mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Woller (21231) skrev:Det er danskerne der har presset prisen ned på mælk, tror du selv at en hel branche vælger at "nu vil vi da lige have en krise! det kunne da bare være sjovt" sidst jeg tjekkede op på tallene snakker vi 20-30 kvægbønder i Danmark der kan få kontinuerlig profit, hvis vi satte en liter mælk en krone op, ville de økonomiske problemer i 99% af tilfældende forsvinde for kvægbønderne, men det vil forbrugerne ikke betale. Prøv at tænk på det store billede, landbrug ville i stor udstrækkelse forsvinde fra Danmark hvis dine krav skulle overholdes!
De kan ikke "bare" få et andet hverv, hvem vil købe en gård midt i en krise? stopper de med at kæmpe for at få landbruget til at løbe rundt ender de i en tvangsauktion hvor gården bliver solgt for en brøkdel af værdien og de står med en milliongæld
Jep det er tydeligt at mælkebranchen ikke tjener nogen penge og at det går værre og værre hen over krisen... http://aarsrapport2011.arlafoods.dk/Arla+2011/N&os...
Jeg undrede mig også en del, da prisen på mælk langsomt faldt fra 5,5 kroner til 3,5 kroner, men jeg har ikke klaget. Sæt endelig prisen op, hvis det betyder plus på landmændenes konti (og ikke kun Arlas - hvad ved jeg).
Nu ved jeg ikke, hvor meget korn larmer, når det gror, men der er nok ikke så voldsomt meget larm store dele af året, men JJ har ret i, at ORDNUNG MUSS SEIN!
http://1.bp.blogspot.com/-_ywEWu-gMTY/TZN025OvdMI/...
Nu ved jeg ikke, hvor meget korn larmer, når det gror, men der er nok ikke så voldsomt meget larm store dele af året, men JJ har ret i, at ORDNUNG MUSS SEIN!
http://1.bp.blogspot.com/-_ywEWu-gMTY/TZN025OvdMI/...
Daniel-Dane (21252) skrev:Jeg undrede mig også en del, da prisen på mælk langsomt faldt fra 5,5 kroner til 3,5 kroner, men jeg har ikke klaget. Sæt endelig prisen op, hvis det betyder plus på landmændenes konti (og ikke kun Arlas - hvad ved jeg).
Prisen på råmælk har svinget mellem 2.1 og 2.8 kr per kg siden 2003 hvor 2009 var lavest og 08 og 11 højest. Så er ikke umiddelbart landmandens betaling der har været den store udslagsfaktor i priserne det sidste stykke tid (hvis arlas tal i deres årsrapport ellers er til at store på, men går jeg ud fra man kan :D)
Woller (21231) skrev:men det vil forbrugerne ikke betale
Altså, jeg betaler da med glæde 10 kr. for min øko Thise Minimælk Jersey, og deres bønder piver da stadigvæk over, at de ikke får nok for mælken. Et eller andet sted må der jo gå noget galt, hvis man ikke kan overleve, når man får 10 kr. for en liter mælk?
Men for satan det smager godt...
Iøvrigt har det jo ikke noget at gøre med hvad forbrugerne VIL betale, det er hvad de får mulighed for at betale. Jeg køber den billige mælk da det er præcis det samme der er i de dyre kartoner (øko undtaget). Og jeg køber den om den koster 3.5 eller 5.5kr. Det er ikke mig der har bestemt mælken skal koste 4kr.
Jo, ved at købe den billigste mælk, giver du jo udtryk for at du kun vil have den billigste mælk muligt.
Du er nok ikke den der ændrer det hele, men du er i hvert fald med til at bestemme.
Jo, ved at købe den billigste mælk, giver du jo udtryk for at du kun vil have den billigste mælk muligt.
Du er nok ikke den der ændrer det hele, men du er i hvert fald med til at bestemme.
Jakob Jakobsen (21258) skrev:#57
Arrh, jeg vil nu mene jeg giver udtryk for at jeg er smart nok til at gennemskue at der er det samme i kartonerne. Så længe der står to varer i supermarkedet der er ens bortset fra indpakning og pris, så må jeg gå ud fra at producent og forhandler mener begge produkter er rentable.
