mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hr. Kejser (22746) skrev:Mit kabel er vel 0,75 m. så burde ikke opleve ko på isen.
Jakob Jakobsen (22747) skrev:#46
Det er rigeligt langt til at du ville kunne få problemer med visse drev/computere. [...]
Der er nok nogen, som er på tynd is.
Mark Jensen har fået nye højttalere
Jeg har været så heldig at "arve" disse højttalere:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldels...
Desværre fulgte der ingen kabler med, så jeg skal have købt dem. Højttalerkablerne giver lidt sig selv, men hvordan får jeg forbundet forstærkeren til min pc?
Lydkortet er et ganske almindelige surround-lydkort.
Er det sådan et her?
http://www.av-connection.dk/Include/ShowPicture.as...
Jeg har været så heldig at "arve" disse højttalere:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldels...
Desværre fulgte der ingen kabler med, så jeg skal have købt dem. Højttalerkablerne giver lidt sig selv, men hvordan får jeg forbundet forstærkeren til min pc?
Lydkortet er et ganske almindelige surround-lydkort.
Er det sådan et her?
http://www.av-connection.dk/Include/ShowPicture.as...
^se edit.
Men jo, et mellempris-kabel (ofte lavet i OxygeneFreeCopper/OFC) opnår tit et godt kompromis mellem pris og kvalitet. Jeg snakker ikke om Monster-kabler med religiøse ritualer før isætning og lign!
Det kommer jo i sidste ende også an på kvaliteten af det signal der skal overføres. Men når jeg sammenligner et standard kineser-kabel med mine Audioquest-kabler (80,- for et sæt på en meter), er kineserne mere grynede og lukkede i toppen (diskanten).
Men jo, et mellempris-kabel (ofte lavet i OxygeneFreeCopper/OFC) opnår tit et godt kompromis mellem pris og kvalitet. Jeg snakker ikke om Monster-kabler med religiøse ritualer før isætning og lign!
Det kommer jo i sidste ende også an på kvaliteten af det signal der skal overføres. Men når jeg sammenligner et standard kineser-kabel med mine Audioquest-kabler (80,- for et sæt på en meter), er kineserne mere grynede og lukkede i toppen (diskanten).
På signalkablerne kan det godt betale sig at købe lidt bedre, da de ofte er lidt bedre isoleret mod støj.
Med hensyn til guldbelagte stik, så er der ikke noget seriøst der taler for dem, så det er ikke det du skal vælge dit signalkabel ud fra.
Højttalerkablet, skal bare være af en rimelig kvadrat, så burde der ikke være nogen problemer med dem.
Omkring OxygeneFreeCopper ultra pus ect. ect oneoneone1
TL:DR Det betyder reelt ingen ting for din lyd.
Med hensyn til guldbelagte stik, så er der ikke noget seriøst der taler for dem, så det er ikke det du skal vælge dit signalkabel ud fra.
Højttalerkablet, skal bare være af en rimelig kvadrat, så burde der ikke være nogen problemer med dem.
Omkring OxygeneFreeCopper ultra pus ect. ect oneoneone1
http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen-free_copper skrev:The high-end speaker wire industry markets oxygen-free copper as having enhanced conductivity or other electrical properties that are significantly advantageous to audio signal transmission. However, conductivity specifications for common C11000 Electrolytic-Tough-Pitch (ETP) and higher-cost C10200 Oxygen-Free (OF) coppers are identical.[8] Much more expensive C10100, a highly refined copper with silver impurities removed and oxygen reduced to 0.0005%, has only a one percent increase in conductivity rating, insignificant in audio applications.[8] OFC is nevertheless valued by some for both audio and video signals in audio playback systems and home cinema.[8]
[edit]
TL:DR Det betyder reelt ingen ting for din lyd.
Jo, to forskellige metaller korrodere VÆSENTLIGT hurtigere.
Og, man kan absolut hører forskel på et alm. og et OFC kabel hvis ens signalgiver ellers er af rimelig kvalitet.
Jo, to forskellige metaller korrodere VÆSENTLIGT hurtigere.
Og, man kan absolut hører forskel på et alm. og et OFC kabel hvis ens signalgiver ellers er af rimelig kvalitet.
Så vidt jeg ved er guld et ædelmetal og vil derfor have ret svært med at korrodere, uanset hvilket andet metal det komemr i kontakt med.
Den sidste påstand, må du gerne komme med noget dokumentation for.
Så vidt jeg ved er guld et ædelmetal og vil derfor have ret svært med at korrodere, uanset hvilket andet metal det komemr i kontakt med.
Den sidste påstand, må du gerne komme med noget dokumentation for.
Clauzii (22760) skrev:30+ år med musikudstyr og HiFi..
Altså intet som nogen kan bruge til noget?
Hvis OFC var så godt til lyd, som mange "audiofile" påstår, hvordan kan det så være at det ikke er blevet bevist i flere tests, men kun baseret på "personlige erfaringer".
Mærkeligt nok, så var Indianernes regndans også baseret på "personlige erfaringer", så det passer vel også?
terracide (22766) skrev:Flot selvmål...læs igen...og grin så af dig selv...
Der er ingen chance for at du har citeret det forkerte indlæg i #64?
Rainmeter (22768) skrev:#22766
Jeg forstår altså ikke dit chatsprog, undskyld?
Men når man siger fejlslutning til folk, der kommentere på en andens fejlslutning, ved kun at skrive fejlslutning. plus man lige slutter med lidt latin for virke klog, må da være en fejlslutning?
