mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Fair nok, så kan jeg bedre forstå jeg ikke har hørt det før. Giver også god mening når det er fra et super smash bros medley.
Haps, haps, haps...
Jeg har desværre slettet mit yndlingsbogmærke (ja, det var måske ikke så benyttet), da jeg skiftede browser og derfor besluttede mig at rydde op i alt det sh*t, som jeg havde samlet sammen i årenes løb i Firefox.
Det er en hjemmeside med baggrundsbilleder, primært ægte fotobilleder taget af (meget dygtige!) amatørfotograder og ingen/få animerede billeder. Hjemmesiden er SVJH meget uoverskuelig og farverig med rød og sort baggrund.
Når man så skal hente et baggrundsbillede, så har man mulighed for at hente det i et utal af dimensioner.
Nogle må vide, hvad jeg fabler om. Hilfe!
EDIT: Fundet! Man skulle bare langt ned af Googles lister, før det dukkede op...
Jeg har desværre slettet mit yndlingsbogmærke (ja, det var måske ikke så benyttet), da jeg skiftede browser og derfor besluttede mig at rydde op i alt det sh*t, som jeg havde samlet sammen i årenes løb i Firefox.
Det er en hjemmeside med baggrundsbilleder, primært ægte fotobilleder taget af (meget dygtige!) amatørfotograder og ingen/få animerede billeder. Hjemmesiden er SVJH meget uoverskuelig og farverig med rød og sort baggrund.
Når man så skal hente et baggrundsbillede, så har man mulighed for at hente det i et utal af dimensioner.
Nogle må vide, hvad jeg fabler om. Hilfe!
EDIT: Fundet! Man skulle bare langt ned af Googles lister, før det dukkede op...
Nu er det lang tid siden at jeg har købt noget brugt over nettet og siden da har postdanmark valgt at man ikke længere kan sende post per efterkrav.
Hvordan er det så lige at folk køber brugte ting? Hvad kan man gøre for at gardere sig imod snyd?
Hvordan er det så lige at folk køber brugte ting? Hvad kan man gøre for at gardere sig imod snyd?
Er det ikke ret sjældent at folk bruger paypal? Jeg gør ihvertfald ikke...
Lige et bonusspg(som intet har med køb af brugte ting): Opdaterer newz.dk deres nyheder i weekenden/helligdage? For jeg synes at der har været lidt stille med nyheder her i påsken... Jeg har lige indsendt en, men den bliver bare hængende... :D
Lige et bonusspg(som intet har med køb af brugte ting): Opdaterer newz.dk deres nyheder i weekenden/helligdage? For jeg synes at der har været lidt stille med nyheder her i påsken... Jeg har lige indsendt en, men den bliver bare hængende... :D
Captain Awesome (5655) skrev:Er det ikke ret sjældent at folk bruger paypal? Jeg gør ihvertfald ikke...
Redaktionen består primært (udelukkende?) af den Pernicious, der er ansat af Newz.dk. De har derfor ændret deres nyhedsflow fra at være fleksibelt, men mere ustabilt, til at være meget konsekvent, men ufleksibelt.
Der kommer derfor normalt kun nyheder på hverdage mellem 8-18'ish pga. disse ændringer.
Second opinion needed
Mine forældre kan ikke længere sende mails til (indtil videre en bestemt) Hotmail-konto og en inet.uni2.dk-konto (Darwin-netværket for læger), men får i stedet følgende meddelelse:
Inden jeg ruller det store skyts ud, hvad siger I andre så? Er computeren blevet inficeret og nu del af det store stygge botnet?
Mine forældre kan ikke længere sende mails til (indtil videre en bestemt) Hotmail-konto og en inet.uni2.dk-konto (Darwin-netværket for læger), men får i stedet følgende meddelelse:
Returmailen skrev:<[email protected]>: host mx2.hotmail.com[65.54.xxx.xx] said: 550 SC-004 Mail
rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been
placed against your IP address because we have received complaints
concerning mail coming from that IP address. If you are not an
email/network admin please contact your E-mail/Internet Service Provider
for help. Email/network admins, we recommend enrolling in our Junk E-Mail
Reporting Program (JMRP), a free program intended to help senders remove
unwanted recipients from their e-mail list: http://postmaster.live.com (in
reply to MAIL FROM command)
Inden jeg ruller det store skyts ud, hvad siger I andre så? Er computeren blevet inficeret og nu del af det store stygge botnet?
