mboost-dp1

Lego's it-chef: Derfor skal vores it-folk være centralt placeret


Gå til bund
Gravatar #2 - Nåkja
23. maj 2013 14:26
Man bør jo også altid have IT-folk i staben.
Gravatar #3 - arne_v
23. maj 2013 14:43
#1

Lego har i mange år haft et meget seriøst forhold til IT.

Et par historier fra gamle dage.

Tilbage i sidst i 80'erne først i 90'erne betalte de deres system (hardware og OS) leverandør for at have en tekniker boende i Billund, således at de kunne få hardware support med kort varsel (sammenlignet med at skulle hav een til at køre fra Aarhus).

Engang sidst i 90'erne lavede de katastrofeøvelse. Der blev sat et papir med "ødelagt ved brand" på et stor antal servere, netværksboxe og kabelbakker. Så skulle IT afdelingen have alle de kritiske systemer op og køre på nyt udstyr. Det er sådan noget der afslører om ens beredskab faktisk virker eller bare er en masse papir med toner på.

Gravatar #4 - Magten
23. maj 2013 14:49
Jeg forstår ikke hvordan de folk fra HCL er anderledes end konsulenter, alt hvad de beskriver om dem er jo som med konsulenter.

Men ellers lyder det til at de har en fornuftig tilgang til tingene.
Gravatar #5 - arne_v
23. maj 2013 14:57
#4

HCL er konsulenter.

Men han forsøger at skelne mellem:
- konsulenter der kommer ind i et projekt uden nogen viden om Lego, laver noget arbejde, forlader Lego og aldrig komme rigen
- konsulenter som har arbejde for Lego i årevis og kender Legos systemer godt, HCL sørger så for at de arbejder for Lego når Lego har projekter, men kan samtidigt bruge dem til andre kunder når Lego ikke har projekter
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login