mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Kris (6449) skrev:SlettetBruger (6447) skrev:
Minority report! så den forleden
... midt halvfemserne :S .. xD
Men får han skiftet øjne i den? Godt nok et stykke tid siden jeg så den, men synes nu ikke den scene var med :O
[url=
http://www.eu-oplysningen.dk/fakta/tal/BNPcapita/ forestil dig dette blot hvor der er en den procentvise vækst hvert år i stedet for indekstal. I nogle lande så som Zambia har de i visse år oplevet tilbagegang i BNP pr indbygger. Det er vel irrelevant om det er landets samlede BNP udvikling eller BNP pr indbyggers udvikling i forhold til det matematiske eksempel ?
Den eneste grund til at jeg smed et eksempel med var for at sikre at folk forstod hvad det var jeg ville :)
Så altså hvis der eksempelvis har været en BNP vækst pr. indbygger på 2 % det ene år og 3 % det næste år vil den procentvise ændring være ( 3-2 ) / 2 * 100 = 50 % stigning. Forestil dig så at væksten havde været -2 % det første år 3 % ( positivt) det næste år.
http://www.eu-oplysningen.dk/fakta/tal/BNPcapita/ forestil dig dette blot hvor der er en den procentvise vækst hvert år i stedet for indekstal. I nogle lande så som Zambia har de i visse år oplevet tilbagegang i BNP pr indbygger. Det er vel irrelevant om det er landets samlede BNP udvikling eller BNP pr indbyggers udvikling i forhold til det matematiske eksempel ?
Den eneste grund til at jeg smed et eksempel med var for at sikre at folk forstod hvad det var jeg ville :)
Så altså hvis der eksempelvis har været en BNP vækst pr. indbygger på 2 % det ene år og 3 % det næste år vil den procentvise ændring være ( 3-2 ) / 2 * 100 = 50 % stigning. Forestil dig så at væksten havde været -2 % det første år 3 % ( positivt) det næste år.
vandfarve (6395) skrev:... Jay Jay og Ronson, jeg regner med jer!
1+1 1W White LED + Red 3-Mode LED Headlamp (3*AAA)
34,75 kr inkl porto
Den er så nok ikke særlig kraftig
Ignuz (6452) skrev:( 3-2 ) / 2 * 100
Ah. Det forvirrede mig at du udelod den sidste faktor. Så er det jo ikke procentvist. Men kan godt se hvad du mener nu.
Ignuz (6452) skrev:Forestil dig så at væksten havde været -2 % det første år 3 % ( positivt) det næste år.
Nada problemos:
(3-(-2)) / 2 * 100% = 5 / 2 * 100% = 250%
Fjolle (6456) skrev:Vi mangler en rating der hedder creepy...
Apropos
Ville ikke undre mig, hvis det var Ignota der var hurtig på wiki-aftrækkeren
Jeg har aldrig postet noget på Wikipedia. Desuden fandt jeg ret hurtigt frem til Shit Kid - Razz var bare min første indskydelse, da jeg kunne huske noget om "Kickflip-something-something", og at han vist nok var lyshåret. Og så passede alderen nogenlunde.
Men jeg vil da alligevel gerne byde Razz på en omgang uforbeholden undskyldning. Han har, såvidt jeg ved, aldrig dolket noget. Well done, kiddo.
Men jeg vil da alligevel gerne byde Razz på en omgang uforbeholden undskyldning. Han har, såvidt jeg ved, aldrig dolket noget. Well done, kiddo.
LinguaIgnota (6458) skrev:Han har, såvidt jeg ved, aldrig dolket noget. Well done, kiddo.
blackwhite- The ability to accept whatever "truth" the party puts out, no matter how absurd it may be. Orwell described it as "...loyal willingness to say black is white when party discipline demands this. It also means the ability to believe that black is white, and more, to know black is white, and forget that one has ever believed the contrary."
Såeh, jeg skal begynde at træne for første gang siden jeg var en lille purk i Puma-shorts. Det skal foregå i et fitnesscenter, og jeg tror, der bliver tale om lidt løb/cykling og noget styrketræning. Men altså, jeg har jo absolut ingen beklædningsgenstande i garderoben, der kan tjene under sådan et formål, så jeg tænker, at jeg vil købe et par sweat pants.
Hvad skal man have med i overvejelserne, når man køber sådan nogle? Skal de sidde løst eller stramt, være lange eller korte, af læder eller bomuld? Jeg er virkelig på bar bund her.
Hvad skal man have med i overvejelserne, når man køber sådan nogle? Skal de sidde løst eller stramt, være lange eller korte, af læder eller bomuld? Jeg er virkelig på bar bund her.
Nej. No. Njet. Nein!
Sweatpants er for bøsser og andre godtfolk fra Jylland. Er du måske Rocky? I think not...
Behold de Puma-short eller køb i det mindste så nogle træningsbukser til fodbold. Så kan du beholde noget af dit selvværd, når du møder op med binkovinger under armene og bleggrå hud i fitnesscentret.
