mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Nogen der har ekspertise til at hjælpe mig med at kombinere min bil med en af disse skabninger?
Den skal gerne monteres på bagenden og med en udløser placeret i rækkevidde fra førersædet.
Jeg er ved at være lidt træt af håndværkere der snakker i telefon, ryger og kører bil uden at have hænderne på rattet og så stadig ligger 10-20 meter fra min bagende.
Jeg tænkte at en tilstrækkelig stor flammekaster kunne give et godt signal om at holde afstand.
På forhånd, tak.
EDIT:
Måske noget i denne stil? http://4.bp.blogspot.com/_6PdsPkQFSI0/S_0-JZ5rYyI/...
Den skal gerne monteres på bagenden og med en udløser placeret i rækkevidde fra førersædet.
Jeg er ved at være lidt træt af håndværkere der snakker i telefon, ryger og kører bil uden at have hænderne på rattet og så stadig ligger 10-20 meter fra min bagende.
Jeg tænkte at en tilstrækkelig stor flammekaster kunne give et godt signal om at holde afstand.
På forhånd, tak.
EDIT:
Måske noget i denne stil? http://4.bp.blogspot.com/_6PdsPkQFSI0/S_0-JZ5rYyI/...
Det kan jeg snildt hjælpe med ... Det kræver lidt slange/kobberrør og en gnist/tændrør
...
mark afsides computer jensen
vil gerne vide om en Lenovo T61p kan tåle at stå på et loft? o_O
Det kan jeg snildt hjælpe med ... Det kræver lidt slange/kobberrør og en gnist/tændrør
...
mark afsides computer jensen
Det er jo lige det, temperaturen på loftet er jo svingende - med sådan en vinter vi havde i vinters, ja så vil jeg skyde på -15 til +40 (i korte perioder selvfølgelig)
Temperaturen ved stuetemperatur, ved det ikke - ca 40-50 grader
Workload, minimal. Skal køre en mailserver, samt PDW og et program skrevet i C# ... Hvis det bliver færdigt :P
Det er jo lige det, temperaturen på loftet er jo svingende - med sådan en vinter vi havde i vinters, ja så vil jeg skyde på -15 til +40 (i korte perioder selvfølgelig)
Temperaturen ved stuetemperatur, ved det ikke - ca 40-50 grader
Workload, minimal. Skal køre en mailserver, samt PDW og et program skrevet i C# ... Hvis det bliver færdigt :P
Du mener at det er no-go?.. Tænkte det nok ... Den er trods alt lidt mere avanceret end en switch :)
Du mener at det er no-go?.. Tænkte det nok ... Den er trods alt lidt mere avanceret end en switch :)
markjensen skal lægge antennekabler
Jeg har købt 2x20 meter almindeligt (dobbeltafskærmet) antennekabel, men selv med 20 meter kan man tydeligt se støj. Jeg ville have købt noget bedre, men jeg fik at vide, at almindeligt var nok. Det er det så ikke.
I stedet for at bruge 700 kr. på 25-30 meter megaafskærmet kabel, kan jeg så nøjes med http://www.av-cables.dk/antenneforstaerker/antenne... ?
(Bonusinfo: Vi bruger et antennestik i fællesområdet, som skal føres ind til det ene køkken (som ikke har noget stik). Jeg har tænkt mig at sætte forstærkeren i stikket i væggen. Nogle kanaler er meget værre end andre. DR har lidt støj, medens Zulu er meget ramt. Vil en forstærker uden selektiv justering stadig fungere?)
Jeg har købt 2x20 meter almindeligt (dobbeltafskærmet) antennekabel, men selv med 20 meter kan man tydeligt se støj. Jeg ville have købt noget bedre, men jeg fik at vide, at almindeligt var nok. Det er det så ikke.
I stedet for at bruge 700 kr. på 25-30 meter megaafskærmet kabel, kan jeg så nøjes med http://www.av-cables.dk/antenneforstaerker/antenne... ?
(Bonusinfo: Vi bruger et antennestik i fællesområdet, som skal føres ind til det ene køkken (som ikke har noget stik). Jeg har tænkt mig at sætte forstærkeren i stikket i væggen. Nogle kanaler er meget værre end andre. DR har lidt støj, medens Zulu er meget ramt. Vil en forstærker uden selektiv justering stadig fungere?)
Hvilke stik bruger du?
Medmindre det er stik med hus helt i metal, kan du godt skifte dem ud med det samme.
Hvilke stik bruger du?
Medmindre det er stik med hus helt i metal, kan du godt skifte dem ud med det samme.
Jeg skal alligevel have vinklet stik, så mener du, at http://www.av-cables.dk/antenne-stik/coax-antennes... vil løse alle mine problemer?
Hold your horses! Man kan sgu købe løst kabel i den længde, man ønsker! Hvor godt et kabel skulle jeg så vælge herfra, hvis jeg ønsker at trække 30 meter?
Hold your horses! Man kan sgu købe løst kabel i den længde, man ønsker! Hvor godt et kabel skulle jeg så vælge herfra, hvis jeg ønsker at trække 30 meter?
Overhovedet ikke. Det store fjernsyn sidder lige ved siden af udtaget i væggen, så der er ikke meget at se af støj. Skal jeg gå efter http://www.av-cables.dk/antennekabel-i-maal/antenn... + http://www.av-cables.dk/antenne-stik/kvalitets-hf-... i stedet for en forstærker, som bare forstærker støjen?
