mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jakob Jakobsen (23599) skrev:#98
Du kan prøve at køre "sfc scannow" i en kommandoprompt.
Det kan dog tage sin tid.
Det gjorde jeg, men da jeg ville se listen over de filer, der ikke kunne repareres, så blev jeg nægtet adgang. Jeg kan ikke åbne loggen som administrator.
Mort (23600) skrev:Jeg ved ikke hvilken version af .NET Framework som Sims 3 kræver, men du kan da downloade de versioner du ikke har installeret.
Under Programs and Features->Windows Features kan du vælge .NET framework 3.5.1 fra eller til. Hvis den er slået fra kan du også slå den til først og se om det er nok.
Jeg har flere gange forsøgt at installere alle .NET Frameworks-versioner, men det virker ikke :/
Jeg har også forsøgt at slå 3.5.1 til, men det virker heller ikke.
Jeg har dog fundet en crash log, der skriver, at filen DasmX86Dll.dll også mangler.
Elskov (23601) skrev:Jeg har flere gange forsøgt at installere alle .NET Frameworks-versioner, men det virker ikke :/
Jeg har også forsøgt at slå 3.5.1 til, men det virker heller ikke.
Jeg har dog fundet en crash log, der skriver, at filen DasmX86Dll.dll også mangler.
Sig mig, har du ikke lige installeret en frisk Windows 7?
Er det en original version af Windows 7?
Har du installeret den på en defekt harddisk?
Jeg har aldrig oplevet den mængde problemer med en frisk Windows, med mindre der var virus på eller disken var defekt.
Mort (23602) skrev:Sig mig, har du ikke lige installeret en frisk Windows 7?
Er det en original version af Windows 7?
Har du installeret den på en defekt harddisk?
Jeg har aldrig oplevet den mængde problemer med en frisk Windows, med mindre der var virus på eller disken var defekt.
Jo jeg har lige haft geninstalleret alt. Og det er en original version. Hvordan kan jeg finde ud af, om min harddisk er defekt?
Right click på dit C: drev->Properties->Tools->Check Now->Check Scan for and attempt repair of bad sectors->Start.
Så beder den dig nok om at genstarte og så kan du vente i flere timer på at den bliver færdig, så du kan gøre det inden du går fra computeren eller går i seng.
Så beder den dig nok om at genstarte og så kan du vente i flere timer på at den bliver færdig, så du kan gøre det inden du går fra computeren eller går i seng.
Mort (23604) skrev:Right click på dit C: drev->Properties->Tools->Check Now->Check Scan for and attempt repair of bad sectors->Start.
Done. Hvordan ser jeg resultatet? :S
Hvad skal jeg se for en serie?
Savner virkelig en serie at følge med i. Det må gerne være med noget intelligent, og/eller fantasifuldt indhold (Stargate fx.)
Eller måske en anime? der ikke er alt for grim (one piece)
Savner virkelig en serie at følge med i. Det må gerne være med noget intelligent, og/eller fantasifuldt indhold (Stargate fx.)
Eller måske en anime? der ikke er alt for grim (one piece)
Hvis du ikke har set Doctor Who, så se den! Det er en fantastisk serie.
Du kan enten vælge at starte med den 11. doctor, ellers den genstartede serie fra 2005 der starter med den [url=(https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Doctor_Who_serials#Ninth_Doctor)]9. doctor [/url]
Du kan enten vælge at starte med den 11. doctor, ellers den genstartede serie fra 2005 der starter med den [url=(https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Doctor_Who_serials#Ninth_Doctor)]9. doctor [/url]
Thalion (23610) skrev:Doctor Who
Har set det, undtagelse af den seneste sæson, er ikke vild med den nuværende doctor.
Jakob Jakobsen (23611) skrev:Continuum
Den kigger jeg lige på.
Person of Interest - jeg synes den er rimelig god .. Opdagede den da jeg subbede
Person of Interest - jeg synes den er rimelig god .. Opdagede den da jeg subbede
Nogen som hved hvor man kan finde den app for android som heder "shake calculator"(tror det er sårdan det staves) i form af .apk ?????