Sweatpants er for bøsser og andre godtfolk fra Jylland. Er du måske Rocky? I think not...
Behold de Puma-short eller køb i det mindste så nogle træningsbukser til fodbold. Så kan du beholde noget af dit selvværd, når du møder op med binkovinger under armene og bleggrå hud i fitnesscentret.
Men Vandfarve, jeg har jo kigget på dem her, og de er da ikke så slemme. Er de? Ihh, jeg ved ikke noget. :(
#6470 Jeg ved godt at det ikke lige var dit spørgsmål, men hvis du har mulighed for det og godt kan lide at cykle, så vil jeg foreslå at starte på et spinninghold. Der er det meget nemmere at beholde motivationen.
Mht. bukser er det meget forskelligt hvad folk bruger (til styrketræning). Jeg kan ikke lide dem der er helt glatte (fx de der løse hummel-bukser), fordi jeg synes man glider når man sidder. Hvis du også skal have t-shirts, så ville jeg bruge en der er rimelig åben i toppen (dvs en lille v-skæring eller sådan noget) for ikke at føle sig kvalt. Og så skal den sidde rimelig tæt til kroppen (dvs. ikke t-shirts der er to hip-hop-numre for store, men den skal heller ikke sidde for stramt).
Mht. bukser er det meget forskelligt hvad folk bruger (til styrketræning). Jeg kan ikke lide dem der er helt glatte (fx de der løse hummel-bukser), fordi jeg synes man glider når man sidder. Hvis du også skal have t-shirts, så ville jeg bruge en der er rimelig åben i toppen (dvs en lille v-skæring eller sådan noget) for ikke at føle sig kvalt. Og så skal den sidde rimelig tæt til kroppen (dvs. ikke t-shirts der er to hip-hop-numre for store, men den skal heller ikke sidde for stramt).
vandfarve (6472) skrev:Now we're talking!
Og så er de vandtæt... praktisk hvis man sidder i et kortspil hvor man ikke forlade bordet uden et "pis-kort"
Så pisser man bare i bukserne og tømmer senere
Så:
På min bærbar, er jeg ved at løbe tør for plads.
Jeg har af uvisse årsager 3 partitioner :S og 14GB ikke allokeret plads.
Det er desvære mit C:/ drev den er galt med. Dette skyldes at det stupide system hos GOG kun vil installere spil på c: "jo du må godt bestemme hvor du vil downloade dem til, men installering!"
My ass
Men se jeg kan af gode grunde ikke expandere mit systemdrev ( den gode grund er: muligheden er der ikke ) og det er ved at være nogen år siden jeg havde diskhåndtering i skole.
Vil man kune expandere system drevet hvis man konvertere disken til dynamisk?
Eller vil det hele ryge i luften?
På min bærbar, er jeg ved at løbe tør for plads.
Jeg har af uvisse årsager 3 partitioner :S og 14GB ikke allokeret plads.
Det er desvære mit C:/ drev den er galt med. Dette skyldes at det stupide system hos GOG kun vil installere spil på c: "jo du må godt bestemme hvor du vil downloade dem til, men installering!"
My ass
Men se jeg kan af gode grunde ikke expandere mit systemdrev ( den gode grund er: muligheden er der ikke ) og det er ved at være nogen år siden jeg havde diskhåndtering i skole.
Vil man kune expandere system drevet hvis man konvertere disken til dynamisk?
Eller vil det hele ryge i luften?
Er det en fucking blomst, der er på de bukser?LinguaIgnota (6470) skrev:Men Vandfarve, jeg har jo kigget på dem her, og de er da ikke så slemme. Er de? Ihh, jeg ved ikke noget. :(
Daniel-Dane (6475) skrev:Er det en fucking blomst, der er på de bukser?
Det tror jeg. Men alternativerne er bare så meget værre. Og så tænker jeg, at det ville være frækt nok til et lyserødt pandebånd.
Ronson (6465) skrev:SATANS NISSER!! Er det også dem der tramper på min chips?
Nej, der er nogle teenagere, der finder morskab i at trykke på samtlige chips-poser i butikken, så indholdet i posen bliver i væsentligt flere fraktioner, end det først var tilfældet.
#Linguyeah
Behold pandebåndet og køb nogle løbebukser i tyndt, syntetisk stof. I et fitnesscenter kommer du, som navnet 'sweatpants' kraftigt insinuerer, til at svede som et klovdyr i et telt på Roskilde Festival.
Men pandebåndet er go!
For satan, Sysser, jeg tror sgu, du har fat i den lange ende. Jeg har kigget efter noget træningstøj, som jeg synes ser OK ud, men det er jo slet ikke det, jeg skal have.
Jeg skal da have mig et par neongrønne træningsbukser med gule striber på benene, nogle hvide tennissokker, som jeg kan begrave mine bukseben i, en superfræk, orange t-shirt og et Barbie-pink pandebånd. Det vil stå frygtelig godt til de grå sko, jeg har tænkt mig at bruge.
