mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
http://jyllands-posten.dk/indland/article5122837.e...
Hvorfor er det en nyhed? Den var endda placeret øverst på forsiden.
Hvorfor er det en nyhed? Den var endda placeret øverst på forsiden.
Markjensen ser på penge
I et indslag på TV2 kunne man se en stak pengesedler;
http://peecee.dk/uploads/012013/pengesedler.png
Hvis man kigger efter på de to sikkerhedslinjer der er indbygget i papiret ligner det at de ikke har samme afstand. Er det bare noget synsbedrag? Eller er der varierende afstand mellem de to linjer?
I et indslag på TV2 kunne man se en stak pengesedler;
http://peecee.dk/uploads/012013/pengesedler.png
Hvis man kigger efter på de to sikkerhedslinjer der er indbygget i papiret ligner det at de ikke har samme afstand. Er det bare noget synsbedrag? Eller er der varierende afstand mellem de to linjer?
Manofsciencemanoffaith (22854) skrev:På billedet er der variende afstand. Det kan være sikkerhedsrelateret.
Har lige undersøgt 3 100 kr. sedler her, de har 3 forskellige afstande imellem de 2 vertikale striber i sedlen.
Vil gætte på, at det er med vilje.
Manofsciencemanoffaith (22856) skrev:Har lige undersøgt 3 100 kr. sedler her, de har 3 forskellige afstande imellem de 2 vertikale striber i sedlen.
De har muligvis en måde at registrer afstanden afhængig af serienummeret. Det bør også gøre det nemmere at finde ud af om de er falske.
Manofsciencemanoffaith (22856) skrev:Har lige undersøgt 3 100 kr. sedler her, de har 3 forskellige afstande imellem de 2 vertikale striber i sedlen.
Jeg har lige undersøgt en stak tusindkronsedler og kan verificere at afstanden også der er forskellig.
Mort (22858) skrev:Manofsciencemanoffaith (22856) skrev:Har lige undersøgt 3 100 kr. sedler her, de har 3 forskellige afstande imellem de 2 vertikale striber i sedlen.
Jeg har lige undersøgt en stak tusindkronsedler og kan verificere at afstanden også der er forskellig.
...der vil anbefale at man laver indbrud hos Mort hvis man mangler kontanter!
Markjensen kigger på ny bærbar
...og jeg vil gerne have en støjsvag en, hvilket betyder en med lavt energiforbrug og så støder man naturligvis hurtigt ind i TDP skemaer, men;
TDP er jo den maksimale varmeproduktion som processoren kan levere. Hvis man primært bruger den bærbare til surf, simple beregninger og den slags, findes der så tabeller over det reelle strømforbrug på processoren?
Hvad er for eksempel normalt strømforbrug ved let brug på en i7-3520m (35W TDP) vs i7-3517U (17W TDP)?
Er det ret ens når de nu er lavet med samme arkitektur, således at det kun er topforbruget og -ydelsen som varierer?
...og jeg vil gerne have en støjsvag en, hvilket betyder en med lavt energiforbrug og så støder man naturligvis hurtigt ind i TDP skemaer, men;
TDP er jo den maksimale varmeproduktion som processoren kan levere. Hvis man primært bruger den bærbare til surf, simple beregninger og den slags, findes der så tabeller over det reelle strømforbrug på processoren?
Hvad er for eksempel normalt strømforbrug ved let brug på en i7-3520m (35W TDP) vs i7-3517U (17W TDP)?
Er det ret ens når de nu er lavet med samme arkitektur, således at det kun er topforbruget og -ydelsen som varierer?
Nu er det ikke direkte et svar på dit spørgsmål. Men på de nyere Intel-processorer kan du direkte gå ind og sætte en grænse for hvor mange watt processoren må bruge på en given strømindstilling.
Jeg vil dog gætte på at mobile processoren er den du vil få mest ud af, men den anden kører dog en del hurtigere på grafiksiden.
Nu er det ikke direkte et svar på dit spørgsmål. Men på de nyere Intel-processorer kan du direkte gå ind og sætte en grænse for hvor mange watt processoren må bruge på en given strømindstilling.
Jeg vil dog gætte på at mobile processoren er den du vil få mest ud af, men den anden kører dog en del hurtigere på grafiksiden.
Jakob Jakobsen (22863) skrev:#62
Hmm.. Åbenbart kun på U-serien..
Jeg vil dog gætte på at mobile processoren er den du vil få mest ud af, men den anden kører dog en del hurtigere på grafiksiden. [/quote]
De er nu begge to mobile, men jeg tror jeg forstår hvad du mener :)
min mark den danser tango
Er der en der ved hvad [url= da den ikke er særlig tangoagtig).
