mboost-dp1

Skift fra 100Mbit/1Gbit netværk

Gå til bund
Gravatar #1 - TWFH
4. jul. 2007 08:17
Yo!

I vores ækle lille hippie-bunker har jeg netop skiftet vores aldrende 10/100Mbit switch ud med en funklende ny 10/100/1000Mbit en af slagsen. Ironisk nok er jeg den eneste der ikke kan connecte, for overhovedet at få adgang skal jeg sætte den gamle switch til den nye, og får adgang derigennem, og det fatter jeg bare ikke. Hvis det var fordi jeg ikke havde et 1GBit netkort (hvilket jeg har), burde den stadig forbinde på 100Mbit - mistænker i første omgang kablet, men ville lige høre de 'lokale' kloge hoveder ad, før jeg begynder at investere yderligere (omend det er en minimal udgift). Der er tale om denne box.
Gravatar #2 - holmen
4. jul. 2007 08:50
Formoder i kærer med DHCP? Hvis ja, er DHCP enablet på din maskine?
Gravatar #3 - Scherlund
4. jul. 2007 08:54
Ja du burde forbinde med 100Mb hvis kablet ikke godt nok til 1000Mb. Men som med så mange andre ting, så holder teori og virkelighed ikke altid hinanden i hånden.
Nogle af de ting jeg ville prøve er at tvinge netkortet til at køre 100Mb under indstillingerne. Bare for at se om det er autosensing der laver problemer.

Du kunne også prøve med kablet fra en af de andre maskiner, der jo kan komme på. Hurtig og nem måde at teste kablet på.

Selvfølgelig prøve at skifte til en anden port.

Du har sikkert prøvet alle disse ting. Men det er nu rart nok at komme forbi det mest indlysende. Det er som regel det jeg glemmer :)
Gravatar #4 - TWFH
5. jul. 2007 07:39
Har konkluderet at mit netkort stinker til at auto-negotiate; der er hul igennem når jeg insisterer på at det skal køre 100Mbit, så det ender nok med anskaffelse af et cat6 kabel... Gad vide om firmaet ikke har et par meter af det liggende i kælderen ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login