mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Mark Jensen er Mongol Til Excel
Jeg prøver at lave en ret simpel (antager jeg?) funktion i excel.
Jeg har en række data der siger:
Den simple funktion jeg gerne vil have er, at jeg skriver værdi ind i et felt , der så hente data fra A og spytter B ud, altså:
Hvis mellem 16,7 og 18,1 = 830
Hvis mellem 15,4 og 16,6 = 1100
Jeg antager at den funktion findes, men at jeg bare ikke er nok indsat i Excel til at fatte det.
(derefter skal den funktion så kunne fungere i en table, der sidder i et Worddokument, men om det overhovedet er muligt er jeg ikke kommet til...)
Halp.
Jeg prøver at lave en ret simpel (antager jeg?) funktion i excel.
Jeg har en række data der siger:
A: B:
18,2-19,9 = 560
16,7-18,1 = 830
15,4-16,6 = 1100
Den simple funktion jeg gerne vil have er, at jeg skriver værdi ind i et felt , der så hente data fra A og spytter B ud, altså:
Hvis mellem 16,7 og 18,1 = 830
Hvis mellem 15,4 og 16,6 = 1100
Jeg antager at den funktion findes, men at jeg bare ikke er nok indsat i Excel til at fatte det.
(derefter skal den funktion så kunne fungere i en table, der sidder i et Worddokument, men om det overhovedet er muligt er jeg ikke kommet til...)
Halp.
Er der nogen der ved hvor det er billigst at se de forskellige Discovery-kanaler, NGC osv. over nettet?
Er ikke interesseret i at betale alt for meget for kanalaer jeg alligevel ikke vil bruge/se.
Er ikke interesseret i at betale alt for meget for kanalaer jeg alligevel ikke vil bruge/se.
Zombie Steve Jobs (25153) skrev:probrem sorved.
Hvad var løsningen så??
(udover at du skal bruge 2 kolonner til at definere min og max værdier i et interval).
Zombie Steve Jobs (25157) skrev:DERP!
I lol'd
Mark Damp-barn Jensen
Jeg har sølle 60 GB fri på min SSD, da det er en af de mindre - og nu tænker jeg så. Hvilke(t) spil skal jeg installere på SSD'en? Altså, er der nogle spil hvor man vil kunne mærke forskel på ydelsen?
Nu tænker jeg selvfølgelig Baldurs Gate-ish, da den jo loader areas i tide og utide, men omvendt - så er det spil efterhånden så gammelt, at det slet ikke er nødvendigt o_O
Folk der gider hjælpe, kan jo se mine spil på det dersens Steam
didriksen86 (25159) skrev:Dem du bruger mest? ;)
Det er svært - for spiller ikke særligt længe af gangen ...
Fjolle (25160) skrev:Skal man ... spille sine Steam spil?
Troede at det var ligesom magic kort hvor man bare skal samle på dem.
Nu er du fjollet :P
Fjolle (25160) skrev:Troede at det var ligesom magic kort hvor man bare skal samle på dem.
Sjovt at den kommentar skulle komme mens der er to større turneringer igang :)
Så lige lidt af en semifinale igår og kunne ikke genkende et eneste kort fra da jeg selv spillede, 12 år siden nu :)
Mark "Exhcange 2011" Jensen,
Min kære IT-afdeling giver mig lange løg. NÅR jeg opretter en bruger på vores server (Win 2011 + XP klienter), så fatter den ikke at gemme brugernes indstillinger, når der bliver skiftet computere.
Dette vil sige:
Ny Bruger logger ind på Computer 1, sætter alting op for første gang (skifter password, laver undermapper i Outlook etc.) arbejder i et par timer og logger af igen.
Dagen derpå logger Ny Bruger ind på Computer 2, hvor alting skal laves forfra - HVORFOR GEMMER DEN DET IKKE?!?!
Min kære IT-afdeling giver mig lange løg. NÅR jeg opretter en bruger på vores server (Win 2011 + XP klienter), så fatter den ikke at gemme brugernes indstillinger, når der bliver skiftet computere.
Dette vil sige:
Ny Bruger logger ind på Computer 1, sætter alting op for første gang (skifter password, laver undermapper i Outlook etc.) arbejder i et par timer og logger af igen.
Dagen derpå logger Ny Bruger ind på Computer 2, hvor alting skal laves forfra - HVORFOR GEMMER DEN DET IKKE?!?!
Jeg gættede bare på Small Business Server fordi du skrev Exchange 2011 :)
Der er så vidt jeg husker en grænse på 75 brugere for sådan en server, så det er nok ikke sådan en.
Man sætter Roaming Profiles op i AD/Group Policy, men det er ikke noget man "bare" lige ændrer, man bliver nød til at planlægge det lidt.
http://www.grouppolicy.biz/2010/08/best-practice-r...
http://blogs.technet.com/b/askds/archive/2008/06/3...
Der er så vidt jeg husker en grænse på 75 brugere for sådan en server, så det er nok ikke sådan en.
