mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Fjolle (24900) skrev:Hvordan skulle man ellers vide hvornår det er sjovt..
Pauserne gør det bizart som fanden!IT-ekspert Yvossen (24901) skrev:#24900
Det er stadig sjovt, dog er pauserne lidt underlige. :) Det havde jeg nu også lagt mærke til inden dette klip, hvem har dog en samtale med så mange pauser i?!
Er det fordi fiktive Leonard's fiktive kæreste har større bryster end din fiktive kæreste? :)
Haha, nah, det er hans nedladende arrogance, han trænger til en masse lussinger. Min fiktive kæreste er Angelina Jolie anno Foxfire.
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24904) skrev:#03
Leonard er den mest "normale", ergo den nørderne mindst kan lide.
Tror mit problem er, at han er en lille lort, der altid vinder, som elefanten i Disneyfilm eller skildpadden eller whatever. I have my issues.
Sheldon er jo bare totalt socialt retarderet, hvilket den lade lille lort udnytter til fulde.
/ja, vi diskutere en flok fiktive skodmennesker. What has the world come to.
Er holdt lidt op med at interessere mig for det show. synes godt nok den sidste sæson har været elendigt.
en omgang 'meh'
en omgang 'meh'
SlettetBruger (24906) skrev:Er holdt lidt op med at interessere mig for det show. synes godt nok den sidste sæson har været elendigt.
en omgang 'meh'
Ser det heller ikke. Ser faktisk ikke noget, nu hvor BB er slut. Genser Sopranos. Derefter Six Feet Under, så... ja... hvad ved jeg?!
Der er fanneme så mange serier, Walking Dead er dog i gang igen, men det er også lidt "meh".
Enig. Jeg er så træt af mængden af uintelligens hos karakterende i Walking Dead. Generelt er hændelserne også urealistiske/usandsynlige. (Taget med helikopteren fx)
Vi holder med zombierne derhjemme.
Men... Det er en serie om zombier? Skal det ikke være urealistisk?SlettetBruger (24908) skrev:Enig. Jeg er så træt af mængden af uintelligens hos karakterende i Walking Dead. Generelt er hændelserne også urealistiske/usandsynlige. (Taget med helikopteren fx)
Magten (24909) skrev:Men... Det er en serie om zombier? Skal det ikke være urealistisk?SlettetBruger (24908) skrev:Enig. Jeg er så træt af mængden af uintelligens hos karakterende i Walking Dead. Generelt er hændelserne også urealistiske/usandsynlige. (Taget med helikopteren fx)
Det er forskel på urealisme og realisme inden for rammehistorien.
Hollywood og de amerikanske serier er MESTRE i at bygge en ramme for historien op og så ellers bryde den gang på gang på gang...
Jeg har en debian bandit, som jeg skal have sat til aldrig at slukke skærmen (max timeout er 1 time)
Nogen anelse om hvordan man gør det?
DDG hjælper mig ikke :( (prøver lige google for second opinion"
Nogen anelse om hvordan man gør det?
DDG hjælper mig ikke :( (prøver lige google for second opinion"
Efter at have opdateret til Windows 8.1 virker højreclicks menuerne på taskbaren ikke længere for 3. parts programmer.
F.eks. hvis Spotify spiller og jeg højreclicker og vælger "Quit Spotify" sker der ingenting (men kan godt lukke inde fra Spotify).
Det samme for Putty hvis jeg prøver at åbne en gemt session, så sker der heller intet når jeg åbner den på den måde.
Explorer, Notepad og Word virker derimod fint når jeg prøver at åbne henholdsvis foldere og seneste dokumenter.
F.eks. hvis Spotify spiller og jeg højreclicker og vælger "Quit Spotify" sker der ingenting (men kan godt lukke inde fra Spotify).
Det samme for Putty hvis jeg prøver at åbne en gemt session, så sker der heller intet når jeg åbner den på den måde.
Explorer, Notepad og Word virker derimod fint når jeg prøver at åbne henholdsvis foldere og seneste dokumenter.
Hvordan jeg får det fixet, om nogen har prøvet det samme eller bare lidt feedback hvis man har idéer.
