mboost-dp1

winXP: engelsk version vil ikke vige for dansk?

Gå til bund
Gravatar #1 - vUlpES
23. dec. 2003 11:47
Jeg har haft en hulens masse bøvl med at få lagt dansk XP ind på min C:
Den påstår under inst. at den engelske version ikke er understøttet og går derefter, uden at spørge om hvilken partition jeg vil ha' det installation på, videre til bare at lægge det på D:.

Jeg forsøger i en ruf at format C:, for at se om jeg så bare kan køre inst. på en frisk, men den forekommer mig forhekset, eller rettere, udødelig.

Den vanlige format-metodik siger nu at den ikke gider formattere. Jeg svare ok, så må vi jo i DOS-prompt og prøve dér.
Det virker da også næsten, jeg finder i hvert fald ud at af drevet stadig er tilknyttet, men at det altså kan slås fra, så vi kan komme i sving.
- Hér vælger jeg selvfølgelig ja, det skal den da bare gøre, men den vil stadig ikke formatteres.

Jeg kan simpelthen ikke komme på flere ideer nu, måske er der een derude et sted, der har prøvet noget tilsvarende, som gider hjælpe?

På forhånd mange tak for at redde vores jul og resterende hårsække! :)
Gravatar #2 - Raenil
23. dec. 2003 13:48
Har du prøvet at fjerne alle partitioner og lave en ny?
Gravatar #3 - vUlpES
23. dec. 2003 14:32
Jo, men det lader sig, på højst underlig vis, ikke gøre...

Den nægter alt, der bare ligner sletning af OS-mapper.
Under installationen, vil den ikke engang vedkende sig at der eksisterer et C:.
Tragisk tab! :D

- Jeg kan godt se hvordan det ku' se ud som om jeg bare er håbløst newbie, men jeg har reinst. med den gamle flere hundrede (sandhed med modifikationer) gange i de forgangne års tid uden problemer.
Gravatar #4 - Raenil
23. dec. 2003 15:28
Hvad med en windows98 start-disk og FDISK?
Gravatar #5 - vUlpES
23. dec. 2003 15:55
Det er en god ide... Jeg skal dog nok lige dybt, dybt ned i skraldespanden for at finde den :D
Jeg må vente med at få det løst er jeg bange for, men du skal have tusinde tak for hjælpen. - Glædelig jul. :)
Gravatar #6 - Wolly
23. dec. 2003 17:25
Jeg har et andet forslag, hvis det første ikke virker. Download cd 1 af mandrake. Brænd cd'en og kør installetionen. Når du er nået så langt i installetionen at du har partitioneret og formateret dine diske, kan du bare genstarte computeren og installere windows som du plejer, og bag efter smide mandrake cd'en ud, hvis du ikke vil bruge den. Det virker med sikkerhed!!!
Gravatar #7 - vUlpES
23. dec. 2003 18:15
Minsandten! Det virkede at vende tilbage til 98! Juhuuu!
Julen er reddet mor! :D
Mange tak, mange tak! :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login