mboost-dp1

Intet internet efter Vista opgradering

Gå til bund
Gravatar #1 - Maini
16. jun. 2007 21:54
Hej,

Jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo T computer. Denne har netværkskortet indbygget i bundkortet (både tråd, og trådløs). Før jeg opgraderede til Win.Vista virkede internettet fint. Men nu vil Windows ikke finde adapteren...
Af Fujitsu Siemens' hjemmeside fremgår det, at Scaleo T modellen havde et RealTek-kort (kan ikke lige huske modelnummeret), men jeg har prøvet at hente driverne til det, uden held. Måske er det et helt andet netværkskort det sidder i - jeg er ikke sikker.
Jeg er efterhånden ved at være godt træt af at løbe mellem computerne i huset for at finde en drver de eventuelt virker, så nu prøver jeg her :)
Måske er der andre der har haft samme problem, med ikke at kunne kom på nettet efter at have opgraderet til Vista?

På Forhånd Tak,
Mathias Brandt
Gravatar #2 - holmen
16. jun. 2007 21:58
Du skal formentlig bruge andre drivere til vista end dem du brugte til XP. Du skal sgu nok til at søge på nettet efter "dit motherboard-model-navn + vista + driver" på nettet.
Gravatar #3 - Maini
16. jun. 2007 22:00
Er klar over det med at jeg skal bruge andre drivere. Jeg havde nemlig en driver CD, men prøver jeg at køre den, siger den "XP only".
Prøver lige en Google søgning på Motherboard navnet, og ser om det giver noget.
Og naturligvis er Fujitsu Siemens egen driverside gået ned :(
Gravatar #4 - holmen
16. jun. 2007 22:11
hvis du er klar over det med driverne, så har du vel været i gang med at søge efter vista-drivere lige siden du så denne besked?
"XP only".
FOrsøgte du at bruge din XP-driver-cd efter du havde "opgraderet til vista o_0?

Jeg kan satme ikke ændre det store "O" i "forsøge" til et lille "o". Hvem administrer denne side? ARGH jeg klager til hmn og Net_srak og Pernicious... I WANNA EDIT MY POST!!!!!!!!!
Gravatar #5 - Maini
16. jun. 2007 22:15
Jeg har da søgt efter vista drivere hele tiden.
Og nogle gange er drivere da forud-kompatible ...
Gravatar #6 - holmen
16. jun. 2007 22:20
jeg har da søgt efter vista drivere hele tiden.
Du kommer ikke så meget ud, eller hvad? [spoiler]Ja, jeg ved godt at det kommer fra en der sidder og poster en lørdag nat klokken 00:20[/spoiler]

Og nogle gange er drivere da forud-kompatible ...
Nogle drivere er måske forud-kompatible, men tydeligvis(?) ikke XP -> vista drivere(?)

Du må google efter driverne (eller vente til der kommer nogle, der kan svare dig bedre end jeg, online)
Gravatar #7 - Maini
16. jun. 2007 22:22
Nu må du simpelthen stoppe - NOGLE drivere er forudkompatible - så er det da klart at jeg prøver den driver CD der fulgte med maskinen. Naturligvis søger jeg efter Vista drivere, men falder jeg over en til XP prøver jeg den.
Gravatar #8 - holmen
16. jun. 2007 22:27
Bemærk det lille ord måske
så er det da klart at jeg prøver den driver CD der fulgte med maskinen
Du skal bruge vista-drivere, JA! Så er det da meget logisk at du prøver med XP drivere? (forudsat at der fulgte XP med til maskinen) NOT!
Naturligvis søger jeg efter Vista drivere, men falder jeg over en til XP prøver jeg den.
Igen, du skal bruge en vista-driver, ikke? Hvis du faler over en Windows 2k driver, prøver du så også den?
Gravatar #9 - Maini
16. jun. 2007 22:31
Læser du overhovedet hvad jeg skriver? Når nu nogle drivere er forudkompatible, kunne det jo ske at dem jeg har prøvet også var det. Ok, nej - det var de ikke? Big deal?
Hvorfor bliver du overhovedet ved med at "hjælpe"?
Gravatar #10 - holmen
16. jun. 2007 22:38
Hvis nogle drivere er forudkompatible, så lad os dog antage at ALLE drivere er det. Nej. Når du har lavet en vista-opgradering og der er noget hardware (som et netværkskort) der ikke virker, så er det højst sandsynligvis fordi at driverne til dette stykke hardware IKKE er forudkompatible, så er der, imo, INGEN grund til at afprøve alle de game XP-drivere som du kan finde. Men skulle du have lyst til dette, så skal du endelig ikke holde dig tilbage for min skyld.
Gravatar #11 - Maini
16. jun. 2007 22:42
"så er det højst sandsynligvis fordi at driverne til dette stykke hardware IKKE er forudkompatible" - hvorfor er det så sandsynligt?
Gravatar #12 - holmen
16. jun. 2007 22:47
Fordi du havde XP, opgraderede til vista, og så virkede netkortet (pga. driverne?) ikke længere. [spoiler] Eller tager jeg fejl? Havde du win 2k ellr 98 inden du opgraderede?[/spoiler]
Gravatar #13 - Maini
17. jun. 2007 08:17
Jamen det var en clean install i.e. jeg formaterede først...
Gravatar #14 - holmen
17. jun. 2007 10:48
Hvad for en fisk? En clean install internet explorer? Er ikke med. Havde du lige installeret XP og div. bundkort drivere og opgraderede derefter til vista?

Hvilket bundkort har du?
Gravatar #15 - Maini
17. jun. 2007 12:35
i.e. = id est = that is = det vil sige.

Problemet er loest nu, og tro det eller ej, saa var det en XP driver der virkede til sidst.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login