Det er ikke så svært at udlede hvad jeg vil når vi er i tråden for dumme spørgsmål, selvom jeg måske ikke fik formuleret det helt godt i de sene nattetimer. Hvis det her er niveauet kan jeg godt forstå Newz bliver mindre og mindre aktivt.
Det er ikke så svært at udlede hvad jeg vil når vi er i tråden for dumme spørgsmål, selvom jeg måske ikke fik formuleret det helt godt i de sene nattetimer. Hvis det her er niveauet kan jeg godt forstå Newz bliver mindre og mindre aktivt.
Hvorfor virker min IE (32 og 64 bit) ikke på Win7? Har forsøgt alt, jeg kunne google mig frem til, der sker intet, det er ikke det store tab, skypelogin skal køres i legacy mode (og det er FANNEME til grin) men steam spasser ud i store.
Det er en relativt clean install, vi taler mindre end to måneder.
Det er en relativt clean install, vi taler mindre end to måneder.
fjols (24917) skrev:Jeg havde et lignende problem. IE crashede hver gang det startede op.
Kan du starte IE i safe mode?
Jeg mindes mit problem skyldes et defekt plugin eller også blev det løst da jeg opdaterede IE. Tjek evt. om maskinen er fuldt opdateret.
Har jeg egentlig ikke testet. Det må jeg gøre, når jeg er hjemme.
Nogen der kender et godt benchmark software der tester overall performance?
Har tidligere brugt NovaBench, men det understøtter ikke SSD Diske.
Har tidligere brugt NovaBench, men det understøtter ikke SSD Diske.
Onkel Ignota er efterhånden blevet en halvgammel mand, der sommetider gerne vil i byen på en afslappet, mindre dødsdrukagtig, men stadig relativt billig, måde. Altså ikke noget med dunkende musik, der vibrerer i milten, afblegede, tyggegummityggende trunter, som er tommere i hovedet end Henrik og pumpede Benjaminer, hvis eneste formål med at møde op er at gå i alfa-mode og rage uklar med alt og alle.
Ingen knive, ingen vold og en afslappet stemning med billige fadøl og glade mennesker.
Men hvor i KBH finder jeg dét?
De billige steder, jeg plejer at frekventere, er klientelet ualmindeligt broget og ved 1-tiden er stemningen som regel så ond, at jeg ender med at rode mig ud i 4-5 højlydte konflikter, før jeg når det sidste tog sydpå. Og jo, det har da helt bestemt også sin charme, men jeg magter det bare ikke i dag. Jeg magter det ikke, siger jeg!
Also, jo færre tykke trunter, jo bedre.
Ingen knive, ingen vold og en afslappet stemning med billige fadøl og glade mennesker.
Men hvor i KBH finder jeg dét?
De billige steder, jeg plejer at frekventere, er klientelet ualmindeligt broget og ved 1-tiden er stemningen som regel så ond, at jeg ender med at rode mig ud i 4-5 højlydte konflikter, før jeg når det sidste tog sydpå. Og jo, det har da helt bestemt også sin charme, men jeg magter det bare ikke i dag. Jeg magter det ikke, siger jeg!
Also, jo færre tykke trunter, jo bedre.
Det' skægt - jeg har boet på Frederiksberg, men jeg har aldrig været på værtshus dér. Endestationen virkede som et meget lille sted, hvor gulvet klistrede, og det ville nok være lige snusket nok for det selskab, jeg har tiltrukket mig i aften. Men jeg holder som bekendt næsten ligeså meget af Frederiksberg, som jeg holder af gymnasiepiger, så det er helt sikkert en mulighed. Hvordan er prislejet?
Det lå engang et retro-80'er-sted med karaoke på Finsensvej, som så vældigt spændende ud udefra, men jeg nåede aldrig derind, før de lukkede. Det er jeg stadig ked af.
Det lå engang et retro-80'er-sted med karaoke på Finsensvej, som så vældigt spændende ud udefra, men jeg nåede aldrig derind, før de lukkede. Det er jeg stadig ked af.
Prislejet er rimeligt og som regel billigt - de skal jo tjene penge på gymnasiefolkene så de kan ikke tage for meget for drikkevarerne.