ZiN (5658) skrev:#5657:
Det lugter meget slemt af inficeret PC, ja.
Kaspersky er desværre nede (eller, deres gratisskanner er ikke længere til rådighed), mens Trend Micro ikke fandt noget. Nu prøver jeg den næste og har linet to-tre andre op i køen af gratisskannere...
PS: Ja, de benytter Norton. Jeg gad ikke at bøvle med afinstallation og ny installation af anden AV-software. Det bider vist mig i røven nu. Ha!
#5659: Sædvanligvis bliver man ikke blokeret med mindre tjenesten virkelig kan se en masse skidt fra ens IP. Umiddelbart vil jeg anbefale en af de dér live CD'er med scanner indbygget, i stedet for online-versionerne.
Desværre kender jeg ikke meget til disse - jeg plejer bare at geninstallere. Jeg er doven. :D
Desværre kender jeg ikke meget til disse - jeg plejer bare at geninstallere. Jeg er doven. :D
Du glemte "svin".ZiN (5660) skrev:Jeg er doven. :D
Geninstallér. Du ved ikke, hvor meget lort der er på. Så slipper du også for Norton, og maskinen bliver langt mere respondsive.vandfarve (5662) skrev:Jeg er også doven, hvorfor jeg håber på ikke at skulle geninstallere. Deres computer vil nok ellers have godt af det...
Må åbenbart ikke lave links i rettelser, eller noget?
Her er link til trinity rescue kit
Her er link til trinity rescue kit
Spørgsmål:
I 'Operating System Concepts' (nyeste version fra 2010) står der at man overvejer helt at fjerne (brugen af) swap space i Linux-kernen. Hvorfor vil man det? Det er muligt at RAM er blevet billigt, men er det ikke lidt drastisk helt at fjerne swap space? Det er vel stadig muligt at bruge så meget hukommelse at paging er nødvendigt.
I 'Operating System Concepts' (nyeste version fra 2010) står der at man overvejer helt at fjerne (brugen af) swap space i Linux-kernen. Hvorfor vil man det? Det er muligt at RAM er blevet billigt, men er det ikke lidt drastisk helt at fjerne swap space? Det er vel stadig muligt at bruge så meget hukommelse at paging er nødvendigt.
Ronson (5663) skrev:F-secure Rescue CD 3.11
Dr.Web LiveCD Emergency System Recovery Disk
Kaspersky RescueDisk 2008
Trinity Rescue Kit - (dokumentation)
Hmm...
Jeg har forgæves forsøgt at få Trinity til at virke, men uden held. Så går man videre til Kaspersky for at finde ud af, at der ikke kan oprettes forbindelse til deres servere (gad vide, om det hænger sammen med, at man ikke længere har adgang til deres gratisskanner?).
Så må vi prøve F-secure som den næste.
Var der nogen der kendte et software der opdatere programmer på Android?
Er jeg den eneste der har lyst til at rate Hr Dane "flamebait" i alle hans kommentare for at kopiere Fido-mus' avatar?
Er jeg den eneste der har lyst til at rate Hr Dane "flamebait" i alle hans kommentare for at kopiere Fido-mus' avatar?
SlettetBruger (5670) skrev:Er jeg den eneste der har lyst til at rate Hr Dane "flamebait" i alle hans kommentare for at kopiere Fido-mus' avatar?
Nope!
Tihi.vandfarve (5665) skrev:#5664
Hov hov, du lever virkelig op til dit profilbillede nu...
Det første kloge spørgsmål siden indlæg #1
Ja, her kommer noget, som jeg har grublet over længe. Jeg er dog ikke så sikker på min sag, at jeg tør spørge Scientariet på Ing.dk, så derfor spørger jeg nu jer, min kære medbrugere.
Det korte spørgsmål:
"Vil en lyd lyde lige højt mellem to punkter uafhængigt, hvor der er placerede eventuelle forhindringer, fx en mur?"
