mboost-dp1
The Smartphone Wars Are Over, Everyone Wins
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
På en måde er der jo ingen, der har vundet, når de alle har forskellige gode grunde til at man køber dem.
iOS har alle de mest interessante apps.
Android har alle tilpasningsmulighederne.
WP har det interessante UI.
Og den nuværende platformskrig mellem Google og MS gør det værre.
478907111414718754684 (3) skrev:På en måde er der jo ingen, der har vundet, når de alle har forskellige gode grunde til at man køber dem.
Vi har vundet i den forstand at der er noget at vælge imellem. Det farlige ved markedet som det er i øjeblikket er at android har en så stor markedsandel som det er tilfælde i øjeblikket. Og der er pt ikke de store udsigter til at wp har nogen chance for at lave om på det.
For mig at se så er det der ser mest spændende ud for tiden sailfish. Det er første gang i noget tid vi har set en reel innovation.
Hubert (4) skrev:Vi har vundet i den forstand at der er noget at vælge imellem. Det farlige ved markedet som det er i øjeblikket er at android har en så stor markedsandel som det er tilfælde i øjeblikket. Og der er pt ikke de store udsigter til at wp har nogen chance for at lave om på det.
Vi har noget at vælge imellem, ja, men det er svært og dyrt at skifte, hvis man bruger den ene eller den andens kalender og har en masse apps. Så mange er til en vis grad ret fastlåst.
Hubert (4) skrev:For mig at se så er det der ser mest spændende ud for tiden sailfish. Det er første gang i noget tid vi har set en reel innovation.
Måske, men jeg tvivler lidt på hvordan brugervenligheden er i praksis. Om det kan kende forskel på OS gestures og in-app gestures. Jeg vil forholde mig lidt skeptisk indtil jeg ser nogle anmeldelser.
478907111414718754684 (5) skrev:Vi har noget at vælge imellem, ja, men det er svært og dyrt at skifte, hvis man bruger den ene eller den andens kalender og har en masse apps. Så mange er til en vis grad ret fastlåst.
Det problem har man så løst i sailfish ved at have support for android apps.
Måske, men jeg tvivler lidt på hvordan brugervenligheden er i praksis. Om det kan kende forskel på OS gestures og in-app gestures. Jeg vil forholde mig lidt skeptisk indtil jeg ser nogle anmeldelser.
Nu har jeg kun set et par demonstationsvideoer. Det jeg er mest spændt på er sådan set den udskiftelig bagside virker i praksis. gesture kan fixes med patches, det er ikke helt sådan at fixe hw bøvl med en sw patch.
Hubert (6) skrev:Det problem har man så løst i sailfish ved at have support for android apps.
Det er ikke lykkedes at få det til at fungere godt for andre, så jeg er skeptisk. Specielt fordi de ikke er bygget til et system, hvor der kun er gestures og ingen knapper.
Hubert (6) skrev:gesture kan fixes med patches, det er ikke helt sådan at fixe hw bøvl med en sw patch.
Det kommer an på i hvor høj grad det giver problemer med f.eks. Android apps. Det kan blive nødvendigt at fucke dem så meget op for at få alle apps til at virke, at de i det hele taget bare ikke er særligt praktiske.
478907111414718754684 (7) skrev:Det er ikke lykkedes at få det til at fungere godt for andre, så jeg er skeptisk. Specielt fordi de ikke er bygget til et system, hvor der kun er gestures og ingen knapper.
Det er bedre end slet ikke at have adgang til de apps man har brugt på sin android telefon.
Det kommer an på i hvor høj grad det giver problemer med f.eks. Android apps. Det kan blive nødvendigt at fucke dem så meget op for at få alle apps til at virke, at de i det hele taget bare ikke er særligt praktiske.
Jeg vil tro at gestures vil være begrænset til native apps.
Hubert (8) skrev:Det er bedre end slet ikke at have adgang til de apps man har brugt på sin android telefon.
Ja, men det er et problem for dem, hvis kunderne tror at Android apps kommer til at køre problemfrit og bliver skuffede, ligsom med BB's og Palms forsøg.
Hubert (8) skrev:Jeg vil tro at gestures vil være begrænset til native apps.
Hvordan vil du så tage røret eller lukke appen? Der er jo ingen knapper ud over standby og volumen. Alle de fundamentale OS funktioner er gesture baserede.
478907111414718754684 (9) skrev:Ja, men det er et problem for dem, hvis kunderne tror at Android apps kommer til at køre problemfrit og bliver skuffede, ligsom med BB's og Palms forsøg.
Det skal vises frem som en midlertidig løsning indtil tilsvarende apps findes til sailfish.
Hvordan vil du så tage røret eller lukke appen? Der er jo ingen knapper ud over standby og volumen. Alle de fundamentale OS funktioner er gesture baserede.
Jeg ville nok ikke vælge en android dialer til min sailfish telefon.