Jeg kan ikke huske navne på nogen af stederne da det som regel har været hyggeligt nok til at forårsage hukommelsestab.
Der er som regel også mulighed for at få spillet lidt terninger eller dart hvis man, som jeg, er til den slags.
Jeg kan ikke huske navne på nogen af stederne da det som regel har været hyggeligt nok til at forårsage hukommelsestab.
Der er som regel også mulighed for at få spillet lidt terninger eller dart hvis man, som jeg, er til den slags.
Magten (24924) skrev:Værtshuse på Frederiksberg kan anbefales, hvis du ikke har noget imod det er gymnasietrunter. Nu er Endestationen jo lukket, men ellers ligger der nogle stykker omkring Frb. Centeret som er ganske fine.
En af mine venner mistede sin mødom til en dame han mødte på endestationen. Det var i en kæmpe brandert og vi var alle flade af grin da vi så hvad han havde støvet op. Det var ved første åsyn (der var ikke rigtigt nogen der kunne huske så klart) en trunte på den kedelige side af de halvtreds og vi syntes jo at det var fantastisk at min ven skulle miste sin mødom til en milf med spandevis af erfaring. Det viste sig så at min ven, da han kom hjem til sin erobring, havde peget på et billede af nogle børn og spurgt hvem det var, og det viste sig at det var hendes børnebørn. Så ja, han mistede sin mødom til en bedstemor af den hærgede slags, på cafe endestationen. Hun var dælme styg at se på, da jeg dagen efter gik tilbage til Endestationen for at få syn for sagen...
Jeg kan varmt anbefale Cafe Endestationen.
Nå jeg havde jo egentligt et spørgsmål.
Mine forældres pc er nederen. Den kører Windows 7 Pro. Den starter en række programmer op ved opstart, bl.a. Outlook, Excel, Windows fax og scanner, Google Earth m. fl. Jeg har forsøgt dette: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/w... men det virker ikke. Jeg ville være ked af at skulle geninstallere Office, da det før har vist sig at være nederen i forhold til at bevare diverse mails. Og det er jo ikke det egentlige problem. Halp?
Mine forældres pc er nederen. Den kører Windows 7 Pro. Den starter en række programmer op ved opstart, bl.a. Outlook, Excel, Windows fax og scanner, Google Earth m. fl. Jeg har forsøgt dette: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/w... men det virker ikke. Jeg ville være ked af at skulle geninstallere Office, da det før har vist sig at være nederen i forhold til at bevare diverse mails. Og det er jo ikke det egentlige problem. Halp?
SlettetBruger (24933) skrev:er det ikke bare at fjerne dem fra "startup" folderen i start menuen?
Well, der var de jo ikke, men jeg fandt ud af det.
Det var selvfølgelig hhv. Acer Powersaver, Smartboot, eLock Management og Backup Manager der skulle fjernes.
Go figure.
snesman (24934) skrev:SlettetBruger (24933) skrev:er det ikke bare at fjerne dem fra "startup" folderen i start menuen?
Well, der var de jo ikke, men jeg fandt ud af det.
Det var selvfølgelig hhv. Acer Powersaver, Smartboot, eLock Management og Backup Manager der skulle fjernes.
Go figure.
Branding FTW!
Sysser driller, for han ved godt, at onkel Ignota var alt andet end imponeret over Smalle Pub. Kedeligt og klaustrofobisk - men hey, de får en halv stjerne for at have både Myretuen og Matador. Til gengæld bliver der trukket en halv stjerne fra for at have placeret dartskiven lige over stedets absolut mest velbesøgte bord, så den ville være umulig at bruge, selv hvis man havde interesse i at spille dart. Og så får de fratrukket yderligere tre stjerner for kun at være blevet besøgt af to damer, som ovenikøbet var noget nær byens klammeste.
Vi drak en enkelt øl og et shot tequila, før vi hastigt rykkede videre.
Efter Smalle Pub, som intet rettænkende menneske ville besøge mere end én gang, satte vi kursen mod The Moose. Det var ikke med min gode vilje, det er helt sikkert. Men undervejs fik jeg mulighed for at indtage et par shots på en mere end almindeligt proppet Sjus Bar. Der var også denne gang op til flere søde, unge damer. "Musikken" var dog alt, alt for høj og man bliver hurtigt træt af at glo på unge mennesker i lysende Tuborg-nissehuer.