Det længere spørgsmål:
"Spørgsmålet drejer sig om styrken af en lyd baseret på to scenarier, og hvorvidt lydstyrken varierer på baggrund af den placerede forhindring.
Det første af de to scenarier er der en given afstand mellem to personer, A og B, der har en given afstand imellem sig, fx 10 meter.
1 meter foran person A er der mur, der er uendelig høj og uendelig lang, således at lyden kun kan bevæge sig igennem muren for at nå person B. Ligeledes, da der er 10 meter mellem A og B, så står B 9 meter fra muren.
I det andet scenarier står A og B samme sted med samme mur. Forskellen er blot, at A nu står 9 meter fra muren, mens B står 1 meter fra muren.
De to scenarier kan også beskrives sådan:
Mit spørgsmål lyder så: Når A råber i begge scenarier, vil lyden (eksempelvis målt i mikrowatt eller lignende) så være højere i scenarie 1, scenarie 2 eller lige højt for begge scenarier, når man tager A's og B's placeringer ift. muren som eneste hindring og eneste variable i opstillingen?"
Mit bud
Mit bud vil være, at lydstyrken vil være højere i scenarie 1, men forklaringen kommer først, når jeg har hørt et par stykker af jeres bud, så jeg ikke farver jeres opfattelse.
Ja, her kommer noget, som jeg har grublet over længe. Jeg er dog ikke så sikker på min sag, at jeg tør spørge Scientariet på Ing.dk, så derfor spørger jeg nu jer, min kære medbrugere.
Det korte spørgsmål:
"Vil en lyd lyde lige højt mellem to punkter uafhængigt, hvor der er placerede eventuelle forhindringer, fx en mur?"
Det længere spørgsmål:
"Spørgsmålet drejer sig om styrken af en lyd baseret på to scenarier, og hvorvidt lydstyrken varierer på baggrund af den placerede forhindring.
Det første af de to scenarier er der en given afstand mellem to personer, A og B, der har en given afstand imellem sig, fx 10 meter.
1 meter foran person A er der mur, der er uendelig høj og uendelig lang, således at lyden kun kan bevæge sig igennem muren for at nå person B. Ligeledes, da der er 10 meter mellem A og B, så står B 9 meter fra muren.
I det andet scenarier står A og B samme sted med samme mur. Forskellen er blot, at A nu står 9 meter fra muren, mens B står 1 meter fra muren.
De to scenarier kan også beskrives sådan:
1) A-MUR---------B
2) A---------MUR-B
Mit spørgsmål lyder så: Når A råber i begge scenarier, vil lyden (eksempelvis målt i mikrowatt eller lignende) så være højere i scenarie 1, scenarie 2 eller lige højt for begge scenarier, når man tager A's og B's placeringer ift. muren som eneste hindring og eneste variable i opstillingen?"
Mit bud
Mit bud vil være, at lydstyrken vil være højere i scenarie 1, men forklaringen kommer først, når jeg har hørt et par stykker af jeres bud, så jeg ikke farver jeres opfattelse.
Andre der vidste at Microsoft har en Filmstreaming/køb/leje service? http://msn.muvio.dk/
gnarfsan (5682) skrev:Lyden går ikke igennem muren, med mindre muren kan vibrere. Derfor må der blive overført mere energi til muren i 1, da den er tættere på lydkilden. Så jeg vil mene at 1 giver højeste lyd.
Hvis vi antager at muren er solid, vil scenariet i nummer 2 lyde højest da, det "tomrum" (frem til B) som muren dækker er mindre.
Kjkalsdj
Vi sidder lige og skal have noget strøm til at gå igennem regnvand (til en vandmåler med noget diode-stuff) og så er der så en der siger, at han mener regnvand er (på en eller anden måde) demineraliseret, så det ikke kan lede strømmen (?). Kan det passe?
Mener selv at det fint kan lede strømmen, men spørger da sevlfølgelig lige newz til råds
Vi sidder lige og skal have noget strøm til at gå igennem regnvand (til en vandmåler med noget diode-stuff) og så er der så en der siger, at han mener regnvand er (på en eller anden måde) demineraliseret, så det ikke kan lede strømmen (?). Kan det passe?