Jeg kan se det for mig! Der bliver ikke en trusse tør.
Kan man få sådan en omvendt næseklemme, der i stedet for at presse næseborene sammen, udvider dem til hidtil uanede dimensioner? For jeg føler virkelig, at dét ville være prikken over i'et.
Hvis ikke, så må jeg vel bare prøve mig frem med noget plaster eller whatever.
Jeg skal da have mig et par neongrønne træningsbukser med gule striber på benene, nogle hvide tennissokker, som jeg kan begrave mine bukseben i, en superfræk, orange t-shirt og et Barbie-pink pandebånd. Det vil stå frygtelig godt til de grå sko, jeg har tænkt mig at bruge.
Jeg kan se det for mig! Der bliver ikke en trusse tør.
Kan man få sådan en omvendt næseklemme, der i stedet for at presse næseborene sammen, udvider dem til hidtil uanede dimensioner? For jeg føler virkelig, at dét ville være prikken over i'et.
Hvis ikke, så må jeg vel bare prøve mig frem med noget plaster eller whatever.
LinguaIgnota (6480) skrev:Jeg skal da have mig et par neongrønne træningsbukser med gule striber på benene, nogle hvide tennissokker, som jeg kan begrave mine bukseben i, en superfræk, orange t-shirt og et Barbie-pink pandebånd. Det vil stå frygtelig godt til de grå sko, jeg har tænkt mig at bruge.
Det er sådan meget godt beskrevet, det tøj, jeg selv går i byen i. Hvis du lige skifter den orange trøje ud med en SOS Børnebyerne t-shirt.
Men vi er ude i disse til ordenligt træningstøj, vil jeg mene: http://www.gsport.dk/product.asp?product=533
Ved godt, prisen er pebret.
Ronson (6482) skrev:Hvorfor gå i fitness-center?
Har set op til flere løbe rundt på gaderne i deres normale hverdagstøj, ser hammerskægt ud. Ligner de lige har røvet en bank og nu skal de fandme bare væk!
Jeg får en længere periode gratis, så det er værd lige at prøve af. Under normale omstændigheder er alt det der motion ikke lige min kop te.
Systran (6484) skrev:Det er sådan meget godt beskrevet, det tøj, jeg selv går i byen i. Hvis du lige skifter den orange trøje ud med en SOS Børnebyerne t-shirt.
Men vi er ude i disse til ordenligt træningstøj, vil jeg mene: http://www.gsport.dk/product.asp?product=533
Ved godt, prisen er pebret.
Prisen er OK, men jeg vil nok heller ikke højere op.
Kan man ikke bruge sådan et par natbukser fra H&M? - Jeg tænker at køre et pyjamas-tema med lodne hjemmesko, morgenhår og en tandbørste i mundvigen. Man kunne vel
med fordel også investere i en vandflaske og fylde den med sort kaffe.
ZiN (6485) skrev:#6483: Det er hvis *ret* meget hear-say. :-)
Haha, jeg skulle nok have læst artiklen før jeg postede :D
Logicååål
Hvorfor virker mine genvejstaster på mit Logitech Illuminated-tastatur ikke out-of-the-box med iTunes, når det virker med alle andre musikafspillere, som jeg har faldet over?
(... and here's the kicker: Genvejstasterne virker, hvis iTunes er markeret som det aktive vindue, men hvis man sidder og skriver i Chrome som nu eller benytter alle andre programmet, så virker de ikke. Så forsvinder ideen med genvejstaster, hvis man først skal være i vinduet, før de virker. Aiiight?!)
Hvorfor virker mine genvejstaster på mit Logitech Illuminated-tastatur ikke out-of-the-box med iTunes, når det virker med alle andre musikafspillere, som jeg har faldet over?
(... and here's the kicker: Genvejstasterne virker, hvis iTunes er markeret som det aktive vindue, men hvis man sidder og skriver i Chrome som nu eller benytter alle andre programmet, så virker de ikke. Så forsvinder ideen med genvejstaster, hvis man først skal være i vinduet, før de virker. Aiiight?!)
Jeg har samme, omend omvendte problem, da mine multimedietaster registreres globalt af Windows Media Player (selv når jeg sidder og spiller fullscreen), men hvis et flash-modul eller iTunes-vinduet er aktivt, registrerer denne/dette OGSÅ tasterne.
Bottomline:
Brug WMP.
Jeg har samme, omend omvendte problem, da mine multimedietaster registreres globalt af Windows Media Player (selv når jeg sidder og spiller fullscreen), men hvis et flash-modul eller iTunes-vinduet er aktivt, registrerer denne/dette OGSÅ tasterne.
Bottomline:
Brug WMP.
xXgmzorXx (6495) skrev:#6491
It's a feature!
It's Cowboy Neal!
Narhval:
Hvorfor er lyset i en ovn altid så ringe, at det ikke er til at se om brødet har fået den rigtige farve.
Hvorfor er lyset i en ovn altid så ringe, at det ikke er til at se om brødet har fået den rigtige farve.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.