Hubert (10) skrev:Det skal vises frem som en midlertidig løsning indtil tilsvarende apps findes til sailfish.
Hvis folk gider at udvikle til Sailfish. Og jeg vil se den midlertidige løsning, før jeg tror på at den bliver god.
Hubert (10) skrev:Jeg ville nok ikke vælge en android dialer til min sailfish telefon.
Har du læst hvad jeg skrev? Jeg synes det fremgår ret tydeligt at jeg savner en forklaring på hvordan du kommer fra din åbne Android app til Sailfish dialeren.
478907111414718754684 (11) skrev:Hvis folk gider at udvikle til Sailfish. Og jeg vil se den midlertidige løsning, før jeg tror på at den bliver god.
Det er så der det bliver spændende, er der faktisk nogen der gider udvikle til sailfish.
Har du læst hvad jeg skrev? Jeg synes det fremgår ret tydeligt at jeg savner en forklaring på hvordan du kommer fra din åbne Android app til Sailfish dialeren.
jeg tænker man på sailfish gør som man har gjort på alle andre telefoner jeg har brugt. Hvis man sidder og laver noget så popper dialeren op når telefonen ringer. Og skal man ud fra en ikke native app har man sikkert også en gesture der er lavet til det formål. Det er ikke just raketvidenskab at komme til den konklusion...
Hubert (12) skrev:Det er ikke just raketvidenskab at komme til den konklusion...
Næh, men det er absolut ikke nemt at løse det med Gestures, der ikke interfererer med appen på en irriterende måde. Apples løsning har været 4-fingers gestures. Det duer bare ikke på en mobiltelefon, der slår sig på en-håndsbetjening.
478907111414718754684 (13) skrev:Næh, men det er absolut ikke nemt at løse det med Gestures, der ikke interfererer med appen på en irriterende måde. Apples løsning har været 4-fingers gestures. Det duer bare ikke på en mobiltelefon, der slår sig på en-håndsbetjening.
Jeg har absolut ingen erfaring med at bruge en sådan løsning. Men jeg er da spændt på at se på de finder en brugbar løsning.
Hubert (14) skrev:Men jeg er da spændt på at se på de finder en brugbar løsning.
Jeg synes også det er yderst interessant at se dem undgå input lag ved gestures, der skal fanges hen over Android apps. Specielt fordi det ikke kan lade sig gøre. Med mindre du bruger flere fingre, og så ryger en-håndsbetjeningen.
478907111414718754684 (15) skrev:Jeg synes også det er yderst interessant at se dem undgå input lag ved gestures, der skal fanges hen over Android apps. Specielt fordi det ikke kan lade sig gøre.
Som nævnt så skal de passe på med at slå sig for meget op på support for android apps. Som jeg ser det skal det bruges som en måde at få mulighed for at flytte folk der er afhængige af apps på android over på sailfish. De skal nok satse på folk som jeg der bliver mere og mere bekymret over måden google opfører sig på og derfor gerne vil videre fra android.
Hubert (16) skrev:De skal nok satse på folk som jeg der bliver mere og mere bekymret over måden google opfører sig på og derfor gerne vil videre fra android.
Og mig. Jeg snupper dog nok Windows Phone i stedet, da jeg har et minimalt behov for apps. Efter I/O er jeg blevet mere opmærksom på deres ret sære holdninger til privatliv.
478907111414718754684 (17) skrev:Og mig. Jeg snupper dog nok Windows Phone i stedet, da jeg har et minimalt behov for apps. Efter I/O er jeg blevet mere opmærksom på deres ret sære holdninger til privatliv.
jeg har været på wp vognen og det har jeg ikke behov for at prøve igen. Metro ui er noget af det værste jeg har været udsat for. Men ellers var det et ok os. Relativt stabilt ikke fandens hurtigt men hurtig nok til det jeg havde brug for.
Hubert (18) skrev:Metro ui er noget af det værste jeg har været udsat for. Men ellers var det et ok os.
Jeg har det nogenlunde med OS'et, men jeg kan godt forstå at det ikke rammer rigtigt hos alle. Jeg har dog mest erfaring med 7.5 og 7.8, som jeg ikke er tilfreds med. Men mange af problemerne er løst i 8.0.
Havde jeg råd var jeg smuttet i EL-giganten og havde købt en Lumia 920 i dag til 2990. Det er sgu billigt for en telefon i den klasse.
478907111414718754684 (19) skrev:Jeg har det nogenlunde med OS'et, men jeg kan godt forstå at det ikke rammer rigtigt hos alle. Jeg har dog mest erfaring med 7.5 og 7.8, som jeg ikke er tilfreds med. Men mange af problemerne er løst i 8.0.
Der er sket en del siden jeg havde en wp mobil. Men nu hvor sailfish er på vej kan jeg ikke se nogen grund til at tage chancen med et stift og rigid mobil os igen.
