mboost-dp1

Ingen billede på skærm

Gå til bund
Gravatar #1 - SimonF
11. aug. 2007 21:11
Hej...

Jeg har fået et problem med min computer, når jeg booter min computer, kommer der ikke noget billede på skærmen? Skærmen fejler intet, har forsøgt mig med både en anden skærm, plus tjekket skærmen på en anden computer.
Jeg kan høre at blæserne, CPU osv. begynder at larme og CD-rom drevet fungerer også, men der kommer aldrig noget billede op på skærmen.
Nogen der har nogen idé om, hvad problemet kan være? Det er ikke grafikkortet, for jeg har haft det pillet ud og sat skærmen til onboard grafikkortet i stedet, men desværre uden hjælp...

PS. OS er vista ultimate

Hilfe bitte.
Gravatar #2 - coday
11. aug. 2007 21:42
Kommer der nogen bip lyd? Det kunne godt tyde på at cpu'en er røget sig en tur.
Gravatar #3 - SimonF
11. aug. 2007 21:50
Nej der er ingen usædvanlige bip-lyde...
Gravatar #4 - Kisbye
11. aug. 2007 22:50
At der er strøm på og blæserene kører er ingen garanti for at cpuen ikke er brændt af.
Strømforsyningen starter først og giver et såkaldt "power good" signal til bundkortet når strømmen er god.
først derefter starter cpuen.

Der vil normalt komme nogle bip-lyde som kan hjælpe en med at lokalisere den del der er brændt af.
Du er sikker på du ikke glemt at sætte din pc-speaker til?

http://www.computerhope.com/beep.htm
Gravatar #5 - SimonF
11. aug. 2007 23:29
Det er muligt, at det er CPU'en der er gået sig en tur, men der har ikke været nogen bip-lyde..? Kun en enkelt som altid plejer at komme, når den starter op...
Gravatar #6 - Corholio
14. aug. 2007 11:46
Jeg ville mene det så er en fejl ved grafikkortet. Har du tjekket at det sidder rigtigt i sin slot? Har du prøvet med et andet grafikkort (såfremt du har et sådan liggende ?)
Gravatar #7 - MiniatureZeus
15. aug. 2007 10:05
Hvad med ram? Tjekket om de sidder ordentligt fast og virker?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login