Mener selv at det fint kan lede strømmen, men spørger da sevlfølgelig lige newz til råds
Tumleren (5688) skrev:Vi sidder lige og skal have noget strøm til at gå igennem regnvand (til en vandmåler med noget diode-stuff) og så er der så en der siger, at han mener regnvand er (på en eller anden måde) demineraliseret, så det ikke kan lede strømmen (?). Kan det passe?
Regnvand er tilnærmelsesvis demineraliseret, hvis vi antager, at det ikke er blevet forurenet med partikler, mineraler, støv m.m. på vej igennem atmosfæren.
Som du husker for fysiklokalet, så vil vanddamp være meget "rent", da kun H2O-molekylerne fordamper og efterlader alt andet, så at sige.
Regnvejr vil derfor være væsentligt dårligere til at lede vand end normal postevand, men jeg regner dog med, at regnvandet kan lede strøm uanset hvad. Det er blot et spørgsmål om høj nok spænding... :)
gnarfsan (5691) skrev:Wut wut wuuuut?
Correct me if I'm wrong, men siden H2O-bindingen er
EDIT: Ahh... Point taken! :)
vandfarve (5692) skrev:Correct me if I'm wrong, men siden H2O-bindingen ermegetrelativ stærk, og siden der ingen andre molekyler eller atomer er i vandet (hvis vi antager, at det er 100 % fordampet regnvand), så kan det da kun lede strøm dårligere en postevand fuld af kalk, mineraler, støv m.m.
Men nu snakker vi helt realistisk, praktisk, rigtig regn. Ikke kunstig regn lavet med nogle lamper og noget vand der fordamper, men rigtig regnvejr fra himlen. Fordi så lyder det jo som om du giver mig ret i at det godt kan lede strøm
Tumleren (5693) skrev:Fordi så lyder det jo som om du giver mig ret i at det godt kan lede strøm
Ja, men det er kun et spørgsmål om spændingen.
I stedet burde du spørge, om det er muligt at lave en anordning, der kan måle regnvandet vha. normale spændinger, og uden at man risikerer liv og lemmer.
Jeg ved det ikke, men spørg din fysiklærer eller en bog, hvilke egenskaber regnvand har (eller hvad man bedst kan sammenligne regnvand med, da det jo ikke er 100% rent, men tæt på).
Tumleren (5688) skrev:og så er der så en der siger, at han mener regnvand er (på en eller anden måde) demineraliseret, så det ikke kan lede strømmen (?). Kan det passe?
Vand er forbavsende dårligt til at lede strøm, og det skal nok passe at regnvand er dårligere end postevand.
Men det kan nu sagtens lade sig gøre, bare afstanden er kort nok. (Eller strømstyrken er høj nok.)
Jeg har ikke set "rigtige" regnvandsmålere gøre noget i den stil, men jeg overvejer selv at lave en ganske simpel vandstandsalarm ved at tage en trådløs dørklokke, og erstatte selve knappen med to ledere med kort afstand. (Jeg håber at de kan komme langt nok fra hinanden til ikke at holde en dråbe imellem sig.)
Jeg vil sige lyden vil være højere i scenarie 2.
Problemet med S1 er at lydbølgerne vil kunne gå igennem muren først, de vil derved miste meget af deres energi der, og det gør at har en meget mindre energi at gøre godt med resten af vejen.
S2: Her vil lydbølgen beholde det meste af sin energi inden den skal igennem muren, når den så skal igennem muren mister den X energi, men tabet af energien betyder ikke så meget da den ikke skal rejse særligt langt før den bliver hørt.
Jeg vil sige lyden vil være højere i scenarie 2.
Problemet med S1 er at lydbølgerne vil kunne gå igennem muren først, de vil derved miste meget af deres energi der, og det gør at har en meget mindre energi at gøre godt med resten af vejen.
S2: Her vil lydbølgen beholde det meste af sin energi inden den skal igennem muren, når den så skal igennem muren mister den X energi, men tabet af energien betyder ikke så meget da den ikke skal rejse særligt langt før den bliver hørt.
Da jeg gik på HTX, fik jeg at vide at regnvand i storbyerne, leder strøm bedre end regnvand over marker, da der er flere partikler over byerne end over marker. Om det er rigtigt ved jeg ikke, men lyder ikke helt tosset i forhold til #5690...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.