Så tager vi den for idioter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum
terracide (22769) skrev:Jakob Jakobsen (22767) skrev:Der er ingen chance for at du har citeret det forkerte indlæg i #64?
Nope
Så forstår jeg ikke lige hvad du mente med indlægget.
terracide (22772) skrev:Double up...kan vi få det til et hattrick? ^^
1. Lær at citere
2. Læs #63 igen.
3. Overvej om der kunne have været brugt ironi i indlægget.
Rainmeter (22774) skrev:#22772
Du er godt klar over det er dig der ikke giver mening?
desunden tror jeg ikke du har læst hele deres samtale, så
Versus populum
Nårh lille pusser...
Jakob kommer med en af de mest brugte fallacies som religiøse prøver at bruger.
(Jakob er ikke religiøs)
Jeg understreger hans pointe.
Du bræger op...uden at vide hvad fallacyen betsår af...og får forvirret stakkels Jakob.
Så du fatter hat....og det smitter Jakob.
OG kan se det spreder sig....for ind kommer team Nååbz og tror de kan score billige point på min bekostning.
Alt imens jeg sidder og griner af folk mangel på hjernekraft.
Terra Var det bedre....fatsvage nugget?!
terracide (22780) skrev:Jeg understreger hans pointe.
Dit indlæg er så meget svært at læse som en understøttelse af min pointe, medmindre du havde citeret #62 i stedet.
En neger er sort, og en guldfisk er den eneste fisk der kan se både infrarødt og ultraviolet lys!! og en zebar anses for at være sort med hvide striber! hvor vil du ærligtalt hen med din sorte snak!? hvis vi ikke kan tale, samme sprog, kan være svært at fatte dig!?
Og jeg vælger at tro du blot kører højeste troll gear lige nu :)
En neger er sort, og en guldfisk er den eneste fisk der kan se både infrarødt og ultraviolet lys!! og en zebar anses for at være sort med hvide striber! hvor vil du ærligtalt hen med din sorte snak!? hvis vi ikke kan tale, samme sprog, kan være svært at fatte dig!?
Rainmeter (22782) skrev:#22780
Der har du en af årsagerne til dit problem...
Desktop højttalere i awesome kvalitet, de må gerne kunne flyttes nogenlunde nemt og skal selvfølgelig være aktive. Anyone?
Har set på dem her:
http://www.dynaudio.com/int/multimedia_sound/mc_15...
Har set på dem her:
Zombie Steve Jobs (22787) skrev:Desktop højttalere i awesome kvalitet, de må gerne kunne flyttes nogenlunde nemt og skal selvfølgelig være aktive. Anyone?
Har set på dem her:
Flyttes nemt mellem steder eller i rummet? Du kunne overveje Dynadios Xeo, aktiv trådløs (minus strøm self) med digitalindgang på transmitterboksen, jeg har ikke hørt bedre kompakthøjtalere, men de er også lige takken dyrere.
Fjolle (22788) skrev:Har kun hørt positive ting om Dynaudio. Men de eneste jeg kender der har nogen arbejder der :P
Anyway.. Støt danske kvalitetsprodukter :)
Har selv to FANTASTISKE Dynaudio højttalere i forvejen, bare ikke så egenede til at stå på et bord :) Ja, de er fanneme gode, køber sgu aldrig andet. Probelmet er, at de tilsyneladende holder for evigt.
Markjensen skal have ny computer
og en ting som kunne være 'nice to have' er adgang til CPU blæseren på undersiden. Min kærestes bærbare har en plade der kan skrues af, så man let kommer derind - ligesom til rammene. Så er det superlet at gøre det rent for støv.
Findes der producenter der har tænkt over den slags i designet?
og en ting som kunne være 'nice to have' er adgang til CPU blæseren på undersiden. Min kærestes bærbare har en plade der kan skrues af, så man let kommer derind - ligesom til rammene. Så er det superlet at gøre det rent for støv.
Findes der producenter der har tænkt over den slags i designet?
Macbook Pro?
- sorry, den skulle jo nævnes :)
- edit -
Jeg ved faktisk ikke med den ny, men min (L2011) har 10(!) skruer i bunden - det løsner så det nederste stykke aluminium, og alt er exposed :)
Macbook Pro?
- sorry, den skulle jo nævnes :)
- edit -
Jeg ved faktisk ikke med den ny, men min (L2011) har 10(!) skruer i bunden - det løsner så det nederste stykke aluminium, og alt er exposed :)
Min MSI GX623 var/er designet på den måde. Let at tilgå, det kan være de nye af den serie også er bygget sådan, dog skal det lige siges at den var billig og kvaliteten hang meget godt sammen med prisen.
Ved ikke om HP har lavet samme nummer med deres bærbare til private, men deres erhvervs PC'er er de senere år blevet lavet med én plade under bunden som giver adgang til RAM, HDD, CPU blæser, osv.
EDIT:
Ved ikke om HP har lavet samme nummer med deres bærbare til private, men deres erhvervs PC'er er de senere år blevet lavet med én plade under bunden som giver adgang til RAM, HDD, CPU blæser, osv.
EDIT:
Fjolle (22797) skrev:Du kan prøve at google dig frem til service manualer for de forskellige.
Har serviceret en toshiba hvor man skulle skille den helt ad før man kom til blæseren :/
Den toshiba sidder jeg ved lige nu. Derfor tænker jeg frem så jeg ikke kommer ud for det igen med den næste..
Lyder som en løsning for mig, men tror stadig ikke helt jeg er klar til en mac.
Jeg vil helst ikke ud i en MSI.. :/
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.