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24254) skrev:
Jeg har selv gået og overvejet at stille min NAS og router op på loftet så de er af vejen. Min umiddelbare tanke er at bygge en eller anden form for kasse til dem.
Problemet er at man skal være sikker på at den aldrig kommer under 0 grader, så der ikke opstår kondens, men der skal samtidig være noget udluftning, så elektronikken ikke bliver for varm om sommeren.
Nogen der har nogen bud?
Jo, det er nok sådan noget i den stil man skal ud i, men spørgsmålet er om varmen fra elektronikken er nok til at holde kassen over minus - Og det er næsten for besværligt hvis man så også skal til at montere et varmelegeme.
Det eneste jeg lige kan komme på, er at luftindtaget skal føres ned til et af rummene i huset, så den får varm luft ind.
Jeg vil gerne holde det så simpelt som muligt, og det kunne jo være der var nogen der havde en idé man ikke lige selv havde tænkt over :)
Det eneste jeg lige kan komme på, er at luftindtaget skal føres ned til et af rummene i huset, så den får varm luft ind.
Jeg vil gerne holde det så simpelt som muligt, og det kunne jo være der var nogen der havde en idé man ikke lige selv havde tænkt over :)
Jeg tænker lidt om man ikke kan styre sådan noget med f.eks. en Arduino (som jeg lige har købt 5 af).
Jeg tænkte lidt det samme, da jeg har et par kvm gips i overskud. Blæseren kunne måske blæse luft ned i huset = mini varmepumpe
Og det med arduinoen er ikke en dum ide! For kunne evt. smide min Raspberry derop, og måske bruge dens GPIO .. Eller ja, den Arduino jeg lige har købt (wtf)
Mht at holde sig over frysepunktet, så tror jeg at elektronikken fint selv kan klare det, og hvis man får fat i noget silica-gel-kugler, er fugten/kondens vel også klaret?
Jeg tænkte lidt det samme, da jeg har et par kvm gips i overskud. Blæseren kunne måske blæse luft ned i huset = mini varmepumpe
Og det med arduinoen er ikke en dum ide! For kunne evt. smide min Raspberry derop, og måske bruge dens GPIO .. Eller ja, den Arduino jeg lige har købt (wtf)
Mht at holde sig over frysepunktet, så tror jeg at elektronikken fint selv kan klare det, og hvis man får fat i noget silica-gel-kugler, er fugten/kondens vel også klaret?
Cisco mener det er 102 meter for Cat5 og Cat5e, hvis jeg husker min skolegang korrekt.
Men ja, 100meter for ethernet kabler.
Men ja, 100meter for ethernet kabler.
Det kunne helt sikkert styres af en Arduino, men det er nok lige i overkanten. Det burde kunne klares analogt, uden at skulle til at bruge en microchip til det... Lige så meget fordi jeg kun købte ét af de boards, og det var ikke planen at det skulle gemmes af vejen lige med det samme :)
Jeg har ingen anelse om hvor varm hhv. router og NAS bliver, da de begge bare står frit fremme lige pt, og NAS'en har endda en indbygget blæser, så det er forholdsvist godt kølet.
Jeg tænker bare at NAS'en jo sætte diskene i standby når den ikke laver noget, og så er det nok begrænset hvor meget varme den generere.
Man kunne eventuelt lave kassen flad nok til at den kunne placeres under isoleringen, og så lave en udluftningskanal der bliver åbnet for, hvis temperaturen stiger over et bestemt antal grader.
Jeg har ingen anelse om hvor varm hhv. router og NAS bliver, da de begge bare står frit fremme lige pt, og NAS'en har endda en indbygget blæser, så det er forholdsvist godt kølet.
Jeg tænker bare at NAS'en jo sætte diskene i standby når den ikke laver noget, og så er det nok begrænset hvor meget varme den generere.
Man kunne eventuelt lave kassen flad nok til at den kunne placeres under isoleringen, og så lave en udluftningskanal der bliver åbnet for, hvis temperaturen stiger over et bestemt antal grader.
Jeg kan ikke finde noget på, hvordan man via powershell kan ændre titlen på en Incident i SCSM.
Er mine google skills elendige, eller kan man bare ikke dét?
Er mine google skills elendige, eller kan man bare ikke dét?
Daniel-Dane (24259) skrev:markjensen skal lægge antennekabler
jeg har sådan en signalforstærker liggende i kælderen. Vi brugte den hvor jeg boede tidligere - hvis der blev tilsluttet mere end to fjernsyn til antennestikket kom der støj på. Har du lagt mærke til om der kommer mere støj på jo flere enheder der er tilsluttet?
PHP-Ekspert Thoroughbreed (24293) skrev:#87
"fjolleATgmail.com" Er ikke tilgængelig på iMessage.
Hmm. Kan være at den skal bekræftes før man kan sende imessages til den?
Hvad gør man så?
Kører ud til hende og smider en besked i postkassen, eller laver reset på hendes password så man kan få bekræftet mailen og sender imessages til hende...
Nej. Men på kvitteringerne jeg modtager når hun køber ekstra candy crush liv står der hendes adresse, og det er ikke alt for langt væk. Kan dog ikke finde nogen Mille på krak der bor der..
Ved ingen gang om jeg kan nulstille hendes kodeord. Og det ville også være lidt ondt...
Ved ingen gang om jeg kan nulstille hendes kodeord. Og det ville også være lidt ondt...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.