mboost-dp1

start vncserver i fedora core 7 linux

Gå til bund
Gravatar #1 - polle-online
22. jun. 2007 11:47
Jeg har det problem at jeg ikke kan få startet vnc serveren i min fedora core 7 maskine. Jeg er gået ind i system/administration/server settings/Services og har fundet vnc serveren der. Jeg har også prøvet at vælge den og trykke på start knappen derinde for at starte den hvor jeg får at vide den er startet. Men i status området omkring vnc serveren står der at Xvnc is stopped og jeg kan ikke logge på maskinen med en vnc klient selv om at jeg kan logge på maskinen via ftp og samba. Nogen der kan hjælpe mig med at fortælle mig hvad jeg mangler at installere og/eller have kørende som serviceses?
Gravatar #2 - trylleklovn
22. jun. 2007 11:55
Google giver følgende resultat:
http://www.skullbox.net/vncserver.php
[root@roswell etc]# service vncserver start
Starting VNC server: [ OK ]
[root@roswell etc]#
[root@roswell etc]# vncpasswd
Password:
Verify:
[root@roswell etc]#
[root@roswell etc]# vncserver

New 'roswell:1 (root)' desktop is roswell:1

Starting applications specified in /root/.vnc/xstartup
Log file is /root/.vnc/roswell:1.log

[root@roswell etc]#
Gravatar #3 - polle-online
22. jun. 2007 18:11
Er der ikke en anden måde (grafisk er foretrukken)? Jeg har nemlig nogle problemer med dette ved at når jeg logger ind første gang skal jeg skrive noget i en konsol og det får jeg også skrevet, men derefter går den død. Samtidigt så har jeg i fedora core 6 fået det til at virke, dette er dog sket mest under installations processen så jeg ved ikke helt hvordan dette virker, men med fedora core 6 fik jeg den også til at virke på display 0 altså jeg kunne bare skrive adressen på computeren f.eks. polle-online.remote_computer.dk i stedet for polle-online.remote_comuter.dk:1
Gravatar #4 - polle-online
22. jun. 2007 18:11
Skal lige siges at jeg har søgt på google og havde svært ved at forstå de søgninger jeg fandt. :-)
Gravatar #5 - BurningShadow
22. jun. 2007 19:04
Nu spørger jeg nok dumt, men hvorfor pjatte rundt med VNC, når X er lavet til at gøre netop det du har brug for?

Eller er der forskel på de nye og de gamle versioner af X?
Gravatar #6 - polle-online
22. jun. 2007 20:24
Jeg bruger vnc mest fordi det er det jeg kender og jeg ved ikke om gnome køre over x så og sige da jeg ikke er en linux pro, jeg bruger det mest som server system da jeg er en windows man normalt. Jeg foretrækker også i øjeblikket at køre med vnc da jeg i øjeblikket hjælper flere familie medlemmer og andre folk jeg kender, med deres computer problemer over nettet med fjernskrivebord hvor jeg bruger en vnc server og klient. De folk som jeg hjælper køre her med et windows system, helt fra windows 98 til windows xp. Grunden til at nogen af dem køre med windows 98 er på grund af at den maskine de har kan det som de skal bruge den til og penge er noget som de hellere vil bruge på noget andet og derfor ikke opgradere deres computer udstyr.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login