Man sætter Roaming Profiles op i AD/Group Policy, men det er ikke noget man "bare" lige ændrer, man bliver nød til at planlægge det lidt.
http://www.grouppolicy.biz/2010/08/best-practice-r...
http://blogs.technet.com/b/askds/archive/2008/06/3...
IT-ekspert Yvossen (25170) skrev:#25169
Fandt dine IT-folk fejlen? Hvis ja og hvis det var ud fra det du har fået herfra, så ville jeg skamme mig som IT-mand. Sådan en handelselev skal ikke rette på mig!
De kigger på det. Jeg skal nok vende tilbage, når jeg har fået svar fra dem.
Mark Jensen har købt ny skærm
Jeg har, i et anfald af impulskøbslyst, købt mig en 27" skærm fra Korea.
De mener ikke, at mit AMD HD5750 kort kan trække skærmen (manglende DVI-D udgang antageligvis), så jeg er nok desværre nødt til at købe et nyt grafikkort også.... :D
Jeg er dog ikke interesseret i at betale en formue, da mit spilforbrug begrænser sig til LoL, Walking Dead og andre småspil.
Med andre ord - hvilket grafikkort skal jeg købe til under 1.000 kroner?
Et AMD 7770?
Jeg har, i et anfald af impulskøbslyst, købt mig en 27" skærm fra Korea.
De mener ikke, at mit AMD HD5750 kort kan trække skærmen (manglende DVI-D udgang antageligvis), så jeg er nok desværre nødt til at købe et nyt grafikkort også.... :D
Jeg er dog ikke interesseret i at betale en formue, da mit spilforbrug begrænser sig til LoL, Walking Dead og andre småspil.
Med andre ord - hvilket grafikkort skal jeg købe til under 1.000 kroner?
Et AMD 7770?
IT-ekspert Yvossen (25175) skrev:#25174
Har dit grafikkort ikke DisplayPort? Eller er det fordi du skal bruge DVI-D dual-link?
Jo - jeg synes bare at jeg har læst, at man skal have en "aktiv" adapter før det virker.
Men nu må vi se. Hvis det virker med mit nuværende kort, er der jo ingen grund til at skifte :D
Clauzii (25173) skrev:Hvorfor hopper newz.dk ikke ned til nyeste indlæg selvom der er "#new" med i adresselinien?
Ingen problemer her.
Jeg har nogle gange problemer, men jeg kan ikke lige huske hvornår det virker og hvornår det ikke gør
Det er vel for at man bliver i toppen, og ser reklamen. Dem der bruger adblocker ser ikke reklamen, men hopper heller ikke frem til #new?
Det er vel for at man bliver i toppen, og ser reklamen. Dem der bruger adblocker ser ikke reklamen, men hopper heller ikke frem til #new?
PHP-Ekspert Thoroughbreed (25181) skrev:#80
Det må være derfor så.
--
Bukker og takker for jeres svar. Der er en virtuel pakke brunkager på vej til jer :)
Hos mig går den altså også ned til #new(z) selvom jeg har tråden som overvåget (selvfølgelig kun hvis der er nye indlæg)
Under Network Connections: Vælg den forbindelse du vil sætte DNS server for, højreklik og vælg Properties, dobbeltklik på Internet Protocol Version 4, udfyld DNS i bunden af vinduet.
http://sdrv.ms/1jdAZgU
http://sdrv.ms/1jdAZgU
IT-ekspert Yvossen (25189) skrev:#25188
Når han skriver "per netværk" så vil jeg tro han mener f.eks. specielt DNS til dit "Yehaa"-netværk og så en anden DNS til netværk-X og netværk-Y.
Lige præcis, når jeg f.eks. er på arbejde og alt går igennem deres systemer etc vil jeg gerne bruge default DNS, hvorimod derhjemme vil jeg gerne bruge en alternativ, og mit skralde modem/router fra min ISP kan ikke sætte DNS uden man laver static IP, hvilket er lidt fjollet når man har en dynamic forbindelse.
... de kære IT-medarbejdere.
Jeg har et program, som hvergang der kommer en ændring/opdatering i programmet (det kører som en count-down, hvor der kommer ændringer hvert ca. 45 sekund), "stjæler" fokus fra det man sidder og arbejder med.
Er der nogen "work-around" til dette, så det ikke længere stjæler billedet?
Jeg har et program, som hvergang der kommer en ændring/opdatering i programmet (det kører som en count-down, hvor der kommer ændringer hvert ca. 45 sekund), "stjæler" fokus fra det man sidder og arbejder med.
Hånter (25196) skrev:... de kære IT-medarbejdere.
Holy Fucking Shit det lyder belastende...
Why not uninstall?
Qw_freak (25197) skrev:Hånter (25196) skrev:... de kære IT-medarbejdere.
Holy Fucking Shit det lyder belastende...
Why not uninstall?
Fordi programmet er essentielt for mit arbejd.e.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.