mboost-dp1

Zyxel 660HW + Port Forwarding

Gå til bund
Gravatar #1 - imze
9. jan. 2008 12:36
Hej

Jeg har et stort problem med min Zyxel 660HW router. Problemet består i jeg skal have åbnet en port i routeren, men jeg kan ikke finde routerens IP og dermed komme ind til routerens log-in screen.

Jeg har prøvet standard gatewayen, jeg har prøvet standard IPen, jeg har prøvet kommandoen "telnet 10.0.0.1 23023" og jeg har prøvet at følge Cybercitys vejledningen (Da jeg både har internet og routeren igennem Cybercity), men uden held til at komme til routerens log-on screen.

Nogle der evt. ved hvordan jeg skal løse dette problem?

//Kasper Imer
Gravatar #3 - imze
9. jan. 2008 13:10
Den har jeg som sagt prøvet, men stadig uden held. :-(

Det kan ikke være fordi der er en firewall i selve routeren?
Gravatar #4 - holmen
9. jan. 2008 13:20
Åben en browser -> skriv http://10.0.0.1:2033 -> tryk enter.

Virker det ikke?

Routerens IP, på LAN-siden, er højst sandsynligt din std. gateway, med mindre du har konfigureret din ip statisk.

I det tilfælde:
Slå dhcp til og lav en:
ipconfig /release
derefter:
ipconfig /renew
I CMD'en.
(Virker kun hvis DHCP er enablet i routeren)

Så burde du kunne forbinde ved at skrive http://gatewayIP'en:2033

Du har ikke en anden router mellem din PC og din CC router?
Gravatar #5 - imze
9. jan. 2008 13:31
Desværre, samme resultat - "Siden kan ikke vises".

(Virker kun hvis DHCP er enablet i routeren)

Jeg ved desværre ikke om DHCP er enablet i routeren - er der en måde at tjekke dette på?

Du har ikke en anden router mellem din PC og din CC router

Nej, der er kun CC routeren der forbinder computeren og internettet.
Gravatar #6 - holmen
9. jan. 2008 13:38
har du sat din IP statisk?

Højreklik på netværksforbindelser -> egenskaber -> vælg egenskaber for Internet Protokol (TCP/IP) så kan du se om du får en IP adresse automatisk.

Ellers ring til CC. De fortæller dig sikkert at du skal resete din router, men jeg ville prøve alligevel hvis jeg var dig.
Gravatar #7 - Mort
9. jan. 2008 14:55
Hvis du ikke kan finde IP addressen på routeren, så kan du i stedet oprette en ARP entry i din Windows, der gør at din Windows fortolker routerens MAC addresse som værende en bestemt IP addresse.

Du gør følgende:
1) Find MAC addressen på din router (Den står som regel neden under routeren på et klistermærke, den ser således ud: 00-aa-00-62-c6-09)

2) Start en kommandoprompt (Start->Run->cmd.exe)

3) Skriv:
arp -s 10.0.0.1 00-aa-00-62-c6-09
hvor 10.0.0.1 er en IP addresse der er i samme subnet som din egen IP addresse (Dvs din computer har en IP addresse som ligger mellem 10.0.0.2 og 10.0.0.255 og din subnet mask er *.*.*.0) og 00-aa-00-62-c6-09 er MAC addressen på din router.

4) Start derefter en web browser og forbind til http://10.0.0.1
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login