Elskov (23614) skrev:Jakob Jakobsen (23608) skrev:Du kan se det i eventviewer
Kør eventvwr.msc
"Microsoft Management Console er holdt op med at fungere" :S
Det var det jeg fik, da jeg forsøgte at køre eventviewer.
Her til morgen vågnede jeg til gengæld op til "indbygget vært til scriptdiagnostik er holdt op med at fungere" uden at have gjort noget.
Mort (23617) skrev:Prøv at start op i fejlsikker tilstand (Genstart ogtrykspam F8 lige inden den loader Window og vælg Safe Mode) og så prøv om du kan tilgå event vieweren der.
FYP :)
Så trykker du F8 for tidligt :)
På nogle computere er boot-loaderen F8, dog oftest(?) F12
Anyhow - prøv, og prøv igen! Du kan jo evt. vælge det drev du normalt booter fra, og såtrykke spamme F8 umiddelbart derefter igen :)
(Korrektur er for bøsser)
Så trykker du F8 for tidligt :)
På nogle computere er boot-loaderen F8, dog oftest(?) F12
Anyhow - prøv, og prøv igen! Du kan jo evt. vælge det drev du normalt booter fra, og så
(Korrektur er for bøsser)
Et begreb vi arbejder med i IT verdenen:
Tager det længere tid at fejlsøge + udbedre, end det gør at geninstallere lortet; så geninstallér.
OG få fat i en ny harddisk; Når først den har fucked-up, stiger sandsynligheden for at der sker igen.
Tager det længere tid at fejlsøge + udbedre, end det gør at geninstallere lortet; så geninstallér.
OG få fat i en ny harddisk; Når først den har fucked-up, stiger sandsynligheden for at der sker igen.
SlettetBruger (23622) skrev:Tager det længere tid at fejlsøge + udbedre, end det gør at geninstallere lortet; så geninstallér.
Problemet her er jo netop at hun lige har geninstalleret.
SlettetBruger (23622) skrev:OG få fat i en ny harddisk; Når først den har fucked-up, stiger sandsynligheden for at der sker igen.
Ja, en ny harddisk lyder oplagt, men det er ikke nødvendigvis harddisken som den er galt med, selvom alting peger på det. Jeg har selv været ude for at et defekt SATA kabel har givet mig læsefejl på min disk. Derfor ville det være rart at kunne få kørt en scan af disken, inden hun brugte penge på en ny disk.
Desværre er vi ovre i at skulle putte disken i en anden maskine, for at kunne få scannet den, når nu hendes Windows er så død at den ikke selv kan klare det.
Hvor meget koster nye kabler? (jeg ved ikke, hvad jeg skal kigge efter, så hvis nogen vil finde et link til noget i Elgiganten, så er jeg taknemmelig. Så kan jeg nemlig hente det i dag) Så kan jeg jo starte med det. Hvis det ikke hjælper, så må jeg vel have fat i en ny harddisk.
Jeg tror egentligt ikke der er noget galt med harddisken eller kablet, så ville du nok have haft flere og andre fejl.
Har du haft slukket din maskine forkert efter installationen, kan det også give fejl i diverse filer.
Da du ikke kommer uden om en geninstallation, ville jeg personligt geninstallere windows og så med det samme køre "chkdsk c: /f /r" og så skrotte harddisken hvis der er beskadigede sektorer.
Har du haft slukket din maskine forkert efter installationen, kan det også give fejl i diverse filer.
Da du ikke kommer uden om en geninstallation, ville jeg personligt geninstallere windows og så med det samme køre "chkdsk c: /f /r" og så skrotte harddisken hvis der er beskadigede sektorer.
Jakob Jakobsen (23625) skrev:Jeg tror egentligt ikke der er noget galt med harddisken eller kablet, så ville du nok have haft flere og andre fejl.
Okay, det prøver jeg i dag.
Hvis jeg nu skal have en ny harddisk, hvordan ville denne her så være? Jeg kan nemlig få et lift af de gamle til Proshop her i morgen.
Jeg ledte i dag efter den gamle Paint shop pro 5, men uden held. Prøvede en trial af den nyeste version, som Coral nu sælger, og blev slemt skuffet.
