossen (27325) skrev:ASUS RT-N66U
Den har jeg hørt meget godt om. Har svært ved at tro at routeren er problemet.
Hvor gammel er din kærestes computer? Det kunne ske at det er en løs forbindelse. Prøv at vippe skærmen (der plejer de at sætte antennen) i forskellige vinkler og se om det gør en forskel. Ellers kan det være firmwaren som ikke kan håndtere al den støj. Jeg går ud fra at din kæreste har Windows på sin computer. Installer HwInfo og søg på netværkskortet efter kendte problemet.
Ronson ⅍ (27306) skrev:#27303
Men hvad hedder det så?
http://goo.gl/fkvzHY
og
http://goo.gl/cmhR4O
Sidste nævnte ved jeg ikke om de stadig laver.
Til Ronson:
Har du stadig Foodman og Europaspillet liggende?
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=15&...
Har du stadig Foodman og Europaspillet liggende?
http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=15&...
IT-ekspert Yvossen (27321) skrev:Mark "Hul på den trådløse ledning" Jensen
Jeg fandt et Intel Wireless-N 7260 netkort i gemmerne og satte det i. Da jeg skulle hente driveren, så fandt jeg ud af at Service Pack 1 ikke var installeret på computeren, så den blev også installeret. Jeg ved ikke om det er netkortet der løste problemet eller om det var SP1, men computeren virker nu, plus den har fordoblet sin trådløse båndbredde, så det er vel bare dobbelt-godt.
De vil have dokumentation på hvad de kalder et kabel.
Jeg sender fakturaen på det USB-endoskop der er i pakken.
De svarer "det er ikke et kabel".
http://peecee.dk/uploads/122014/sku_255958_1.jpg
Hvordan finder jeg linjer med alle andre tegn end
Jeg har prøvet
men den returnere en masse linjer med ÆØÅ i, f.eks.:
og jeg er i tvivl om det er et problem med utf-8-encoding eller mærkelige tegn jeg ikke kan se.
Hvis jeg prøver udtrykket på regexr.com på råteksten så matcher den ikke.
Also, PHP fejler hvis jeg bruger /u-paramteren med det udtryk.
a-zA-Z0-9æøåÆØÅÄÖ´'%<>"\/ !?=-:.,;+&\t\n\rmed php?
Jeg har prøvet
if (preg_match('/([^a-zA-Z0-9æøåÆØÅÄÖ´\'%<>"\/ !?=\-:.,;+&\t\n\r])/i', $line)) {
men den returnere en masse linjer med ÆØÅ i, f.eks.:
<Description>10 KG LETVÆGT GAS INDHOLD</Description>
og jeg er i tvivl om det er et problem med utf-8-encoding eller mærkelige tegn jeg ikke kan se.
Hvis jeg prøver udtrykket på regexr.com på råteksten så matcher den ikke.
Also, PHP fejler hvis jeg bruger /u-paramteren med det udtryk.
Ronson ⅍ (27334) skrev:De vil have dokumentation på hvad de kalder et kabel.
Hvor har du købt det henne?
/teknisk set har de iøvrigt ret, det er et kabel med bestemt funktionalitet - og dermed ikke bare et kabel. Det må være den tolkning de har gang i.
Nogen der kan anbefale DAB radio der også kan tage imod musik fra Bluetooth?
Et genkendeligt mærke ville være at foretrække, og den skal kunne håndtere Die MF Die uden at man brækker sig over lydkvalitet.
Et genkendeligt mærke ville være at foretrække, og den skal kunne håndtere Die MF Die uden at man brækker sig over lydkvalitet.
Har været inde og kigge på deres enheder, der var vidst en enkelt eller 2. (Har selv en Pure Twilight stående derhjemme, virker super godt.)
Denne FX:
http://www.pure.com/dk/product/evoke-d4-with-bluet...
Men jeg frygter at der er et kompromis et sted, i og med den kan drives af batterier.
http://www.pure.com/dk/product/evoke-d4-with-bluet...
Men jeg frygter at der er et kompromis et sted, i og med den kan drives af batterier.
Jeg har en squeezebox radio med en batterypack (indmaden er formentlig en bunke genopladelige AAA'er) og den har en god lyd. Så det er skam muligt. Men der er vist også en tweeter i, synes jeg kan skimte to højttalere.
edit: "¾-inch high-definition, soft-dome tweeter and 3-inch high-power, long-throw woofer"
edit: "¾-inch high-definition, soft-dome tweeter and 3-inch high-power, long-throw woofer"
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.