mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg erindrer ikke at have set ordet blive brugt transitivt, så det vil forbløffe mig, hvis der findes en passiv form.
Edit:
Hmm, tjah. Den kan vel egentlig godt være passiv, selvom det lyder sjovt. Fx, "der ligges" er vel vistnok tilladt. Det tolkes jo som, at der er noget eller nogen, som ligger. Eller nej, det lyder stadig forkert at bruge en intransitivt passivt.
"Der fungeres" vil så betyde, at der er et eller andet et eller andet sted, som fungerer.
Nej, passiv betyder definitivt, at der udføres en handling mod subjektet, hvilket intransitive verber ikke kan.
Hmm2: Man kan åbenbart fungere i en stilling, hvorfor man sagtens kan bruge den betydning passivt.
Hmm, tjah. Den kan vel egentlig godt være passiv, selvom det lyder sjovt. Fx, "der ligges" er vel vistnok tilladt. Det tolkes jo som, at der er noget eller nogen, som ligger. Eller nej, det lyder stadig forkert at bruge en intransitivt passivt.
"Der fungeres" vil så betyde, at der er et eller andet et eller andet sted, som fungerer.
Nej, passiv betyder definitivt, at der udføres en handling mod subjektet, hvilket intransitive verber ikke kan.
Hmm2: Man kan åbenbart fungere i en stilling, hvorfor man sagtens kan bruge den betydning passivt.
Daniel-Dane (17702) skrev:Hmm2: Man kan åbenbart fungere i en stilling, hvorfor man sagtens kan bruge den betydning passivt.
Nej, vent lige. Den er vist ikke transitiv. Nå, så er det jo afgjort.
Der er dog nogle, som bruger den [url=www.google.com/#q="der+fungeres"]transitivt[/url] ( www.google.com/#q="der+fungeres" ), men jeg tror ikke, at du havde den betydning i tankerne.
LinguaIgnota (17704) skrev:Du kan jo lige tygge lidt på den, og vende tilbage, når du engang er blevet enig med dig selv.
Du har ødelagt mit humør med det fejlplacerede komma.
Jeg har af en eller anden grund adgang til en tidligere kursists engelskopgaver på Fronter. Oh. My. Fucking. God.
Det er så på B-niveau.
Guldkorn 1 skrev:We actually know that in both texts the main character is a desperate child that is tired to hear about parent’s orders and the way they plan their future.
Guldkorn 2 skrev:Charles is a quite person, does not discuss the parent’s decision and the other one argues with them because he does not like the way they treat him.
Guldkorn 3 skrev:They are insisting parents that do as their friends do to get an education because it is understandable that this is the future.
Det er så på B-niveau.
Systran (17713) skrev:Alrekr (17712) skrev:markjensen skriver løs
Hvad hedder de der ting, på engelsk, som vinkler et tastatur?
Keyboard lifts.
Tak - men det hjalp ikke. Fru-inden fik smidt noget tungt vasketøj ovenpå mit G510 keyboard så mine keyboard lifts knækkede.. Kan ikke finde et sted de sælger nye :(
Fjolle (17721) skrev:(12 minutters rettetid? tsk...)
Er det +20 %-weekend i dag? Yay.
Edit:
Ikke til mig. http://images.wikia.com/funnypic/images/8/85/Ok_Gu...
Fjolle (17721) skrev:(12 minutters rettetid? tsk...)
Det var det eneste den røde regering kunne komme igennem med.
Kris (17724) skrev:Mark Ikke-ryger Jensen:
Hvorfor er der noget mad som får os ikke-(længere)-rygere til at længes mere efter en smøg end andet?
Det er oftest fordi det er noget mad du har spist og derefter nydt en smøg. Når du så spiser det nu, siger din hjerne at nu hører der en smøg til.
Ny rekord! Nu failer han på 4 forskellige sprog. Men altså, det kan jo være, at hans korrekturlæser også sidder inde. - Det er vist meget almindeligt i det miljø, som Henrik kommer fra.
hvordan skulle man blive busted?
Jeg har haft besøg af DR én gang.
"Goddag, jeg kommer fra DR Licens XXX"
"Goddag, jeg har tænkt mig at smække døren i hovedet på dig nu"
slut.
Jeg har haft besøg af DR én gang.
"Goddag, jeg kommer fra DR Licens XXX"
"Goddag, jeg har tænkt mig at smække døren i hovedet på dig nu"
slut.
LinguaIgnota (17740) skrev:Ny rekord! Nu failer han på 4 forskellige sprog. Men altså, det kan jo være, at hans korrekturlæser også sidder inde. - Det er vist meget almindeligt i det miljø, som Henrik kommer fra.
Men pointen består stadig...og så kan du morer dig lidt over denne:
http://vimeo.com/15412319
Terra - Man skulle næsten tro han kendte dig, faggot...
terracide (17743) skrev:Men pointen består stadig...og så kan du morer dig lidt over denne:
http://vimeo.com/15412319
Terra - Man skulle næsten tro han kendte dig, faggot...
Flot selvmål.
Elskov (17744) skrev:"Jeg udtaler mig på sprog, jeg ikke kan, staver af helvede til og kan ikke ramme tasterne - men pointen består, så det er ok"
... wut?
Dumme kælling. Du må da kunne forstå, at Henrik har set en video med Stephen Fry - og da han ikke er helt så skarp til det der med fremmede sprog, synes han, budskabet var, at man ikke behøver at kunne gøre sig forståelig på skrift. Er du dum eller hvad?
Elskov (17741) skrev:Mark Jensen og medielicens
Hvad sker der egentlig, hvis man bliver busted for ikke at betale licens? Begynder man så bare at betale eller kan man risikere en bøde eller at skulle betale med tilbagevirkende kraft? oO
Hvad jeg har hørt blive man bare meldt til licensen igen. Du kan så melde dig af halvåret efter, for bare at blive meldt til igen..
Jeg blev snuppet. Det eneste, der skete var at jeg blev tilmeldt. Men jeg plejer at kunne tale mig ud af det meste.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.