mboost-dp1
Jeg er ham...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Apropos ged. Hvor blev Newz's perker af?
Edit: http://newz.dk/~mamad-moveax1ret
Edit: http://newz.dk/~mamad-moveax1ret
... der synes at albummet fra bandet Device med Disturbeds David Draiman er federe end Volbeats nye album.
Passive grafikkort, specielt mellem- og højtydende, eksisterer ikke.
Det kan godt være at selve grafikkortet er passivt kølet, men det kræver altså at du har tilsvarende mere og bedre cirkulation i computeren.
Jeg ville hellere købe tilsvarende grafikkort, med en 3. parts overdimensioneret køler, som ofte er en del mere støjsvag end standardkøleren.
...og så er det ofte billigere end det "passive" alternativ.
Passive grafikkort, specielt mellem- og højtydende, eksisterer ikke.
Det kan godt være at selve grafikkortet er passivt kølet, men det kræver altså at du har tilsvarende mere og bedre cirkulation i computeren.
Jeg ville hellere købe tilsvarende grafikkort, med en 3. parts overdimensioneret køler, som ofte er en del mere støjsvag end standardkøleren.
...og så er det ofte billigere end det "passive" alternativ.
Hvilket grafikkort og producent?
Hvilke GPUer?
Er det "gode" GPUer har du nok enten været heldig med dit airflow, eller også har du ikke lagt mærke til at dit grafikkort er clocket ned under brug, på grund af varme.
En GPU skal have fjernet den samme mængde varme, uanset om den er aktivt eller passivt kølet, hvis den skal yde det samme.
Hvilket grafikkort og producent?
Hvilke GPUer?
Er det "gode" GPUer har du nok enten været heldig med dit airflow, eller også har du ikke lagt mærke til at dit grafikkort er clocket ned under brug, på grund af varme.
En GPU skal have fjernet den samme mængde varme, uanset om den er aktivt eller passivt kølet, hvis den skal yde det samme.
Mit Airflow har intet med held at gøre ;)
Den ældste er et passivt kølet ATI 9600Pro. Har altid været overclocked 20% på GPU og RAM uden problemer. Et HD3650, også clocked, hhv. 10% GPU, 20% RAM. Og et HD4650 (det jeg gerne vil skifte, +10% GPU, +15% RAM)
Alle disse er købt lige da de kom på markedet, hvor de ydelsesmæssigt har været ok sammenlignet med andre på daværende tidspunkt.
Og alle tre maskiner er meget stille i brug, selv ved fuld skrue.
--
Mine harddiske sidder monteret på 3 ben, der står på skumfødder i bunden med en 80mm blæser til indsugning af 'kold' luft, direkte ind på harddiskene.
Denne, nu ca. 35 grader varme luft bliver så blæst hen mod det passivt kølede grafikkort, hvor strømforsyningen så suger varmen fra både GPU og CPU ud for oven.
Det er muligt at strømforsyningsblæseren kører en anelse hurtigere, men hellere 200 omdr/m mere på én blæser end 2 blæsere der lydmæssigt kan gå i resonans/disharmoni.
Desuden bruger jeg liggeunderlags-skum (de lysegrønne, halvbløde til en 50er i Bilka) plus superlim til montering af blæseren foran samt den på CPU-køleren. Absolut INGEN hørbare vibrationer til kabinettet. Dette har iøvrigt den fordel, at CPU-blæseren kan komme længere væk fra køleprofillen og dermed formindskes blæserens hotspot og effektiviteten rent faktisk forøges med en grad eller to.
Mine grafikkort er ALTID overclocked, men heller ikke dette er et problem, og har ALDRIG oplevet en GPU drosle ned.
Den ældste er et passivt kølet ATI 9600Pro. Har altid været overclocked 20% på GPU og RAM uden problemer. Et HD3650, også clocked, hhv. 10% GPU, 20% RAM. Og et HD4650 (det jeg gerne vil skifte, +10% GPU, +15% RAM)
Alle disse er købt lige da de kom på markedet, hvor de ydelsesmæssigt har været ok sammenlignet med andre på daværende tidspunkt.