Om ikke andet kunne jeg godt tænke mig at finde (købe, evt i iTunes) en version der minder om den mit første link. Alternativt kunne jeg rippe den, men jeg gider ikke have rippede youtube-sange i mit iTunes-bibliotek.
Er der en der ved hvad [url= da den ikke er særlig tangoagtig).
Om ikke andet kunne jeg godt tænke mig at finde (købe, evt i iTunes) en version der minder om den mit første link. Alternativt kunne jeg rippe den, men jeg gider ikke have rippede youtube-sange i mit iTunes-bibliotek.
markjensen (22869) skrev:
http://en.wikipedia.org/wiki/Roxanne_(song) skrev:In 2001, the song was one of the many remixed covers in the film Moulin Rouge!, named "El Tango de Roxanne", which was combined with the tango composition "Tanguera" by Mariano Mores.
Så jo, det er delvist Roxanne, og ellers er det "Tanguera" by Mariano Mores.
Det var så lidt.
Mange tak!
Jeg vidste godt at den var baseret på Roxanne, men jeg mente at det ikke var den jeg var interesseret i en version af.
Jeg vidste godt at den var baseret på Roxanne, men jeg mente at det ikke var den jeg var interesseret i en version af.
Mark "Animal Lover" Jensen:
Hvilket dyr lyder som hund der gør lettere arrigt typisk fire gange i streg, hvis det ikke er en hund?
Hvilket dyr lyder som hund der gør lettere arrigt typisk fire gange i streg, hvis det ikke er en hund?
[url=
Dem vi har her på Møn kan sagtens lyde som små hunde og gø hurtigt, gentagende gange i træk.
[url=
Dem vi har her på Møn kan sagtens lyde som små hunde og gø hurtigt, gentagende gange i træk.
Dreadnought (22872) skrev:Mark "Animal Lover" Jensen:
Hvis det havde været Joke tråden, ville jeg have sagt, at du skulle overveje at lukke hende ud af skabet!
Jeg var en tur ude at bade (saltvand) med min telefon i lommen i fredags.
Jeg tørrede den derefter i et par dage og prøvede at tænde den, der kom lys i en diode og den vibrerede kort. Derefter kunne den lade i et kvarter, men nu er den helt død.
Kan sådan noget repereres eller skal jeg købe en ny?
Jeg tørrede den derefter i et par dage og prøvede at tænde den, der kom lys i en diode og den vibrerede kort. Derefter kunne den lade i et kvarter, men nu er den helt død.
Kan sådan noget repereres eller skal jeg købe en ny?
Hvis jeg kigger på mit tv, og laver en snorke-lyd (kontinuerligt). Så ryster billedet, nogen farver bevæger sig forskelligt fra andre. Effekten er især synlig når der også er tekst, og hjemmesider/billedet er mørkt (imgur, random mode fx).
Oplever det også hvis jeg æder knasende chips.
Hvad er det der får en Plasma-skærm til at gøre sådan?
Når man ser en fillm og æder Kims snack chips får filmen næsten 3D effekt :P
fjols (22879) skrev:HTC 8s, en ny koster ca. 2000 kr, så det er ikke sikkert det er besværet værd at gøre så meget ved det.
Altså det eneste jeg kan komme på er at skylle den igennem med demoraliseret vand (fjern batteri og andre løsdele først) og tør den med en hårtørrer bagefter. Problemet er at der hurtigt opstår korrosion og det er noget værre noget..
Men en dyr svømmetur lyder det desværre til..
fjols (22882) skrev:Man kan ikke fjerne batteriet på den.
http://ragemaker.net/images/Angry/eye%20twitch.png
Er det med vilje, du holder fast i at kalde det "demoraliseret vand", drbravo?
Hvis det er med vilje, så gør det ondt. Hvis det fordi du ikke helt kan huske hvad det hedder, så er her en lille liste over passende navne, jeg kunne komme på:
Ionbyttet vand, demineraliseret vand, deioniseret vand eller totalt afsaltet vand. ;)
Hvis det er med vilje, så gør det ondt. Hvis det fordi du ikke helt kan huske hvad det hedder, så er her en lille liste over passende navne, jeg kunne komme på:
Ionbyttet vand, demineraliseret vand, deioniseret vand eller totalt afsaltet vand. ;)
SlettetBruger (22880) skrev:Hvis jeg kigger på mit tv, og laver en snorke-lyd (kontinuerligt). Så ryster billedet, nogen farver bevæger sig forskelligt fra andre. Effekten er især synlig når der også er tekst, og hjemmesider/billedet er mørkt (imgur, random mode fx).
