mboost-dp1
Browser udvidelser/extensions
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hey
Hvordan er sikkerheden ved brug af udvidelser/extensions i browseren?
Jeg har lige siden YouTube indførte den 5 sek. lange reklame video, før hver video brugt Adblock i Chrome.
I skolen bemærkede jeg vores lærer, har en masse extensions installeret i hans browser og kom til at tænke lidt på sikkerhed. Hvor sikkert er det enligt, at bruge extensions?
Adblock manipuler med med DOM, hvormed den har adgang til alle HTML elementer. Hvilket betyder den burde have adgang til information der indtastet på en siden. Det kunne være brugernavne og koder, som kunne blive indsamlet?
En kort Google søgning gav lidt forurolige resultater:
Svar:
Hvad siger i? Hvor sikkert er det at bruge udvidelser?
Hvordan er sikkerheden ved brug af udvidelser/extensions i browseren?
Jeg har lige siden YouTube indførte den 5 sek. lange reklame video, før hver video brugt Adblock i Chrome.
I skolen bemærkede jeg vores lærer, har en masse extensions installeret i hans browser og kom til at tænke lidt på sikkerhed. Hvor sikkert er det enligt, at bruge extensions?
Adblock manipuler med med DOM, hvormed den har adgang til alle HTML elementer. Hvilket betyder den burde have adgang til information der indtastet på en siden. Det kunne være brugernavne og koder, som kunne blive indsamlet?
En kort Google søgning gav lidt forurolige resultater:
Thinking worse-case scenario, what can this extension do? Could it:
1 - Send a list of all the websites I visit to the maker?
2 - Capture data I input into forms? (like my personal data, passwords, etc.)
3 - See how long I have been on a website, and which pages I have visited?
4 - Access cookies?
5 - Access other files on my computer? (I guess not, given the Sandbox environment, but I'm still wondering)
6 - Do anything worse?
Svar:
1 - Yes
2 - Yes
3 - Yes
4 - Updated, See the comment from George Bailey for this one.
5 - No - like you say the sandbox will prevent that.
6 - Read (and send) data on all the pages you visit.
Hvad siger i? Hvor sikkert er det at bruge udvidelser?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.