mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hvad er det helt præcist at den gør? Er det bare sort skærm?..
I så fald kan det være noget opstarts-hejs, har du for nyligt installeret et nyt program, opdateret noget, eller lagt nye drivers ind?
Hvad er det helt præcist at den gør? Er det bare sort skærm?..
I så fald kan det være noget opstarts-hejs, har du for nyligt installeret et nyt program, opdateret noget, eller lagt nye drivers ind?
Når jeg logger ind i Windows (eller hvad det nu hedder, at man gør), så kan jeg bare se en sort skærm. Jeg kan åbne joblisten og se musen.
Det hjælper ikke med "sidst kendte fungerende konfiguration" denne gang :(
Ikke siden sidste genstart, mener jeg. Og der var ingen problemer.
Det hjælper ikke med "sidst kendte fungerende konfiguration" denne gang :(
Thoroughbreed (22256) skrev:har du for nyligt installeret et nyt program, opdateret noget, eller lagt nye drivers ind?
Ikke siden sidste genstart, mener jeg. Og der var ingen problemer.
Kunne du oprette en ny bruger som RonRon snakkede om?
Kan du åbne programmer via joblisten (kør > calc, sol, whatever)
Kan du åbne programmer via joblisten (kør > calc, sol, whatever)
Elskov (22259) skrev:Jeg kan ikke oprette en ny bruger, men jeg kan åbne lommeregneren?
Okay, det lyder lidt weird?.. Nu ved jeg ikke hvilket OS du kører (og om man overhovedet stadig kan det?)
Når du er ved login-skærmen, hvad sker der så hvis du trykker CTRL+ALT+DEL to gange (uden at logge ind ofc.)
- edit -
Det er så der at Windows mangler en ordentlig kommandolinie-terminal-dims >_<
Har du prøvet at boote i safe mode (eller hvad det nu hedder på dansk)? Den mulighed burde være der sammen med "sidst virkende konfiguration".
Thoroughbreed (22260) skrev:
Når du er ved login-skærmen, hvad sker der så hvis du trykker CTRL+ALT+DEL to gange (uden at logge ind ofc.)
der skete intet.
Manofsciencemanoffaith (22261) skrev:Har du prøvet at boote i safe mode (eller hvad det nu hedder på dansk)? Den mulighed burde være der sammen med "sidst virkende konfiguration".
Nej, skal jeg prøve det?
Så virker det ikke - i XP kom den "gamle" login frem, og man kunne logge på den indbyggede administrator-konto.
Når du kommer derind, så prøv at tænk - virkelig grundigt - om du har installeret noget siden sidst?..
Alternativt kan du åbne msconfig og se om der er nogle programmer i startup som ikke burde være der (kan være du har fjernet noget, som computeren venter på?)
- hvor længe har du forøvrigt prøvet at lade den stå med sort skærm før du genstarter?
Så virker det ikke - i XP kom den "gamle" login frem, og man kunne logge på den indbyggede administrator-konto.
Når du kommer derind, så prøv at tænk - virkelig grundigt - om du har installeret noget siden sidst?..
Alternativt kan du åbne msconfig og se om der er nogle programmer i startup som ikke burde være der (kan være du har fjernet noget, som computeren venter på?)
- hvor længe har du forøvrigt prøvet at lade den stå med sort skærm før du genstarter?
Thoroughbreed (22264) skrev:#22262
Altså, måske har jeg installeret noget, men så kan jeg virkelig ikke huske det.
Hvordan åbner jeg msconfig? i kør?
Jeg har vel ventet 10 minutter?
Elskov (22265) skrev:Altså, måske har jeg installeret noget, men så kan jeg virkelig ikke huske det.
Hvordan åbner jeg msconfig? i kør?
Jeg har vel ventet 10 minutter?
Kør > msconfig
Jeg kan desværre ikke lave et screenshot til dig, da jeg kører OSX, men der er to faneblade med programmer/services der starter med computeren - du kan evt. se om der er noget deri, som ikke burde være der :)
yep
En ven har foreslået, at jeg kunne installere Linux og så få reddet de ting, jeg har på harddisken. Så jeg krydser fingre for, at jeg ikke er helt fucked. Jeg har for nylig fået en ekstern harddisk, men jeg nåede selvfølgelig ikke at tage back-up, før det her -.-
Kan man få gratis reparation af sin computer, når den kun er halvandet år gammel? Der er noget med to års reklamationsret, men jeg har ikke forstand på det.
En ven har foreslået, at jeg kunne installere Linux og så få reddet de ting, jeg har på harddisken. Så jeg krydser fingre for, at jeg ikke er helt fucked. Jeg har for nylig fået en ekstern harddisk, men jeg nåede selvfølgelig ikke at tage back-up, før det her -.-
Kan man få gratis reparation af sin computer, når den kun er halvandet år gammel? Der er noget med to års reklamationsret, men jeg har ikke forstand på det.
Elskov (22271) skrev:Jeg bor i Viby J. Det kunne mega super awesome, hvis der var en sød newz'er, der boede i Aarhus og var villig til at hjælpe. Jeg giver pebernødder!
sgt.borup?
Havde det været i sdr. jylland så skulle jeg med glæde komme forbi!.. Også selvom du ikke havde problemer (pebernødder = kager = win)
XorpiZ (22278) skrev:Jeg kan ikke indstille størrelse på billeder, indstille tidsperioder, når jeg vil søge osv.
Jo, det kan du :)
Elskov (22282) skrev:Ronson (22281) skrev:Hvad er vi andre så? :(
I er alle sammen mine venner <3<3
Ven og hjerter i samme sætning hænger ikke sammen!
Fjolle (22288) skrev:Spørgsmål:
Jeg har skiftet browser... Lige nu bruger jeg firefox med nyeste flash. Det crasher flere gange om dagen... Gør jeg noget forkert eller skal jeg skifte til noget andet (IE!)?
https://en.wikipedia.org/wiki/Lynx_(web_browser)
Så slipper du også for Facebook.
Jeg bruger Firefox uden Flash. Har jeg brug for at se en video på YouTube, smider jeg den over i Chrome.
Nej hvorfor skulle jeg gøre det?Hånter (16019) skrev:Hvis CSStener opnår en dårlig karma på hans 4. bruger, opretter han mon så en ny?
Fjolle (22295) skrev:OxxY (22292) skrev:Fjolle (22291) skrev:Daniel-Dane (22289) skrev:Brug Firefox uden Flash.
Hvordan vil du så have at jeg skal streame starcraft?
Opera :)
Bruger Opera på arbejdet. Kan ikke lide deres autocomplete.. Måske er det noget man kan ændre?
i adressebaren? Og virker den anderledes end andre steder? Tror ikke jeg har opdaget den gør noget specielt lol, den autocompleter bare til sidste besøgte adresse(?)
Fjolle (22297) skrev:Yea... Vil have autocomplete til mest besøgte addresse i stedet.
Aner ikke om det er noget man kan ændre, jeg har mine mest besøgte adresser i quickdial (på ctrl 1-9) og kommer til de hjemmesider jeg vil med 3-4 bogstaver i adressebaren normalt. Men nu hvor du har nævnt det begynder jeg sikkert at opleve alle mulige komplikationer :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.