The Moose var, som forventet, lort med lort på. Klamme backpackerkællinger med hår under armene og svedpletter under patterne. The Moose er sådan et sted, man får fladlus bare af at tænke på at gå ind. Eftersigende skulle stedet være meget populært blandt udvekslingsstudenter. Det er bare ærgerligt, at de allesammen kommer fra lande, hvor overskæg er den mest populære damemode. Føj for helvede, aldrig igen.
Herefter hookede vi op med nogle gamle venner på The Social. Der har muligvis været damer - jeg husker det dårligt - de næste par timer er lidt slørede. På et tidspunkt sad jeg på en bænk ved nogle poolborde. Det var indenfor. Jeg havde lige været udenfor. Så vi var nok rykket videre. Hvorhen aner jeg ikke.
Tågen fortager sig lidt, da jeg sidder i toget og smalltalker med to unge damer, som havde antastet mig. Jeg husker, at særligt den ene gjorde heftige forsøg på at flirte, mens vi sad og talte om, hvordan de oplevede livet i 9. klasse og jeg tænker, at jeg virkelig burde have købt en Cocio til turen...
Vi drak en enkelt øl og et shot tequila, før vi hastigt rykkede videre.
Efter Smalle Pub, som intet rettænkende menneske ville besøge mere end én gang, satte vi kursen mod The Moose. Det var ikke med min gode vilje, det er helt sikkert. Men undervejs fik jeg mulighed for at indtage et par shots på en mere end almindeligt proppet Sjus Bar. Der var også denne gang op til flere søde, unge damer. "Musikken" var dog alt, alt for høj og man bliver hurtigt træt af at glo på unge mennesker i lysende Tuborg-nissehuer.
The Moose var, som forventet, lort med lort på. Klamme backpackerkællinger med hår under armene og svedpletter under patterne. The Moose er sådan et sted, man får fladlus bare af at tænke på at gå ind. Eftersigende skulle stedet være meget populært blandt udvekslingsstudenter. Det er bare ærgerligt, at de allesammen kommer fra lande, hvor overskæg er den mest populære damemode. Føj for helvede, aldrig igen.
Herefter hookede vi op med nogle gamle venner på The Social. Der har muligvis været damer - jeg husker det dårligt - de næste par timer er lidt slørede. På et tidspunkt sad jeg på en bænk ved nogle poolborde. Det var indenfor. Jeg havde lige været udenfor. Så vi var nok rykket videre. Hvorhen aner jeg ikke.
Tågen fortager sig lidt, da jeg sidder i toget og smalltalker med to unge damer, som havde antastet mig. Jeg husker, at særligt den ene gjorde heftige forsøg på at flirte, mens vi sad og talte om, hvordan de oplevede livet i 9. klasse og jeg tænker, at jeg virkelig burde have købt en Cocio til turen...
Onkel Ignota (24940) skrev:at jeg virkelig burde have købt en Cocio til turen...
Man ved bare det har været en lorte aften, når man ingen cocio har til turen hjem
Jeg husker faktisk overraskende mange detaljer fra vores samtale.
De kom fra Herlev og skulle til Borup, hvor de havde tænkt sig at hooke op med Anton på 16, som de havde mødt på Langelandsfestival og nu, efter at de havde set hinanden 6 gange, var den enes bedste ven. I Borup skulle de alle tre hjem til Kim på 22, som boede i en lejlighed ved siden af Fakta, men hvis lejemål vist var blevet opsagt, fordi han festede for meget. Hende der var BFF med Anton, havde mødt Kim et par gange før, men de havde aldrig talt sammen eller noget. Kim havde i øvrigt også kloroform, fortalte de mig, da jeg rådede dem til at undlade at falde i søvn.