Wat o_O
Sand. (22885) skrev:Er det med vilje, du holder fast i at kalde det "demoraliseret vand", drbravo?
Mig bekendt er deioniseret og denineraliseret (og ionbyttet) vist ikke helt det samme?
Thoroughbreed (22886) skrev:Wat o_O
På samme måde som billedet på en CRT skærm rystede hvis man lavede brummelyde.
Sikker på at de ikke er billedet der blinker langsomt og dit hoved der ryster? Samme måde som LED-lygter på biler ser ud til at blinke hvis omgivelserne er ujævne?
Brumme lyde giver vel en hvis form for vibration i dit hoved. Ser andre rystelserne i billedet hvis du laver lydene?
Sikker på at de ikke er billedet der blinker langsomt og dit hoved der ryster? Samme måde som LED-lygter på biler ser ud til at blinke hvis omgivelserne er ujævne?
Brumme lyde giver vel en hvis form for vibration i dit hoved. Ser andre rystelserne i billedet hvis du laver lydene?
Yvossen (22890) skrev:Samme måde som LED-lygter på biler ser ud til at blinke hvis omgivelserne er ujævne?
De ser ikke bare ud til at blinke, de blinker faktisk.
Daniel-Dane (22724) skrev:mark otg jensen
Jeg har en SGS2 og et OTG-kabel. Der sker intet, når jeg sætter et usb-stick i (har prøvet tre og tilmed at forbinde den til en anden SGS2). Nu har jeg hentet en ny kernel ("Kernel_Siyah-Dorimanx-V7.41-[01-51]-[18-01]-ICS-JB-SGII-PWR-CORE") (stock (rooted) rom). Nope.
Wat do.
Det viste sig, at kablet IKKE er et OTG-kabel, men et andet slags mini-til-almindelig-usb-kabel, så deeet.
Anywhores, mark søger fysikere
Jeg leder efter en strålingsdetektor, som kan måle alfastråling (betastråling vil være et plus). Den skal være en siliciumbaseret, da de har meget gode energiopløsninger (jeg er ligeglad med antallet af tællinger, men det vil være et plus). Problemet er bare, at alt for mange af dem ligger i USA, medens resten i EU er nogle små vattede håndmålere. Kender I et godt sted at starte?
Nogen der har erfaring med Epson EH-TW5910 eller noget med samme features/pris?
SlettetBruger (22880) skrev:Hvis jeg kigger på mit tv, og laver en snorke-lyd (kontinuerligt). Så ryster billedet, nogen farver bevæger sig forskelligt fra andre. Effekten er især synlig når der også er tekst, og hjemmesider/billedet er mørkt (imgur, random mode fx).
Plasma skærme viser kun en linie af gangen bare så hurtigt at det ikke kan ses, såfremt at du holder dit hoved forholdsvis stille. Når du tygger noget sprødt ryster dit hoved, så hurtigt at dine øjne ikke når at kompensere for rystelserne. Farveforskellene opstår fordi dit plasma panel ikke viser alle farver på samme tid.
Daniel-Dane (22893) skrev:Anywhores, mark søger fysikere
Jeg leder efter en strålingsdetektor, som kan måle alfastråling (betastråling vil være et plus). Den skal være en siliciumbaseret, da de har meget gode energiopløsninger (jeg er ligeglad med antallet af tællinger, men det vil være et plus). Problemet er bare, at alt for mange af dem ligger i USA, medens resten i EU er nogle små vattede håndmålere. Kender I et godt sted at starte?
Skal du have nærkontakt med en af os der var i Chernobyl?
Rainmeter (22894) skrev:#22893
Skal du bruge den til, og hvor længe? vil du selv købe eller kan du nøjes med at låne?
Jeg skal lave en opstilling til mit bachelorprojekt, og jeg leder efter noget, som kan lave en alfaspektroskopi. Vi har fået tildelt et par femcifrede koronaer, så jeg regner med at kunne købe noget godt.
Opstillingen bliver et vakuumrør med en detektor (ala denne?) i den ene ende og en kilde i den anden. Der kommer måske også en (permanent-)magnet i midten for at fokusere strålingen.
Det er en geigertæller. Jeg skal lave en spektroskopi ala http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cd/Alph....
Daniel-Dane (22899) skrev:Det er en geigertæller. Jeg skal lave en spektroskopi ala http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/cd/Alph...
FYP
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.