mboost-dp1
Intet internet efter Vista opgradering
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Support
Hej,
Jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo T computer. Denne har netværkskortet indbygget i bundkortet (både tråd, og trådløs). Før jeg opgraderede til Win.Vista virkede internettet fint. Men nu vil Windows ikke finde adapteren...
Af Fujitsu Siemens' hjemmeside fremgår det, at Scaleo T modellen havde et RealTek-kort (kan ikke lige huske modelnummeret), men jeg har prøvet at hente driverne til det, uden held. Måske er det et helt andet netværkskort det sidder i - jeg er ikke sikker.
Jeg er efterhånden ved at være godt træt af at løbe mellem computerne i huset for at finde en drver de eventuelt virker, så nu prøver jeg her :)
Måske er der andre der har haft samme problem, med ikke at kunne kom på nettet efter at have opgraderet til Vista?
På Forhånd Tak,
Mathias Brandt
Jeg har en Fujitsu Siemens Scaleo T computer. Denne har netværkskortet indbygget i bundkortet (både tråd, og trådløs). Før jeg opgraderede til Win.Vista virkede internettet fint. Men nu vil Windows ikke finde adapteren...
Af Fujitsu Siemens' hjemmeside fremgår det, at Scaleo T modellen havde et RealTek-kort (kan ikke lige huske modelnummeret), men jeg har prøvet at hente driverne til det, uden held. Måske er det et helt andet netværkskort det sidder i - jeg er ikke sikker.
Jeg er efterhånden ved at være godt træt af at løbe mellem computerne i huset for at finde en drver de eventuelt virker, så nu prøver jeg her :)
Måske er der andre der har haft samme problem, med ikke at kunne kom på nettet efter at have opgraderet til Vista?
På Forhånd Tak,
Mathias Brandt
Er klar over det med at jeg skal bruge andre drivere. Jeg havde nemlig en driver CD, men prøver jeg at køre den, siger den "XP only".
Prøver lige en Google søgning på Motherboard navnet, og ser om det giver noget.
Og naturligvis er Fujitsu Siemens egen driverside gået ned :(
Prøver lige en Google søgning på Motherboard navnet, og ser om det giver noget.
Og naturligvis er Fujitsu Siemens egen driverside gået ned :(
hvis du er klar over det med driverne, så har du vel været i gang med at søge efter vista-drivere lige siden du så denne besked?
Jeg kan satme ikke ændre det store "O" i "forsøge" til et lille "o". Hvem administrer denne side? ARGH jeg klager til hmn og Net_srak og Pernicious... I WANNA EDIT MY POST!!!!!!!!!
"XP only".FOrsøgte du at bruge din XP-driver-cd efter du havde "opgraderet til vista o_0?
Jeg kan satme ikke ændre det store "O" i "forsøge" til et lille "o". Hvem administrer denne side? ARGH jeg klager til hmn og Net_srak og Pernicious... I WANNA EDIT MY POST!!!!!!!!!
jeg har da søgt efter vista drivere hele tiden.Du kommer ikke så meget ud, eller hvad? [spoiler]Ja, jeg ved godt at det kommer fra en der sidder og poster en lørdag nat klokken 00:20[/spoiler]
Nogle drivere er måske forud-kompatible, men tydeligvis(?) ikke XP -> vista drivere(?)
Og nogle gange er drivere da forud-kompatible ...
Du må google efter driverne (eller vente til der kommer nogle, der kan svare dig bedre end jeg, online)
Bemærk det lille ord måske
så er det da klart at jeg prøver den driver CD der fulgte med maskinenDu skal bruge vista-drivere, JA! Så er det da meget logisk at du prøver med XP drivere? (forudsat at der fulgte XP med til maskinen) NOT!
Naturligvis søger jeg efter Vista drivere, men falder jeg over en til XP prøver jeg den.Igen, du skal bruge en vista-driver, ikke? Hvis du faler over en Windows 2k driver, prøver du så også den?
Hvis nogle drivere er forudkompatible, så lad os dog antage at ALLE drivere er det. Nej. Når du har lavet en vista-opgradering og der er noget hardware (som et netværkskort) der ikke virker, så er det højst sandsynligvis fordi at driverne til dette stykke hardware IKKE er forudkompatible, så er der, imo, INGEN grund til at afprøve alle de game XP-drivere som du kan finde. Men skulle du have lyst til dette, så skal du endelig ikke holde dig tilbage for min skyld.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.