mboost-dp1

Min Computer sidder fast i windows loading screen

Gå til bund
Gravatar #1 - computerspaden
9. aug. 2007 12:54
Først vil jeg sige, at jeg er forholdsvis ny med computere så vær sød at snakke på et ret lavt nivau med de tekniske detaljer :D

Mit problem er det at når jeg prøver at starte windows går alt fint lige indtil der hvor der kommer et loading screen hvor man ser windows-logoet og så den lille bar der kører frem og tilbage. Der bliver den bare ved med at være så jeg er nødt til at reboote computeren. Jeg kan godt gå ind i windows med Safe mode og det er faktisk der jeg skriver fra nu. jeg har ingen ide om hvad problemet kan være. Det er noget der sket fra den ene dag til den anden hvor den har virket om aftenen da jeg gik i seng og så har den fået problemet i løbet af natten.

Håber der er nogen der kan hjælpe

På forhånd tak :)
Gravatar #2 - OBenned
9. aug. 2007 13:12
Måske er der sket en fejl i windows opstarts filer, prøv at gå ind i windows under safe mode og så kør en systemgendannelse, den ligger under tilbehør og der efter systemværktøjer.

Det løser tit mine problemer...
Gravatar #3 - computerspaden
9. aug. 2007 13:20
Der ser ikke umiddelbart ud til at jeg har de såkaldte restore points altså tidspunkter, computeren kan gendanne sig tilbage til :P

Andre forslag :)?
Gravatar #4 - OBenned
9. aug. 2007 13:58
Det kan være den bootmanager der er fejl i.

Prøv at læse her: http://www.computerhope.com/issues/ch000646.htm
Gravatar #5 - Kisbye
9. aug. 2007 14:37
Hvad har aendret sig siden sidst den kunne boote?
Det vil sige, hvad har du installeret af software/drivere? har du sat nye dele i den?

Hvis du kan komme i fejlsikret tilstand, saa prov at fjerne disse drivere/software.
Nu skriver du ikke hvad version af windows du bruger og hvor lang tid du har ventet inden du genstarter.
I nogen versioner kan netvaerksproblemer gore at opstarten bliver ekstrem langsom.
prov evt. at pille netvaerkskablet ud og prov igen.
Gravatar #6 - Jensen
9. aug. 2007 14:56
Er det en bærbar du har, så har jeg måske løsningen til dig? Hvor gammel er computeren?
Gravatar #7 - Kisbye
11. aug. 2007 20:11
computerspade:

Det vil være dejligt hvis du gider skrive hvad løsningen var, når du finder den.
Så har vi andre også mulighed for at blive lidt klogere
Gravatar #8 - Cloud02
11. aug. 2007 22:24
1) prøv at lade den være ved opstart skærmen i en 5-10 minutter. Den kan sagtens være at den blot er meget langsom om at komme ind.

2) afinstaller alt der hedder drivere og obskure programmer. (obskure programmer er her: mount tools, codec packs, og andre ikke-almindelige programmer)

3) om muligt få scannet din computer for virus

4) hvis ikke der ligger noget specielt på din maskine, så formater og geninstaller windows.
Gravatar #9 - Deternal
14. aug. 2007 09:15
Hvad er det for en maskine?
Mærke, desktop/laptop?

Hvilken udgave af Windows (hvis du ikke kan se det i opstarten, så se efter windows klistermærket på din maskine).
Gravatar #10 - GrQnlaender
17. aug. 2007 08:17
Hejsa, hvis du stadig har problemet så prøv at trykke ctrl+alt+del når du sidder og venter, gå ind i den som hedder Processer, og derefter luk de unødvendige programmer, det kan jo være der er en blocker i de enkelte programmer.

Håber det lykkedes
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login