Den er præcis det slags program jeg ikke er interesseret i, hvilket er grunden til at jeg gik efter Paint shop pro og ikke Coral draw.
Findes der nogen steder hvor man kan købe en lovlig version af Paint shop pro 5? Jeg har fundet masser af pirat sider som har den, men vil gerne have en lovlig version af den.
Den er præcis det slags program jeg ikke er interesseret i, hvilket er grunden til at jeg gik efter Paint shop pro og ikke Coral draw.
Findes der nogen steder hvor man kan købe en lovlig version af Paint shop pro 5? Jeg har fundet masser af pirat sider som har den, men vil gerne have en lovlig version af den.
Thoroughbreed (23631) skrev:#23630
Mener du Corel Paintshop Pro X5?
Ellers er JASC Paintshop Pro 8 det ældste jeg kan finde ..
Vil tro han mener Jasc's Paint Shop Pro 5. Jeg brugte den også en gang.
http://img.brothersoft.com/screenshots/softimage/p...
Kender det skam godt. Brugte det frem til V8 så vidt jeg husker ... Kan være man skulle prøve det igen -man kan vist også få det til OSX! ikke ifølge TPB .. Bah!
Kender det skam godt. Brugte det frem til V8 så vidt jeg husker ... Kan være man skulle prøve det igen -
Så brug F3 i stedet.
Ellers bare find chkdsk (Hvis du scannede i windows), eller wininit (Hvis den genstartede og scannede) under kilde.
Ellers bare find chkdsk (Hvis du scannede i windows), eller wininit (Hvis den genstartede og scannede) under kilde.
Windows ville ikke starte her til morgen, så jeg kørte en startreparation og gendannede fra et (lidt) tidligere tidspunkt.
Nu sidder jeg med eventvieweren og kan se en masse fejl, når jeg trykker på program under windows-logger. De fleste af dem har hændelses-ID 4107 og kilden CAPI2, nogle har ID 10 og kilde WMI, nogle har ID 1000 og kilden Application Error, en har ID 1101 og kilden .NET Runtime Optimization Service, og en sidste har id'et 12305 og kilden VSS.
What does it mean? :(
Nu sidder jeg med eventvieweren og kan se en masse fejl, når jeg trykker på program under windows-logger. De fleste af dem har hændelses-ID 4107 og kilden CAPI2, nogle har ID 10 og kilde WMI, nogle har ID 1000 og kilden Application Error, en har ID 1101 og kilden .NET Runtime Optimization Service, og en sidste har id'et 12305 og kilden VSS.
What does it mean? :(
Elskov (23640) skrev:What does it mean? :(
Hvis du har mulighed for det, så pil din disk ud og sæt den i en anden (fungerende) maskine og lav en surface scan der, for at se om der er fejl på disken.
Hvis du ikke har mulighed for det, så enten sæt en gammel disk i computeren og se om det får tingene til at opføre sig mere normalt, eller tag chancen og køb en ny disk og sæt i computeren, i stedet for.
De fleste harddiske har minimum 3 års garanti fra producenten, så hvis den er død kan du sende den ind til producenten og få en ny.
Det tager dog lidt tid.
Så kan du evt. købe en ny i mellemtiden og have 2 diske i når den byttede ankommer.
Det er selvfølgelig kun relevant hvis det er harddisken der er gået i stykker.
Det tager dog lidt tid.
Så kan du evt. købe en ny i mellemtiden og have 2 diske i når den byttede ankommer.
Det er selvfølgelig kun relevant hvis det er harddisken der er gået i stykker.
Symptomerne tyder på harddisk eller RAM fejl synes jeg uden at have nærstuderet det du pastede fra event loggen.
Du kan prøve at køre en ramtest hvis du alligevel ikke har andet at give dig til. Her er en guide.
Du kan prøve at køre en ramtest hvis du alligevel ikke har andet at give dig til. Her er en guide.
fjols (23648) skrev:Symptomerne tyder på harddisk eller RAM fejl synes jeg uden at have nærstuderet det du pastede fra event loggen.
Okay, tak. Der står, at testen kan tage flere timer, så det bliver ikke gjort lige nu. Men så køber jeg ikke noget, før jeg har testet RAM.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.