Jeg køber forresten ikke tysk mælk i f.eks. aldi eller lign selvom det skulle være billigere, jeg vil have min mælk er dansk. De eneste udenlanske mælkeprodukter jeg køber er specialoste og en gang imellem en wild berries youghurt i lidl da jeg ikke kan finde nogen danske der smager på samme måde.
Jakob Jakobsen (21258) skrev:#57
Men hvis jeg købte express mælken (den dyrere) så siger jeg bare "jeg elsker frisk mælk" og køber jeg den økologisk så siger jeg "jeg elsker økologisk". Skal jeg give netto drengen en 5'er mere og sige, send dem her til arla så de kan forstå jeg godt vil betale 50øre mere pr mælk hvis de går til bondemændene?
Der er ikke nogen express mælk længere (desværre) og i vores lokale supermarked er den billige mælk oftest friskere end den dyre, og så er der da slet ingen grund til at købe det. Da den dyre mælk var express mælken købte jeg den, da jeg syntes det var et godt produkt. Men nu hvor det bare er samme mælk i to forskellige kartoner, så nej tak.
OxxY (21261) skrev:Der er ikke nogen express mælk længere (desværre) og i vores lokale supermarked er den billige mælk oftest friskere end den dyre, og så er der da slet ingen grund til at købe det. Da den dyre mælk var express mælken købte jeg den, da jeg syntes det var et godt produkt. Men nu hvor det bare er samme mælk i to forskellige kartoner, så nej tak.
Gjorde jeg tydeligvis ikke
Mark Jensen vil tørre røv som en konge:
Nu er det efterhånden ved at være noget tid siden, at Lotus stoppede produktionen af deres "Just 1"-toiletpapir, som i starten var på 6 lag, for senere at blive reduceret til 5 lag.
Jeg har siden været henvist til at bruge Lotus Royal, der er på usle 4 lag, og jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig at vide, om der findes nogle garvede newz.dk-brugere derude, som kan finde et sted, hvorfra man kan købe toiletpapir med 5 eller 6 lag?
Og nej, det giver ikke det samme resultat, hvis man folder et 3-lags.
Edit: Lotus Royal er naturligvis kun på 3 lag :/
Nu er det efterhånden ved at være noget tid siden, at Lotus stoppede produktionen af deres "Just 1"-toiletpapir, som i starten var på 6 lag, for senere at blive reduceret til 5 lag.
Jeg har siden været henvist til at bruge Lotus Royal, der er på usle 4 lag, og jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig at vide, om der findes nogle garvede newz.dk-brugere derude, som kan finde et sted, hvorfra man kan købe toiletpapir med 5 eller 6 lag?
Edit: Lotus Royal er naturligvis kun på 3 lag :/
Emil (21263) skrev:Mark Jensen vil tørre røv som en konge:
Sig mig er du en tøs?
OxxY (21264) skrev:Sig mig er du en tøs?
Måske? Jeg pudser også næse i Kleenex Ultra Soft, har en polstret kontorstol og børster tænder med en "soft" tandbørste. Ser ikke rigtig noget formål i det modsatte, bare for at kunne slå sig på brystet og kalde sig en mand, alt sammen i et håbløst forsøg på at skjule ens usikkerhed omkring sin egen maskulinitet.
Men bevares, tør du bare røv i dit enkeltlags institutionstoiletpapir, som kun lige er ét hak blødere end sandpapir med korntykkelse 12, hvis det får dig til at tro, du får større rejsning end mig :)
Netto har noget 6 lags køkkenrulle, så har du også extra store stykker til at kærtegne numsen med :)
Sådan noget 1lags institutionspapir er noget krads noget, men standard billigt 2 lags fra netto er sku fint til mig. Damen insisterer dog på noget 3 lags, så det er hvad vi har herhjemme da 2 slags toiletpapir alligevel er lidt får dumt :p
Og det med tandbørster er egentligt et fjollet eksempel, da danskere normalt bruger alt for hårde tandbørster i forhold til hvad der er bedst for tænder og tandkød. Jeg bruger også en soft, ikke fordi det er rart men fordi det er hvad tandlægen sagde passede til mig.