Og alle tre maskiner er meget stille i brug, selv ved fuld skrue.
--
Mine harddiske sidder monteret på 3 ben, der står på skumfødder i bunden med en 80mm blæser til indsugning af 'kold' luft, direkte ind på harddiskene.
Denne, nu ca. 35 grader varme luft bliver så blæst hen mod det passivt kølede grafikkort, hvor strømforsyningen så suger varmen fra både GPU og CPU ud for oven.
Det er muligt at strømforsyningsblæseren kører en anelse hurtigere, men hellere 200 omdr/m mere på én blæser end 2 blæsere der lydmæssigt kan gå i resonans/disharmoni.
Desuden bruger jeg liggeunderlags-skum (de lysegrønne, halvbløde til en 50er i Bilka) plus superlim til montering af blæseren foran samt den på CPU-køleren. Absolut INGEN hørbare vibrationer til kabinettet. Dette har iøvrigt den fordel, at CPU-blæseren kan komme længere væk fra køleprofillen og dermed formindskes blæserens hotspot og effektiviteten rent faktisk forøges med en grad eller to.
Mine grafikkort er ALTID overclocked, men heller ikke dette er et problem, og har ALDRIG oplevet en GPU drosle ned.
..der lige spottede følgende på Microsoft danske side om Surface:
Så kan man jo bare håbe at de snart kommer en udmelding =)http://www.microsoft.com/Surface/da-DK/surface-with-windows-8-pro/home skrev:Surface Pro
Surface Pro er helt ny, og alligevel kan du stadig gøre alt det, du altid har gjort på din pc. Berøringsforbedrede programmer kører lige så uproblematisk som dine ældre favoritapps, så du kan arbejde på den måde, du vil.
Kommer snart.
Magten (53529) skrev:...der hørte hans laptop råbe på te.. Så det fik den, en hel kop endda.
Er den så glad nu?
Så længe du ikke giver den øl. Min gik under efter en enkelt tår. Nu var min godt nok en MSI og den vågnede efter et par måneder men den har stadig tømmermænd et år efter :/
En smule øl skulle en Thinkpad nu nok kunne klare ;-) www.youtube.com/watch?v=d7cvi00OZDM
Jeg synes nu alligevel aldrig jeg har hørt den lyde sådan.
Det var lige før man skulle prøve på sin egen :p
Det var lige før man skulle prøve på sin egen :p
Har kun hørt de første 6-7 numre indtil videre, men der er da nogle udemærket imellem synes jeg.Yvossen (53486) skrev:... der en gang lyttede en del til Volbeat.
... der synes de er blevet kedelige.
... der ikke føler noget specielt for deres nye album.
Room 24 og The Hangman's Body Count er ren støj i min verden. Cape Of Our Heroes og Pearl Heart svinger meget godt.
Magten (53535) skrev:Har kun hørt de første 6-7 numre indtil videre, men der er da nogle udemærket imellem synes jeg.
Room 24 og The Hangman's Body Count er ren støj i min verden. Cape Of Our Heroes og Pearl Heart svinger meget godt.
Jeg er nok lidt mere til "støj"-enden. :)
... hvis mor har fået en iPad
- Hånter, kan du lege support? Jeg magter det simpelthen ikke >_<
... hvis mor er indbegrebet af it-mongol
Magten (53543) skrev:Men det er jo så nemt og intuitivt? ;)Thoroughbreed (53541) skrev:... hvis mor har fået en iPad
Ja, det mener jeg også at jeg har hørt. Apple produkter er så nemme og intuitive at alle kan finde ud af at bruge dem.
Yvossen (53544) skrev:Magten (53543) skrev:Men det er jo så nemt og intuitivt? ;)Thoroughbreed (53541) skrev:... hvis mor har fået en iPad
Ja, det mener jeg også at jeg har hørt. Apple produkter er så nemme og intuitive at alle kan finde ud af at bruge dem.
Min far på 62 har lige bestilt en... jeg overvejer om jeg skal hænges eller skydes.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.