Jeg ved ikke, hvorfor min tissemand blev så usædvanligt slap, men der var noget ved hele det der setup, som gjorde, at jeg havde mere lyst til at tage hjem og føre en samtale med Kim om, hvor upassende det var at hive et par 9.-klasser hjem i sin lejlighed ved siden af Fakta, når førnævnte 9.-klassers forældre troede, at de sov hjemme hos hinanden (deres forældre talte ikke sammen, for Antons allerbedsteste venindens forældre var døve, så de var vist mest til tegnsprog) - end at line dem op ved siden af hinanden med røven i vejret på lokummet i et IC-tog.
Var det ikke fordi, det var nattens sidste tog sydpå, og jeg ikke havde den store lyst til at strande i Borup, så ville jeg nok også have inviteret mig selv med.
Om det er fordi, jeg er ramt af ulykkelig kærlighed eller om jeg bare er ved at blive blød på mine gamle dage, ved jeg ikke - men jeg følte i hvert fald ikke rigtig noget behov for at bruge deres tårer som glidecreme, mens jeg kneppede dem til blods. Jeg gjorde det bare klart, at jeg syntes, de skulle tage hjem til Herlev og få noget søvn.
Good guy onkel Ignota. :/
De kom fra Herlev og skulle til Borup, hvor de havde tænkt sig at hooke op med Anton på 16, som de havde mødt på Langelandsfestival og nu, efter at de havde set hinanden 6 gange, var den enes bedste ven. I Borup skulle de alle tre hjem til Kim på 22, som boede i en lejlighed ved siden af Fakta, men hvis lejemål vist var blevet opsagt, fordi han festede for meget. Hende der var BFF med Anton, havde mødt Kim et par gange før, men de havde aldrig talt sammen eller noget. Kim havde i øvrigt også kloroform, fortalte de mig, da jeg rådede dem til at undlade at falde i søvn.
Jeg ved ikke, hvorfor min tissemand blev så usædvanligt slap, men der var noget ved hele det der setup, som gjorde, at jeg havde mere lyst til at tage hjem og føre en samtale med Kim om, hvor upassende det var at hive et par 9.-klasser hjem i sin lejlighed ved siden af Fakta, når førnævnte 9.-klassers forældre troede, at de sov hjemme hos hinanden (deres forældre talte ikke sammen, for Antons allerbedsteste venindens forældre var døve, så de var vist mest til tegnsprog) - end at line dem op ved siden af hinanden med røven i vejret på lokummet i et IC-tog.
Var det ikke fordi, det var nattens sidste tog sydpå, og jeg ikke havde den store lyst til at strande i Borup, så ville jeg nok også have inviteret mig selv med.
Om det er fordi, jeg er ramt af ulykkelig kærlighed eller om jeg bare er ved at blive blød på mine gamle dage, ved jeg ikke - men jeg følte i hvert fald ikke rigtig noget behov for at bruge deres tårer som glidecreme, mens jeg kneppede dem til blods. Jeg gjorde det bare klart, at jeg syntes, de skulle tage hjem til Herlev og få noget søvn.
Good guy onkel Ignota. :/
Folkens ... Jeg er muligvis dum (Nej, slet muligvis, jeg er sku nok dum!). Jeg har fået fingerne i et xml dokument fra CVR.dk, faktisk har jeg betalt 15 kr for skidtet, men det er en anden side af sagen.
Nu står jeg bare med et lille problem, når jeg åbner xml filen i hvilketsomhelstfucking program, får jeg selve strukturen i xml filen med koder og alt, men det jeg egentlig gerne ville, var blot at se ert pænt formateret læsevenligt dokument, men howto?
Jeg har læst mig frem til at jeg skal bruge en css style fil til at formatere skidtet med .. Men igen ... Howto?
Et styks vådt, slapt, dagsgammelt stykke wienerbrød udloddes til den kvikke hjælper :)
Nu står jeg bare med et lille problem, når jeg åbner xml filen i hvilketsomhelstfucking program, får jeg selve strukturen i xml filen med koder og alt, men det jeg egentlig gerne ville, var blot at se ert pænt formateret læsevenligt dokument, men howto?
Jeg har læst mig frem til at jeg skal bruge en css style fil til at formatere skidtet med .. Men igen ... Howto?
Et styks vådt, slapt, dagsgammelt stykke wienerbrød udloddes til den kvikke hjælper :)
Det kan lade sig gøre, men jeg ved ikke om det kan betale sig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.