Men det er jo så også der jeg mener vi har vundet. Der er noget på markedet for langt de fleste
Hubert (20) skrev:Men nu hvor sailfish er på vej kan jeg ikke se nogen grund til at tage chancen med et stift og rigid mobil os igen.
Det kan jeg godt forstå, men jeg vil nu lige vente til en senere version, hvor børnesygdommene er væk. Alle af de nye store OS'er har haft dem.
478907111414718754684 (22) skrev:Btw... hvem tror I køber Sailfish, når det er blevet en success? Yahoo, Amazon, en hel anden?
Det var da et spændende tankeeksperiment. Forudsat det bliver en sucess. Microsoft har jo vist at det bestemt ikke er en selvfølge.
Yahoo er godt nok ude på opkøb for tiden, men jeg kan ikke lige se hvordan det passer ind i forretningen.
Amazon satser på android pt og det ændrer sig næppe.
Mit bud er at det formentlig bliver en helt anden. Jeg ville ikke blive overrasket hvis samsung sagde haps.
Hubert (24) skrev:Yahoo er godt nok ude på opkøb for tiden, men jeg kan ikke lige se hvordan det passer ind i forretningen.
De er en meget stor content og service provider, så jeg kan forestille mig at de må have en interesse i at få en vigtigere rolle på det mobile marked.
Hubert (24) skrev:Amazon satser på android pt og det ændrer sig næppe.
Det gør de godtnok, men de ændrer det til det er helt uigenkendeligt og smider deres egen app store på. Jeg kunne forestille mig at de hellere ville have en kildekode, de havde 100% styr på.
XorpiZ (23) skrev:Det går sikkert samme vej som Meego. Nogle få nørder elsker det, men den brede befolkning er ligeglade.
Eller som Web OS. Det bliver aldrig rigtigt stort, og et stort firma opkøber det men fejler helt med at få det solgt.
Hubert (24) skrev:Mit bud er at det formentlig bliver en helt anden. Jeg ville ikke blive overrasket hvis samsung sagde haps.
Mht. Samsung, er de self. en mulighed. Men de har allerede gang i andre, selv. Men det er slet ikke udelukket i min verden.
Hubert (4) skrev:Det er første gang i noget tid vi har set en reel innovation.
Hubert (6) skrev:Det problem har man så løst i sailfish ved at have support for android apps.
Hvis det er Gestures du mener er innovativt, så kan du udskifte Sailfish med BlackBerry OS 10, i begge overstående eksempler.
Minus enterprise-sikkerheden selvfølgelig ;-)
SlettetBruger (26) skrev:Hubert (6) skrev:Det problem har man så løst i sailfish ved at have support for android apps.
Hvis det er Gestures du mener er innovativt, så kan du udskifte Sailfish med BlackBerry OS 10, i begge overstående eksempler.
Minus enterprise-sikkerheden selvfølgelig ;-)
Jeg tænkte nu mest på den udskifteligt bagside, der giver nye muligeheder.
Magten (30) skrev:Så vidt jeg har forstået vil man kunne tilføje funktioner til telefonen ved at skifte bagsiden ud.
Altså fx en bedre antenne eller hvad man nu kunne finde på.
Indtil videre har jeg kun stødt på dét at OS'et kan skifte farve i forhold til coveret.
Har i nogen kilde på at det kan bruges til andet?
478907111414718754684 (33) skrev:De siger det også selv ved præsentationen.
http://jolla.streamforce1.tv/
Det fik jeg ikke noget ud af, fordi en eller anden idiot mener den der jingle skal afspilles hver gang han prøver at snakke om det.
men det er meget vagt, intet ord om hvad mulighederne er. skal vi bare gå ud fra at der er fuld adgang til alt via connectoren? :D For så er enheden da dømt mht til sikkerhed.
SlettetBruger (34) skrev:478907111414718754684 (33) skrev:De siger det også selv ved præsentationen.
http://jolla.streamforce1.tv/
Det fik jeg ikke noget ud af, fordi en eller anden idiot mener den der jingle skal afspilles hver gang han prøver at snakke om det.
men det er meget vagt, intet ord om hvad mulighederne er. skal vi bare gå ud fra at der er fuld adgang til alt via connectoren? :D For så er enheden da dømt mht til sikkerhed.
Jeg kunne nu godt høre det. Du kan sikkert få en masse detaljer på deres forum, men jeg gætter på at du ligesom mig ikke gider at undersøge det nærmere :-P
XorpiZ (35) skrev:Magten (30) skrev:Så vidt jeg har forstået vil man kunne tilføje funktioner til telefonen ved at skifte bagsiden ud.
Altså fx en bedre antenne eller hvad man nu kunne finde på.
Det bruger Nokia vel allerede nu (nfc-covers og lign.)
Jeg ved ikke hvor fleksible mulighederne er for at lave forskellige covers. Samsung har også NFC og wireless charging bagsider, men det er også de to eneste muligheder, der er.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.