og ps. jeg får ikke rejsning af at tørre mig med toiletpapir, så tag du bare credit får den største i den regard :D :D
Sådan noget 1lags institutionspapir er noget krads noget, men standard billigt 2 lags fra netto er sku fint til mig. Damen insisterer dog på noget 3 lags, så det er hvad vi har herhjemme da 2 slags toiletpapir alligevel er lidt får dumt :p
Og det med tandbørster er egentligt et fjollet eksempel, da danskere normalt bruger alt for hårde tandbørster i forhold til hvad der er bedst for tænder og tandkød. Jeg bruger også en soft, ikke fordi det er rart men fordi det er hvad tandlægen sagde passede til mig.
og ps. jeg får ikke rejsning af at tørre mig med toiletpapir, så tag du bare credit får den største i den regard :D :D
Jeg vil gætte på at det program du har brugt til at rippe med, normaliserer lyden. Dvs den skruer ned for lydstyrken, således at et nummer med enkelte meget høje lyde kan risikere at ændre lydstyrken for hele nummeret.
Hvis det er tilfældet, kan det være at du kan slå den option fra, når du ripper lyden.
Hvis det er tilfældet, kan det være at du kan slå den option fra, når du ripper lyden.
Eller du har noget normalisation slået til i din afspiller.
Jeg kan anbefale at rippe med www.dbpoweramp.com den kan rippe i alskens formater og fortælle dig om dit rip er i orden.
Jeg kan anbefale at rippe med www.dbpoweramp.com den kan rippe i alskens formater og fortælle dig om dit rip er i orden.
Emil (21263) skrev:Og nej, det giver ikke det samme resultat, hvis man folder et 3-lags.
Er det ikke bare at holde hjørnet ved folden mellem tommelfinger og pegefingerkno? Så skiller det ikke, eller rykker rundt, eller whatever.
Jeg bruger Aldi papir. Det er
Klenex's toiletpapir kan ikke anbefales... det går alt for nemt i opløsning, så hvis man er prone til the runs skal man holde sig fra det.
Så hvis nogen newz-drenge savner et anus med blød hud til Sommerfesten - så er det Elskov eller Emil de skal tilbyde rimjobs til.
Qw_freak (21282) skrev:sgt.borup (21281) skrev:Hvad er ideen med "Mark [indsæt emne] Jensen" ? er det intern humor ?
Var det ikke noget med at han spurgte ret meget...
Læs tråden fra begyndelsen, så skal du nok finde svaret... :)
så begynder det at give mening, tak for det umiddelbare svar :-)
johanmw (21286) skrev:Er der nogle der kender til at kopibeskytte filer på mac os x? Ved der er en metode på Windows, men hvis man bare kan copypaste fra en mac er det jo moot.
hvad fil, og i hvad sammenhæng?
En god tommelfinger ring med filer/ting på en computer er hvis det kan vises så kan det kopieres.
OxxY (21271) skrev:Eller du har noget normalisation slået til i din afspiller.
Hvordan er det sammenlignet med EAC?
Mark Jensen liebt Deutschland:
Jeg har engang læst et eller andet med, at man i Tyskland ikke går så meget op i, om en person er tidligere straffet, f.eks. i forbindelse med ansættelsessamtaler, da man regner en person for at være "renset", når denne har afsonet sin straf.
Nogen der kan finde dokumentation på det?
Jeg har engang læst et eller andet med, at man i Tyskland ikke går så meget op i, om en person er tidligere straffet, f.eks. i forbindelse med ansættelsessamtaler, da man regner en person for at være "renset", når denne har afsonet sin straf.
Nogen der kan finde dokumentation på det?
CIU og husk særlig prioritering (nu med link) fra august næste år. Hørhus er nice, men hold dig fra min etage.
wc4 (21294) skrev:Hørhus lyder godt.
Hørhus er et botilbud for voksne borgere med varigt og betydeligt nedsat psykisk og fysisk funktionsevne.
OG DU HOLDER DIG FRA MIN ETAGE!
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.